CHAPTER 41

3.2K 89 6
                                    




Absence makes the heart grow fonder






" Hello.. beri perhatian semua.."

" Ok pengumuman.. pengumuman... wahai rakyat jelata dengarkan la apa beta nak beri ucapan." Sambung Iskandar sambil berdiri.

Semua orang paling ke arah Iskandar.

" Iskandar tak payah la nak buat macam kamu tu raja sangat, cakap je la apa nak cakap tak payah la buat gaya macam tu. Nak termuntah mummy tengok nyerr. Tak gitu daddy nyerr.." bidas mummy dia.

" Betul tu mummy dia." sokong daddy Iskandar.

" Ok macam ni, kami dah fikir masak-masak yang kami nak kahwin." Kata Iskandar berterus terang dengan keluarga dia dulu.

" Yeke?? Betul ke Iskandar? Kamu tak memain ke?" ujar Engku Sofieah dengan wajah yang teruja, terkejut.. semuanya ada. Yang paling pasti dia gembira. Dia tak kisah pon dengan status yang dipegang oleh Ellina asalkan anak dia gembira dah cukup bagi dia.

Dia sebagai mak nak tengok anak dia gembira. Dia bukan la jenis yang suka mengatur hidup orang especially tentang jodoh anak-anak dia.

" Alhamdulilah anak mummy nak kahwin. Gembiranya mummy dengar, finally anak teruna mummy nak kahwin dah. Tak sabar nyer mummy nak tengok kamu kahwin ni." kata Engku Sofieah dengan suara yang teruja.

Tak sabar nak tengok Iskandar kahwin.

Yeahhh....

" Bila hajatnya tu? bila nak pergi merisik Ell ni?" kata mummy dia yang tak sabar.

" Sabar mummy oii. Kita buat satu-satu mummy tak lari pon semua ni." Kata Ungku Ismail. Dia tahu yang isterinya tu teruja dengan anak teruna dia. Dia pon teruja, yela satu-satu anak teruna yang dia ada. Memang dia nak buat meriah la.

" Yela daddy pon."

" Along hajat nak merisik tu tunang sekali rasanya minggu depan hari ahad boleh ke? Lepas tu hujung bulan t uterus kahwin." soal Iskandar. Dia takut parents dia tak setuju. Yela macam cepat je kan?

" Sempat ke nak buat persiapan? Macam tak je." Kata mummy Iskandar dengan muka risau.

" Tak la along dah rancang dah benda ni lama sebelum Ellina balik dari Australia ni. Tinggal tempahan kad jemputan, hantaran dan catering je. Semuanya Iskandar dah siapkan."

Semua wajah tengok ke arah Iskandar terkejut. Mana tak kejut nyerr tertiba nak tunang tak lepas sebulan nak kahwin. Lepas tu persiapan semua dah siap tinggal pon yang sikit-sikit.

" Wah dahsyat nyerr anak daddy ni. Pantas dan cekap." Kata Ungku Ismail dengan wajah bangga. Dia bangga dengan anaknya yang buat semua ni dengan terancang.

" Awak tak kata pon, awak siapkan semua tu?" soal Ellina.

" Hihihi.. surprise neey." Iskandar hanya memberi senyuman kambing. Mujur la Ellina tak mengamuk. Kalau tak memang habis la dia kali ni. Masak dia dengan Ellina nanti.

" Kamu dah cakap dah dengan family Ellina sana?" soal mummy Iskandar.

" Hari ni, maybe lepas ni kami nak pergi rumah umi Ellina." Jawab Iskandar.

" Kalau boleh along tak nak la lama-lama. Yela, lama dah along tunggu Ellina. Mungkin masa ni dah sesuai untuk along kahwin. Along pon bukan muda lagi sekarang ni."

SURATAN TAKDIR CINTAWhere stories live. Discover now