Suspens part
"Dik nak beli tak air makcik ni? Tinggal satu je lagi dik makcik nak balik ni." Aku yang dari tadi tengah duduk dekat bahagian penonton sebab tiba-tiba aku tak boleh masuk tempat coach sedikit terkejut bila kena tegur dengan seorang makcik tua yang offer aku beli air milo.
"Berapa ringgit ni makcik?"
"Dua ringgit je nak, tolong makcik." Aku keluarkan wang kertas bewarna hijau, kemudian aku hulurkan pada makcik tadi.
"Saya tak ada duit kecik la makcik, lima ringgit je ada baki tu makcik simpan je lah." Makcik tadi tersenyum kearah aku, ucapan terima kasih dia sebut kemudian dia berlalu pergi.
"Farra! Kitorang menang! Kitorang menang! Kitorang dapat masuk semi-final!" Amsyar menjerit-jerit riang sambil berlari kearah aku yang duduk sendirian, kemudian dia menarik aku untuk bangun. "Tadi kan kitorang patut lawan dengan Royal High kan! Lepas tu kan! Diorang tarik diri! Kita terus dapat masuk semi-final!"
Kami berdua berjalan masuk dalam tempat persiapan para pemain, Amsyar punya teruja lain macam der nampak happy betul!
"Farra!" Riyaan pula menjerit bila nampak aku masuk dalam bilik persiapan tadi, diorang sekarang dah pandai pakai baju dah, tak bukak baju merata-rata lagi.
"Tahniah korang!" Aku pun rasa happy gila, kalau boleh nak peluk sorang-sorang sebab happy gila tapi tak boleh! Haram!
"Semi ni lawan siapa?" Mereka yang tadi nampak teruja lantas terdiam.
"Karana." Danie membalas perlahan, Karana tahun lepas johan sebab ada Farhan, aku cuma harap prestasi Karana tak sepower tahun lepas je.
"Jangan risau, korang mesti boleh punya."
"Oh, anyway. Cikgu Amri dah dapat kebenaran penganjur, kau boleh duduk dekat coach seat lepas ni."
"Okay, jangan risau aku. Yang penting aku nak korang menang lawan Karana, buktikan kita berlatih 3 bulan ni membawa hasil faham?" Mereka semua dah buat satu bulatan, cuma yang beza kali ni diorang tarik aku untuk join bulatan diorang sekali.
"UA!"
"FIGHT!"
☆彡✨☆彡
"Nice receives Dan!"
"Riyaan cover!"
"Wais ball!"
"Nice serve!"
Dah masuk round kedua, tadi UA menang menentang Karana dengan 25-22 sengit dia lain macam. Jam di tangan aku pandang sekilas, dah masuk pukul 4 petang menandakan tak lama lagi MESD akan berakhir semua pasukan yang berjaya masuk final akan berjumpa lagi satu minggu akan datang,
Kalau UA menang ni, harapan untuk johan MESD dah makin cerah.
Leka aku memerhatikan mereka semua yang sedang sengit berlawan, tiba-tiba aku sakit perut, ala bodo apa yang aku makan tadi ni? Aku memerhati sekeliling, tandas mana ada dalam ni, semua tandas dekat luar stadium.
"Err, cikgu Am. Farra nak pergi toilet sekejap, sakit perut." Aku memegang perut yang semakin ligat memulas, masa-masa macam ni pulak dia nak sakit ye?
"Kak Farra nak Khai teman tak?" Khai selaku pemain simpanan bersuara, aku hanya gelengkan kepala.
"Gila ke Khai? Kau mana boleh keluar sesuka hati. Akak pergi jap." Aku terus berlari meninggalkan dewan bola tampar, kaki aku melangkah keluar dari stadium ini untuk pergi ke toilet pengunjung yang berada di luar, jauh juga perjalanan nak pergi toilet je dengan orang ramai lagi.
YOU ARE READING
Fight or Flight? ©
Teen Fiction2020 UA Highschool series "Terbanglah wahai sahabat, kejarkan kejayaan." [Niatnya masuk ke sekolah top 10 Malaysia untuk belajar memasak, entah kenapa boleh tersangkut kena mengajar bola tampar kepada sekumpulan budak lelaki yang annoying dan pelbag...