09

217 79 18
                                    

____

Йой! Нажаль, це зображення не відповідає нашим правилам. Щоб продовжити публікацію, будь ласка, видаліть його або завантажте інше.

____

H

ara tidur dengan lena sekali setelaj berlakunya ciuman keramat itu . Tanpa disedari , sumpahan pada Jeon Jungkook itu telah dilonggarkan akibat ciuman pertama tadi .

Malangnya , si Sora telah menyaksikan adegan gula itu dengan syahdunya . Dia tidak menyangka biasnya berada di depan matanya , tambah lagi dengan musuhnya !

Keesokan pagi , pelajar Pornessian Parappio bangun dengan awal sekali . Yelah , mahu buat aktiviti lain pula kan . Mereka berpusu-pusu beratur mandi . Hara lantas mengejut teamnya yang masih tidur .

' Tch ! Dasar Sora ! Tulah , semalam merayau , kan dah bangun lambat ! Padan muka ! ' Sempat lagi Hara mengutuk sambil mengejut Sora itu .

Sementara Hara dan gengnya mandi , Sora serta konco-konconya muncul didepan khemah Hara . " Sora-sshi , kau pasti ke ada Jungkook oppa dalam beg mandi dia ? " Tanya Siyal .

" Of course ! Aku dengar sendiri dengan telinga aku semalam ! Aku yakin yang dia Jungkook oppa ! " Marah Sora . Tanpa membuang masa , mereka masuk ke dalam khemah Hara .

Tujuan mereka hanya satu , mengambil Jungkook si katak dari dalam beg Hara . Sora sendiri mahu melihat adakah ia benar-benar Jungkook atau tidak . Dia sendiri menyukai Jungkook lebih dari perasaan seorang fans kepada idolnya .

Berhenti bermimpi di siang hari wahai Sora !

BTS SIDE

" Yeorobun , macam mana sekarang ni ?! Nama BTS dah mula merosot sebab kehilangan seorang member . Takkanlah kamu semua tak tahu di mana dia sekarang ?! " Marah manager mereka .

Ya , sudah seminggu lebih BTS kehilangan member mereka , Jeon Jungkook .

" Hyung-nim , kami pun last melawat dia waktu malam sebelum esoknya dia hilang " Namjoon cuba menjawab dengan nada yang rendah . Manager mereka sudah tidak senang duduk . Apa yang mahu dijawab pada Bang-pd nanti ?

Selepas perjumpaan berpuaka itu , BTS bercadang untuk balik ke dorm terus memandangkan mereka sudah tiada mood pada waktu itu .

SKIP

Sampai sahaja di dorm , Suga terus menjerit , " Yahh my room ! Bogoshipeo ! Aku lebih rela duduk terperap dalam bilik ni daripada kena bebel dengan manager-nim ! Annyeong guys ! Aku tidur dulu ! "

BTS yang lain sudah masak dengan perangainya yang memang obseskan tidur itu .

30 minit selepas melakukan aktiviti masing-masing , " Yah kamu semua ! Ppalli turun dekat ruang tamu sekarang ! " Ha , apabila eomma Jin dah memanggil , automatik ahli-ahli yang lain menurut .

" Okay , sekarang ni kita kena bincang pasal Jungkook . Aku tak rasa dia hilang suka-suka " Namjoon memulakan bicaranya .

" Nae ! Tae rasa ada orang khianat dia lah . Heol , Jungkook ada musuh ke ? " Taehyung bersetuju dan turut berfikir kemudiannya .

Semua terus terdiam apabila ditanya sedemikian . " Guys , aku rasa kan , Lee Santau lah . Dia kan memang anti dengan Jungkook dari sebelum debut lagi " Jawab Suga yang masih mamai . Semua memandang ke arah Suga .

" YES ! " Sokong semua .

" Okay semua , bersiap . Lepasni kita pergi rumah San ! " Arah Jimin dan yang lain menganggum bersetuju .

" Sampai saja sana nanti , aku nak babap San . Ha , engko tunggu ! " Jhope sudah memasang angan-angannya . Yang lain tidak ketinggalan .

Sampai sahaja di rumah San , mereka bergegas keluar dari van dan menuju ke arah pintu .

' PANG ! PANG ! PANG! '

" Yah ! Santau !! Bukak pintu ni cepat ! Kami datang nak tuntut bela ! Kalau bukan sebab kau , dah lama aku sedap tidur kat dorm !! " Jerit Suga dengan berang . Yang lain cuba menenangkannya .

" Santau-shhi , bukaklah pintu ni " Jin cuba berlembut .

Beberapa saat kemudian , pintu dibuka dan muncullah seorang namja yang berambut dark brown . Itulah Lee Santau !

" Yea , wae geurae ? " Tanya Santau kehairanan seolah-olah tiada apa yang berlaku . " Kita bincang kat dalam , jigeum ppalli ! " Taehyung dan yang lain segera menolak Santau hingga ke sofa .

Pantas pintu rumah Santau ditutup dan dikunci oleh Jimin . Segala langsir yang diikat terus dileraikan kasi gelap dan suspens gitew !

" Okay , aku nak tanya . Kau ada jumpa Jungkook tak dalam masa terdekat ni ? " Tanya Taehyung dengan nada yang tinggi .

Maaflah , saya ni hardcore Taekook shipper . No wonder kalau Taehyung yang selalu ada dialog . Jangan marah haa

" Err last aku jumpa dia minggu lepas lah " Jawab Santau .

Yang lain membulatkan mata !

TBC

Maaf menyepi . Ada prob skit erm

CHIMDAY_ Chiminies crabwaffle dairymlk_ bangtanchigae lattaejeon_ lattaeta

[C] Frog : JjkWhere stories live. Discover now