👑37👑

971 91 37
                                    

~Kim Sora~

"Aku haramkan kau beli buku ulang kaji lagi! Jangan sampai aku kata kat penjaga kedai buku tu suruh halau kau." Aku masih lagi setia memegang lengan baju Seokjin.

"Alah! Tapi awak! Saya nak beli buku ulang kaji untuk assignment saya."

"Sora tak penat ke baca buku seharian? Unnie pun naik pening tengok buku buku ulang kaji Sora di atas meja belajar." Leez unnie merangkul bahu aku. Aku menggeleng.

"Sora suka baca buku. Lagi pun semua itu untuk assignment Sora. Kalau failed, Sora terpaksa repeat balik semester. Andwae!"

"Amboi! Kau tu dah cukup pandai. Kalau buat assignment tak tengok buku pun kau boleh settle. Aku bukannya apa. Aku just risaukan kau. Bila dapat buku, kau asyik terperuk je dalam bilik. Makan tak nak, keluar tak nak. Nanti jadi gila macam mana?" Aku mencebik. Seokjin ni kalau membebel mengalah arwah eomma aku.

"Sekali saja. Lepas tu saya janji tak beli dah." Aku mengangkat tanganku separas bahu seperti tanda sumpah. Dia mengeluh.

"Ara. Sekali saja. Kalau aku nampak lagi, aku bakar." Aku mengangguk laju.

Seram.

"Seronok lah tu. Ingat tau. Ni last." Leez unnie mengusap lembut rambutu. Aku hanya membiarkan. Kepala aku lentokkan di bahunya.

"Anak anak setan semua, kita dah sampai. Mohon keluar." Yoongi memberhentikan kereta. Mask dan cap lalu sarungkannya. Cermin mata hitam juga aku ambil.

"Jom keluar!"

Pandangan orang lain pada aku dihiraukan. Dah terbiasa dengan keadaan macam tu. Setiap kali pekerja istana datang ke mall, mesti mereka akan pandang kami semacam.

"Korang pergilah jalan jalan dalam mall ni dulu. Saya nak lepak dengan Hyomin. Nanti dah siap semua, saya call. Kita pergi Han River sama sama." Mereka mengangguk lalu berpecah.

"Leez! Kau ikut aku! Kata nak shopping lip balm kan?" Seokjin menarik tangan Leez agar mengikutinya ke arah tangga bergerak.

Aku pula mengorak ke arah tandas. Disebabkan aku tak bersama lagi dengan mereka, jadi aku boleh pakai pakaian biasa aku tanpa perlu bersembunyi lagi.

Sunyi

Kesempatan yang ada, aku buka segala benda yang ada di muka. Cekak rambut aku pakai di kepala.

Itu wajib untuk aku pakai.

Coat panjang aku tanggalkan dan masukkannya ke dalam beg bersama dengan barang yang lain. Setelah selesai, aku keluar dari tandas. Kini, aku perlu mencari Hyomin.

"Mana pula si anak Nam ni?" Aku menilau mencari Hyomin. Dan tanpa sengaja, mata aku tertancap pada dirinya yang sedang duduk di bangku sambil melihat jam tangan. Aku berlari menuju ke arahnya.

"Hyomin!"

"Eh! Tuanku Puteri Mahkota—

Puk!

"Semalam kau tak buat akur janji ke?" Dia tersengih sambil menggosok sisi kanan kepalanya.

"Aku buat."

"Habis tu? Mulut tu jangan nak celupar sangat. Aku tak bersedia lagi." Dia mengangguk.

"Kau datang sini naik apa?" Aku menyoal.

"Grab je."

"Kenapa tak naik kereta?"

"Malas." Matanya mula meliar bagaikan mencari sesuatu.

"Kau kenapa?"

"Kau tak ada bawa apa apa bodyguard ke? Iyalah. Princess macam kau ni selalunya bodyguard badan ketak ketak yang follow dari belakang." Aku mencebik.

"Aku tak pakai bodyguard semua tu. Aku guna pembantu istana yang biasa saja. Itu pun yang rapat dengan aku." Hyomin mengangguk. Sekali lagi matanya mula meliar.

"Mereka tak ada kat sini. Aku suruh mereka pergi shopping. Sebab tu lah aku berani datang show off macam ni dekat kau. Kalau mereka ada, aku terpaksa pakai mask, cap dan segala benda yang boleh tutup muka aku." Kini dia berkerut muka.

"Waeyo?"

"Semua orang kenal siapa ketua pemandu dan chef diraja. Kalau orang ramai nampak aku bersama dengan mereka berdua, mesti paparazi mula beraksi. Kau faham kan?" Dia mengangguk laju.

"Ha! Kau kena explain dari A sampai Z dekat aku. Aku still bengong bengong lalat ni." Aku mengeluh. Sepanjang perjalanan kami mengelilingi mall itu, mulut aku tak berhenti bercerita.

"Wah! Bestnya jadi Crown Princess!"

✨✨✨

"Kau nak bawa aku ke mana ni?" Aku hanya senyap. Mata aku masih melihat ke kiri dan kanan.

Cantik! Tak ada sapa kat tempat parking sekarang.

Aku menarik tangan Hyomin menuju ke Toyota Vellfire milik di raja. Pintu kereta aku buka dan kami berdua meloloskan diri ke dalamnya dengan cepat.

"Wey, ni kereta sapa kita masuk ni?" Hyomin bertanya. Mungkin terkejut dengan tindakan aku yang secara tiba tiba ini.

"Don't worry. Royal car." Dia mengangguk. Seketika, aku mendengar suara gelakan dari luar kereta.

"Eh, dah masuk dah?" Soal Leez unnie. Aku tersengih. Seorang demi seorang masuk ke dalam kereta dan memenuhi tempat duduk yang kosong.

"Eh, awakkan yang semalam culik saya tu?" Soal Hyomin terkejut melihat Namjoon.

"Mian. Aku just ikut arahan saja." Sign peace ditunjukkan kepada Hyomin bersama senyuman yang menampakkan dimple charm miliknya.

"Korang semua ni siapa?"

"Annyeong! Saya Leez. Assistant dan juga pembantu setia untuk Sora."

"Aku Yoongi. Pemandu Sora ke mana mana saja."

"Aku Hoseok! Pembantu ketua chef diraja."

"As you know me, I'm Kim Namjoon. Ketua pemandu diraja."

"Aku Seokjn. Ketua chef diraja."

Hyomin memandang aku terkejut. Aku pula hanya menayangkan riak hairan.

"Sora, sumpah seronok gila life kau wey."

Continue...

[C] CROWN PRINCESS | KIM TAEHYUNGWhere stories live. Discover now