CHAPTER 47

2.5K 75 4
                                    





"Happily ever after is not a fairy tale—it's a choice."






LAPANGAN TERBANG HEATHROW, LONDON.




Tiba sahaja di Lapangan Terbang Heathrow, mereka terus sahaja check in dekat hotel yang berada di tengah bandar. Masuk je dalam hotel tu dah disiapkan dengan bunga-bungaan atas katil yang menampakkan suasana yang romantic. Pandangan Kota London di luar.

Ellina yang tengok berasa kagum, first time dia pergi ke London. Dah lama dia teringin nak jejak kaki dekat sini bersama suami. Hajat nyer telah capai. Macam mana Is boleh tahu? Dari abang ipar dia la. Nak dapat information bukan nyer senang ke ada pertukaran.

"Neey suka dekat sini?" tanya Iskandar yang tengah peluk sang isteri di balkoni.

" Of course neey suka, dah lama neey nak pergi dekat sini. Wait, macam mana han boleh tahu?"soal Ellina yang muka tengah berkerut. Sumpah kelakar bila tengok muka Ellina macam tu.

" Han kan suami neey mesti la kena tahu kesukaan neey. This is for you neey, abang buat semua ni untuk sayang je tahu." Kata Iskandar yang mengetatkan lagi lingkaran tangannya di badan Ellina. Sumpah dia rasa nak berhentikan masa biar mereka berdua je ada dekat dunia ni.

" Yela tu.. Hahaha.."

" Han, I Love you so much my husband.." Sambung Ellina lagi yang pandang ke depan.

" Love you too neey aka my lovely wife...." jawab Iskandar yang meletakkan dagunya atas bahu Ellina. Ellina yang rasa suaminya buat macam tu terus mengusap pipi Iskandar.

Mujur la bukan susah nak cari just bagi cuti dah boleh dapatkan tempat yang Ellina suka. Mujur la bukan minta benda yang pelik.

Petang tu mereka siap apa yang perlu terus Ellina dan Iskandar berjalan-jalan di sekitar kawasan yang mereka tinggal. Bila matahari nak terbenam baru la mereka bergerak untuk kembali pulang ke hotel menggunakan teksi.



KEESOKKAN HARINYA...



Ellina dan Iskandar keluar bersiar di Camden Town. Kawasan tu banyak kedai yang lebih daripada 1000 buah kedai. Ellina yang tengok pon dah rambang mata, memang arr kalau pompuan tengok barang semua benda nak beli.

" Neey tengok apa ni? kalau nak beli pergi je la." Soal Iskandar yang tengok Ellina sakit kepala nak beli barang.

" Nanti habis duit han."

" Tak ada pon nak habis nyer. Semua boleh untuk isteri kesayangan han, nak hati han pon boleh."

" Alah semua lelaki mulut manis, cakap tu ni la. Last sekali hampeh..."

" Hello han lain ok." Ujar Iskandar yang tengah merajuk.

Ellina yang tengok pon nak ketawa. 'Adoi la pak cik tua ni nak merajuk pulak dengan kita, alah goda sikit terus cair.' Fikirnya dengan suara yang jahat. " Yela han ni lain, kesayangan neey ni lain. kalau han merajuk tidur luar malam ni." ugut manja Ellina.

SURATAN TAKDIR CINTAWhere stories live. Discover now