Bab 24

29.2K 1.4K 51
                                    

“Dengan pelajar Ina? Korang ni ada apa-apa ke apa ni? Tak silap mama, tempoh hari ada Herman cakap dia nampak kamu juga dengan pelajar Ina,” itu yang mama cakap bila aku beritahu aku nak keluar pada hari Ahad ni. “Orang yang sama ke?,”

“Ya, sebenarnya ma, Ina ada urusan dengan dia, lebih kepada untuk kebaikan tempat Ina berkerja,” dan tiada penipuan di situ.

“Dia ke yang takut kan perubahan ni?,”

“Tak, itu dah selesai,” kataku, separuh bangga dengan pencapaianku.

“Baiklah,” kata mama akhirnya mengizinkan. “Ina, dengar sini, kamu tu cikgu, keluar dengan pelajar hampir dua kali setiap Ahad berturut-turut bukan sesuatu yang selalunya normal bagi hubungan pelajar dan guru, apa tah lagi kamu berlainan jantina,”

“Jangan risau mama, he is a good kid,” kataku. “Ina yakin kami memang tidak ada apa-apa hubungan selain pelajar dan guru dengan dia,”

“Bagus, mama tak nak dengar nanti ada ibubapa kutuk anak mama ni cemarkan fikiran anak mereka,” kata mama. Aku mengiakan, tangan kanannya ku kucup penuh mesra.

“WHERE are we going?,” tanyaku. Seronoknya budak ni memandu kereta dia. Dan aku hormat dengan keputusannya yang biar dia pandu on every date-, maksud aku hang out. Man’s pride. Ok.. Ok.

“Not telling,”

Aku membuat muka tak suka aku. Aku melihat sekeliling di luar kereta. Tak, tidak membantu langsung. Serius dimana lah dia dapat idea untuk dimana dia nak bawa aku di tempat berlainan every hang out?

Mukaku memanjang apabila menyedari Ridhuan memarkirkan kereta jenama Mazda Kiyora betul-betul hadapan kedai makan versi kurang mahal dari hang out sebelumnya.

(A/N: Unfortunately, Mazda Kiyora is NOT available in Brunei. If I am not mistaken, Mazda Kiyora is a car that use water *or is it gas* to generate the engine instead of fuel. I KNOW, IT IS SO MUFFIN-LY AWESOME!!)

Susah payah aku keluar dari kereta Ridhuan. Membuatkan pelajarku ini tertawa mengejek. Sampai hati dia.

“Mesti ke, every time kita hang out, kita kena pergi makan?,” soalku geram. Walaupun perutku menyanyi lagu yang teramat merdu sekarang ni.

Grrrrroooooo~

“Ya, saya tak nak tengok date saya pucat muka bila sedang dating,” kata Ridhuan. Tak ada lah sampai pucat muka.

Oh, tempat ni lebih selesa rupanya. Kali ni aku tak ada lah rasa macam kena kongkong ke apa.

“Makcik,” panggil Ridhuan. “Kami nak pesan Mee Gantung* popular makcik ya? Dan bagi saya sirup dan Jus Apple untuk teman wanita saya,”

(A/N: Yup sekali lagi saya hentam)

“Ok, Dhuan,” balas makcik tadi tersenyum memandangku. Aku yang tak sepatutnya malu pun dah malu sekarang.

“Why?,” soalku geram.

“Tenang, makcik tu boleh simpan rahsia,” kata Ridhuan kemudian tertawa kecil, mungkin melihat muka geramku.

“That’s reassuring, except that kita bukan girl/boyfriend pun,” kataku geram. Semua orang dalam kedai makan ni tahu lah aku ni tua dari budak ni.

“Not yet,”

Kalau tak ada saksi mata ketika ni, kepala anak menteri ni dah selamat tergolek di lantai. Pelanggan yang datang kebanyakannya datang sebagai keluarga.

“Naina, I am serious,” kata Ridhuan. Oh, crap. Aku tak dengar apa dia cakap. “I said, I am serious about us,”

“Masalahnya cik-, ehem, saya tak ada perasaan kat kamu,” kataku cuba mematikan harapannya secara lembut.

Oi, umurku 28!Where stories live. Discover now