「 28 」

1.4K 243 20
                                    

bila nct berpuasa
edisi puasa hari Arafah

" rindu ummi dengan baba huwaaa! "

teriak si lelaki dengan headphone bertelinga kucing itu,membingitkan 20 orang lagi rakannya yang lain.

" aduh pasanggg. mak pak bang yuta pi mana? " soal kun yang sedang melipat kain di hadapan skrin. ten dan doyoung mengangguk serentak. " entahnya,macam la yuta duduk jauh dari family dia. ala macam zaman dulu dulu je. time kita terkandas dulu tu. " throwback si johnny dengan bibir yang terjuih-juih.

lalu mereka semua terdiam dengan erti kata lain sedang punggai balik cerita 2 bulan lepas. tersengih-sengih mereka mengingatkan sketsa ketika terperangkap di dalam kolej selama sebulan 3 minggu.

ah ya lupa nak bagitau. mereka ber21 tu tengah zoom. bukannya zoom in zoom out macam sinetron tu. ni ZOOM yang budak budak sekolah selalu pakai time pkp untuk kelas online. entah dari mana datangnya idea untuk video call beramai-ramai dan jeno sebagai budak IT amat pandai mengatur temu janji mereka di dalam zoom.

yuta muncung. " ummi dengan baba- "

" QAMAR ANGKAT BAJU DI JEMURANNNN! " sebelum sempat yuta menjawab pertanyaan mereka,kedengaran lagi sekali jeritan yang lebih nyaring dari jeritan yuta tadi.

sehinggakan jisung menarik earphone secara refleks demi menyelamatkan telinganya dari bernanah.

taeil kelihatan gelabah apabila bebelan sayup-sayup terdengar dan cepat dia mute sebelum mengatakan " KEJAP IBU! " dengan suara yang sopan. oh bang taeil,memang benar benar anak mithali. dan juga berpotensi menjadi suami mithali para readers.

 dan juga berpotensi menjadi suami mithali para readers

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

taeyong menggeleng dan tersenyum nipis. matanya memandang ke arah skrin laptopnya. dan tepat ke arah xiaojun dan hendery.

hm ada aku bagitau tak sebelum ni si xiaojun dengan hendery ni budak satu lorong? 🥺 kalau belum haah yeye dorang satu lorong di perumahan bertam indah. yangyang pun satu taman tapi dia lorong lain.

makanya di camera hendery hanya dia dan xiaojun. yangyang ada di camera sendiri tengah makan keropok ikan pedas yang mamanya beli di kelantan tempoh hari.

" june dengan tuah sihat? " tegur taeyong lembut. xiaojun dan hendery fanboying dulu sebab dinotice bang taeyong dan angguk laju.

" haah sihat! hendery ja yang baru baik patah kaki. tau dak,dia bawak basikal adik dia yang roda tiga tu pusing lorong hahaha! sampai terjatuh dalam longkang. hendery nangisss. " usik xiaojun dan bercerita.

hendery tersengih malu dan main dengan rambut dia. dia tolak xiaojun main-main bila semua ketawa dengan cerita dia.

" bukanlah! mana la hendery tau basikal tu takdak break. " jelasnya malu-malu.

𝐁𝐈𝐋𝐀 𝐍𝐂𝐓 𝐁𝐄𝐑𝐏𝐔𝐀𝐒𝐀 | 𝐎𝐓𝟐𝟏 ✔Where stories live. Discover now