『We don't come to play around』
"Kau siyes boleh ni Ras? Jangan buat malu kita weh." Harras menggulingkan biji matanya, buat kali ke tiga dah Riyaan soal ni.
"Yaan, aku siapa Yaan?"
"Harras."
"Position aku Yaan."
"Decoy."
"Kau tak percaya dekat decoy kau sendiri Yaan?" Riyaan terdiam, yakin betul Harras hari ni memang dia laju tapi dia lupa agaknya tinggi dia takat dada Nabil je.
"Kau relax je Riyaan, kita letakkan kepercayaan dengan Harras." Danie cuba tenangkan Riyaan yang nampak gelabah, Nabil pula masih buat regangan punyalah dia cover muka dia supaya nampak macho depan peminat dia yang merata-rata ada dekat padang ni.
"Aku best decoy korang semua, korang jangan takut walau aku pun takut sebenarnya." Harras melompat-lompat kecil lepas dia siap buat regangan, Nabil yang juga sudah sedia datang kearah kami,
"Kalau aku menang bagi nombor budak ni dekat aku." Nabil memegang bahu aku, dengan pantas sekali aku tepis tangannya dan lari mendekati Wais dan Riyaan. "Wow awek kau rupanya Yaan."
Nabil melihat nama yang tertera pada baju bola tampar yang aku pakai, baru aku nak buka mulut menafikan pernyataan dia tapi Riyaan pantas menjawab,
"Dah tahu awek orang buat apa nak semak lagi?" Nabil ketawa,
"Sebab aku nak apa yang aku nak? Kau tak boleh lebih dari aku." Megah lagi Nabil menjawab, geram aku dengan dia ni perangai tak boleh elok lagi agaknya, dia fikir bapak dia dean dia boleh buat apa je ke?
"Aku tak nak kau! Dah la tak handsome!" Aku menjerit di hadapan muka Nabil, terdiam dia dibuatnya.
"Kita up deal, kau kalah dia aku punya." Amboi ini tak boleh jadi ni, kurang asam jawa betul dia ni. Dia fikir aku patung doraemon ke nak di pass kan macam tu je?
"Pergi mati dengan deal bodoh kau tu." Harras sudah berjalan kearah track lumba lari, "cepatlah, aku nak tengok kau melalak."
Kami semua berjalan mendekati track lumba lari untuk bahagian 600 meter.
"Pusing dua kali, track ni 600 meter je." Nabil dengan muka malas nak layan Harras hanya menganggukkan kepalanya,
"Aku tahu lah."
"Abang Harras fighting!" Beberapa orang junior memberi semangat kepada Harras, Harras pula tersengih-sengih kearah mereka,
"DIA ABANG AKU!" Danie dan Riyaan dah tahan bahu aku nak elak aku pergi terkam junior yang cuba menggedik dengan Harras, tak boleh Harras abang aku sorang je aku tak boleh share abang Harras abang aku je!
"Kau ni hilang fans aku nanti!" Harras nampak rimas dengan aku yang overprotective, aku dah kata kalau dia abang aku dia tak boleh jadi abang untuk orang lain. Share abang tidak dibenarkan dalam diri seorang Farra Hanani melainkan kita adik beradik.
"Kesah pulak aku?"
"Nabil mana?" Aku menunding jari kearah Nabil yang sibuk bergambar dengan beberapa orang pelajar,
"Weh bodoh! Cepatlah!" Dekat lima kali dah Nabil di bodohkan oleh Harras ni, dia betul-betul pandang Harras sebelah mata ke macam mana? Main-main je dari tadi.
"Sabarlah, kau ni tak sabar betul nak kalahkan?"
"Aku tak sabar nak tengok captain emas celup menangis je." Mereka berdua sudah berdiri dalam satu barisan, seorang ahli basketball memegang loudspeaker bersuara.
YOU ARE READING
Fight or Flight? ©
Teen Fiction2020 UA Highschool series "Terbanglah wahai sahabat, kejarkan kejayaan." [Niatnya masuk ke sekolah top 10 Malaysia untuk belajar memasak, entah kenapa boleh tersangkut kena mengajar bola tampar kepada sekumpulan budak lelaki yang annoying dan pelbag...