Ep7) Happy Valentine Day (3)

49 11 0
                                    

Pencerita: Hari yang ditunggu-tunggui sudah tiba. Semua pelajar terus mencari Valentine diorang untuk meluahkan perasaan yang lama terbuku di hati...Ada yg gembira dan juga ada segelintir yang sedih. Kemeriahan ditambah lagi dengan kemunculan smart boy... Ramai fans nya tidak pernah berputus asa untuk confess dekat team lelaki yg paling top di sekolah... Akan tetapi ramai juga yg x tahu hampir semua idol diorang dah berpunya kerna kemunculan team Dynamic Ladies.. Pada pandangan fans smart boy hanya dianggap team persahabatan ataupun permusuhan antara dua team.. Kerna dua team ni always bergaduh.. Walaubagaimanapun.. Pada mulanya team Smart Boy ni terkenal dari penubuhan atlet bola keranjang sekolah.. Dan merupakan johan beturut2 peringat daerah..maka tidak hairan lah team smart boy sungguh popular disekolah..Semasa waktu pagi.. All Dynamic Ladies sudah berpecah menuju kepada pasangan masing2  sebelum tiba sesi persekolahan bermula... Manakala Izzati pula menemani Dayana untuk mencari Daniel... Semasa dalam perjalanan..

Izzati:kau dah ready ke¿ nk confess kat dia.. 😏

Dayana :Entah lah wey.. Aq takut lah... Kalau2 dia reject mcm mana.. X ke malu aq.. Kalau kt adakan perjumpaan team nanti..mati aq😫

Izzati :Setahu aq.. Dia x kan reject popuan.. X pon dia akan ckp baik2.. Dan anggap yg confess tu hanya sekadar boleh jadi kawan je🤔..

Dayana :Ouh... So kau nk ckp.. Aq ni better jadi kawan dia jelah ehh😤..

Izzati:X.. Bukan.. tu maksud aq(tergagap) tapi ann.. Aq pasti dia x kan reject ko.. Kau sepadan kot dengan dia..👉👈

Dayana:Yelah.. Tu... Tah2 kau sj nk sedap kan hati aq...(acah majuk) 🙄

Izzati:Ehh... Mana ada.. Kalau kau btl 2 suka dia.. Kau kena berani dan percaya untuk confees kat dia.. Dapat x belakang citer..😌

Dayana:Thanks.. Support aq 😖(rasa dihargai)

Izzati:Kalau dia reject kau.. Aq akan pastikan hidup dia x aman..😈

Dayana:Hahaha.. Apa.. Kau nk bg racun dekat dia ke.. 🤪

Izzati:Ehh... Kalau boleh.. Aq nk buat lebih dari tu.. Wakakaka😈(gelak jahat)

Pencerita: Semasa dalam perjalanan.. Dayana terlihat kelibat Daniel dari jauh..baru je dia ingin memanggil Daniel.. Tiba2 Daniel di serbu oleh fans nya..dayana terlihat Daniel melayan fansnya sungguh mesra.. Langkah Dayana terus terhenti... Terdedik perasaan cemburu.. Izzati yang berada di sebelahnya turut hairan dengan break mengejut ini.. Tiba2 Daniel perasan kewujudan Dayana lalu terus meminta izin untuk berlalu pergi.. Dan terus menuju ke Dayana...Dayana yang terkaku disitu.. Mula tersedar yang.. Daniel menghampiri dirinya... Lalu pantas Dayana menyorokkan kotak coklat di belakangnya dan pura2 tidak ada Apa2 berlaku..

Daniel: (semasa menghampiri mereka berdua.. Daniel terus melutut di depan Dayana.. Dan mengeluarkan sekotak rantai yang dihias cantik.. Lalu berkata di depan orang ramai.. Dan juga termasuk di depan fans2nya) Sudi x awak menjadi Girlfriend saya..

Dayana:(tanpa berfikir Apa2.. Pantas ia mengatakan) tidak (menjawab seperti tiada perasaan)

Pencerita:Semua yg berada disitu.. Terkaku dengan jawapan Dayana.. Termasuk lah Daniel... Dia tidak menyangkakan.. Ada juga perempuan dalam dunia ni.. Yg reject dia... Walhal... Sebelum ni dia x pernah lagi direject oleh mana2 perempuan lagi... Akan tetapi dia terasa agak sedih kerna di reject oleh satu-satunta buah hatinya sendiri... Tiba2 mula terdengar suara bisikan orang di sekelilingnya.. Ada yang berkata "haha... Harap je muka hensem tapi kena reject.. Buat malu jr.. Tp tula.. Muka hensem x semestinya dpt popuan cantik an" dan ada juga yang berkata "kenapa lah dia pilih popuan mcm tu x de class.. Lain lah pilih aq ke... X lah kena reject mentah2 mcm tu"... Semua bisikan itu kedengaran di telinga Daniel..Daniel mula bangun.. Tiba2 zakwan dengan Danish memanggil nama Daniel dari jauh.. Yg ingin memberitahu bahawa kelas hampir bermula..

Kisah Cinta Pertama Kita di AsramaWhere stories live. Discover now