09 : they met

170 37 0
                                    

Chaeyoung masih lagi melayan perasaannya yang kecewa melihat Seoyeon dan Sunwoo keluar bersama tadi. Dia kini duduk di taman, menangis tanpa bunyi. Bahunya tiba-tiba ditepuk, Chaeyoung menoleh. "Ya?" sahutnya. Wanita itu mengambil tempat di sebelahnya, "kenapa awak menangis ni?" soal wanita itu. "Takda apalah."

"Awak tak perlu tipu, saya pun pernah sebaya awak juga." beritahu wanita itu. "Betul ke aunty nak tahu?" wanita itu mengangguk. "Eomma dengan appa saya nak berpisah," wanita itu tersenyum nipis, "Eomma tu bukan Eomma saya, appa beritahu yang Eomma yang lahirkan saya dah tak ada,"

Senyuman pada wajah wanita itu kian memudar, "T-tak ada? Maksud awak?" soalnya. "Eomma tinggalkan saya lepas lahirkan saya." balas Chaeyoung, menyeka air mata. "Eomma bencikan saya. Eomma tak suka ke saya banyak nangis?" fikirnya. Wanita itu menjadi sebak, lantas menarik Chaeyoung ke dalam dakapannya. Ya, wanita itu ibu kandung Chaeyoung, Seo Yura.

"Eomma awak tak sengaja tu, dia terpaksa mungkin" balas Yura dengan tangisan. "Kenapa terpaksa? Kenapa? Eomma ada hak untuk jaga Chaeyoung, kenapa lepaskan tanggungjawab tu dekat appa sorang?!" tangis Chaeyoung.

Sangyeon membuka sampul surat tersebut, mengeluarkan kertas yang berlipat dan sekeping gambar. Gambar itu merupakan gambar bayi perempuan dan surat itu merupakan surat coretan Yura, bekas isterinya. Sangyeon tergamam, Yura dah kembali?

Sangyeon berlari keluar daripada apartmen, mencari anak perempuannya. Tak, aku taknak Yura ambil Chaeyoung daripada aku. Dia kini berada di taman, anak gadisnya kini bersama seorang wanita, "LEE CHAEYOUNG!" teriaknya sebelum kedua-duanya memandang, Chaeyoung dan bekas isterinya, Seo Yura.

Return ; Lee SangyeonWhere stories live. Discover now