40

3.6K 419 38
                                    

Your thought kill you, don't they?











"Lepas tu kau expected aku nak buat apa? Lari pergi antartika macam mana Amsyar bagi alasan dekat Cikgu Farida?" Aku mula naik angin bila Harras tak habis-habis membebel, Amsyar yang sedang leka mengikat tali kasut Danie dan Riyaan terkejut bila namanya disebut.

"Kenapa bila yang buruk je aku!" Amsyar menggeleng-gelengkan kepalanya sedih dapat kawan yang suka cari kesalahan dirinya yang kecil ini.

"Kau tahu kan Nabil tu macam mana."

"Ye Harras Naufal! Benda dah lepas kot, tak akan aku nak putar balik masa lepas tu pergi tampar muka dia pulak?" Harras menggengamkan tangannya, nampak marah betul dengan aku yang menjawab tak tentu pasal dari tadi.

"Dah lah Harras, benda dah habis dah pun." Danie dari tadi sibuk buka balik ikatan tali kasutnya yang Amsyar senyap-senyap ikat tadi bersuara,

"Tah nya dia ni, bising macam cacing kepanasan."

"Kau tak tengok ig ke? Punyalah banyak hate comments pasal kau, fans account Nabil cakap pasal kau, kau fikir aku boleh diam lah macam tu?" Iphone 11 pro miliknya dihulurkan pada aku, aplikasi Instagram dia buka dan tayang segala isinya depan mata aku.

"Diorang semua tak ada life kot, dah tu kau nak suruh aku buat apa? Pergi borong life dekat kfc hulur bagi sorang satu?" Sesi latihan petang ini jadi kucar-kacir bila aku dan Harras tak habis-habis bergaduh. Mana taknya aku baru je habis solat, dengan senyuman pada wajah masuk dalam dewan.

Masuk-masuk kena hempik dengan Harras, memang tak ler aku nak diam.

"Tapi itu kan sos-"

"Kau diam Amsyar." Serentak aku dan Harras suruh Amsyar diam, Amsyar yang cuba hendak memberikan pendapat terus terbatal niat di hati.

"Makanan pun kena beli sendiri noh."

"Sekarang ni aku tak nak kau jumpa Nabil lagi."

"Oh kau ingat aku sukalah jumpa dia yang dah buli aku seharian?"

"Dah tahu kenapa kau tak lawan."

"Tak akan lah aku nak tampar muka dia!"

"Tak de! Lepas ni jangan jumpa Nabil lagi!"

"Dah kita satu sekolah dengan dia macam mana nak elak jumpa dia bodo?"

"Macam macam mana je lah!"

"Malas aku cakap dengan kau ni!"

"Dah tu tak payah cakap."

"Dah kau yang bising dari tadi."

"Kalau kau tak melawan aku tak cakap."

"Dah kalau kau tak memekak aku tak lawan."

"ENOUGH!" Jeritan Riyaan memberhentikan pergaduhan kami berdua, aku memeluk tubuh sambil mata memerhati tajam Harras yang nampak marah tapi tak boleh nak marah sebab aku adik dia yang dia sayangi.

"Suruh Harras yang diam."

"Kalau aku tak nasihat kau siapa nak nasihat lagi?"

"Kan Riyaan suruh diam."

"Dah kalau kau bercakap aku bantahlah." Riyaan mengetuk kepala kami berdua yang masih tak tahu nak berhenti bergaduh,

"Aku cakap enough."

"Harras yang sala-"

"Enough."

"Ok aku diam." Bila nampak Riyaan memandang aku dengan pandangan membunuh aku terus diam dan menunduk, wooo takut wooo takut!

Fight or Flight? ©Where stories live. Discover now