05

302 97 51
                                    

____

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

____

"Jeon...Jeon Jungkook ?!! " Jerit Hara dengan kejutan tahap maksima . Jungkook yang dari tadi melakukan pembersihan bilik terus terhenti .

Dia turut terkejut dengan kewujudan Hara di situ . " Macam...macam mana awak boleh ada dekat sini ? Dan kenapa ? Mengapa ? Bagaimana ? "

Jungkook frust dengan soalan bertubi-tubi dari Hara . Dia mati kutu . Tidak tahu mahu jawab apa . Kang masuk pulak berita ' Artis popular masuk bilik anak dara tanpa rela ' Jap , tapi Hara rela kan .

" Erm okay awak tahu kan saya ni idol . Ahli BTS ? " Hara mengangguk laju . Dia masih dalam mood terkejut + excited .

" Kalau saya bagitahu awak ni , jebal ... jangan bagitahu sesiapa dan tolong percayakan saya " Rayu Jungkook .

" Nae , oppa . Oppa kan bias Hara . " Jawab Hara bersemangat .

HARA POV

Gila ke apa nak halau bias aku keluar dari runah . Dah lah Jeon Jungkook woi ! Ahli BTS ! Maka , Jungkook pun memulakan ceritanya .

" Macam ni , awak ingat tak yang awak ada nampak saya dalam wad hari itu ? Masa tu , saya demam panas sangat . Bighit taknak lah hebohkan pada netizen dan tak mahu Army sedih termasuk awak . Masa tu , saya memang tak larat . Nak join diorang menari pun tak boleh .

Ada satu malam ni , tengah saya tidur , ada orang yang saya beci datang . Lee Santau . Orang panggil dia San . Awak mesti kenal kan group Ateez ? Saya tak tahu apa yang dia tak puas hati dengan saya .

Tiba-tiba , dia ada bacakan satu ayat ni . Saya tak faham langsung dan terus badan saya rasa panas . Saya pengsan . Keesokannya , saya dah berada di tepi longkang , bukan lagi hospital .

Saya rasakan ada benda pelik yang berlaku pada tubuh saya . Saya tak sangka yang saya dah berubah jadi katak . Dan saya terjumpa satu nota " Jungkook segera keluarkan satu nota dari poket seluarnya .

' Weh Jungkook . Sorrylah aku buat kau jadi macam ni . Tapi ni semua bukan kehendak aku sorang je . Kalau kau nak hapuskan sumpahan ni , kau kena cari oarang yang sanggup jaga kau dan dia mesti seorang yeoja . Kau dan dia perlu kiss sebanyak 3 kali untuk hilangkan sumpahan itu . Semoga berjaya ! '

" Jadi , saya hanya boleh bertukar jadi manusia hanya pada waktu malam . Dan pasal syarat nak hilangkan sumpahan tu ... awak boleh buat ker ? " Tanya Jungkook .

Hara turut terkejut dengan apa yg diceritakan oleh Jungkook . Mustahillah manusia boleh bertukar jadi katak . Takpe , disebabkan dia idol Hara , jadi Hara mempercayainya .

' Erm ... kalau pasal syarat tu , aku agak terkejut . Cium idol woi ! Sape je tak nak . Aku nak agagagaga ' Hara memikirkan keputusannya .

" Hmm macam nilah , buat masa sekarang ni , saya bagi je awak stay sini , asalkan jangan omma dan appa saya tahu . Okay , kalau awak lapar , cakap je dekat saya , saya ambilkan nanti . Pasak syarat tu...

Saya ok je ! " Dasar Hara miang !

Jungkook tersenyum hingga menampakkan bunny teethnya . " Gomawo . Saya tak tahu nak balas apa..tapi , awak jangan bagitahu sesiapa tau pasal saya ni . Saya nak sorok dulu dari BTS " Aku mengangguk .

Beberapa minit kemudian , Jungkook berubah menjadi katak semula . Aku terus meletakkan 'Jungkook' ke dalam bekas kaca . Tanpa buang masa , aku terus tidur .

END HARA POV

Keesokan paginya , Hara bangun untuk ke sekolah . Teringat tentang kejadian semalam , Hara dengan pantas memandang ke arah bekas kaca . ' Masih ada katak . Nampaknya aku tak mimpi semalam ' Gumam hatinya .

Usai bersiap , Hara turun bersarapan bersama keluarganya . " Hara , kenapa semalam oppa dengar suara kau bising-bising dalam bilik ? " Jaehyun memulakan perbualan .

Hara tersentak . " Ohh tu semalam Hara buat video call dengan geng Hara . Biasalah .. melepaskan rindu kan " Jaehyun meng oh kan saja . Dia ingin bergegas ke sekolah kerana ingin ceritakan kejadian semalam kepada Yoonji .

Sekejap , Hara baru teringat akan amaran dari Jungkook . Dia terus batalkan niatnya .

SKIP

" Yow Hara ! Lena tak tidur semalam ? " Sapa Seoyul . Hara mengangguk dengan laju . Mereka memulakan perbualan mereka dengan isu terkini . Exo , BTS ha semua keluar .

Selang beberapa minit , guru kelas mereka , Ahn Seongsaemnim pun datang .

" Ehem , yeorobun . Saya nak maklumkan bahawa kita akan adakan perkhemahan di Hutan Seoul ."

Yes ! Akhirnya !

TBC

Tags💜
itsmaniesa chiqieland kookiemacho jeonlejen bangtanchigae Nick_Qihah lattaeta idaekim- huruhara- reenshi heitsmehari Kim_Taehyung111 volcanjeon faz_aim chipssgguk JungSeoAh94 jhsmija- chokymilky potatolust

Jap,macam ada pelik kat tags aku erm

[C] Frog : JjkWhere stories live. Discover now