B_16

1 0 0
                                    

🌫️
“kita main TRUTH OR DARE nak?”soal Namjoon. Semua mengangguk setuju. Botol soju dipusing,semua menanti untuk botol itu berhenti berpusing. Botol menjadi perlahan dan....

“nice Yoongi hyung!”jerit Jimin teruja.

“so...is it TRUTH OR DARE?”soal Jimin.

“aku pilih DARE”jawab Yoongi. Jimin tersenyum jahat.
🌈

“aku setuju dengan Yoongi kali ni...korang nak main teruskan. Aku tak nak join”ujar Seokjin menyokong Yoongi untuk tidak turut serta.

“Jin hyung pun ke? Biar betul mana seronok kalau korang tak nak join sekali"

“dude...disebabkan game ni aku kena kiss dengan Yoongi mouth by mouth tahu tak!”marah Seokjin tidak puas hati. Yoong menepuk dahi. Malu maybe.

“please lah Jin. Kau mention lagi benda tu? You’re unbelievable”

“sorry I have too”ujar Seokjin. Jimin sengih.

“it’s...”

“guys kalau nak main just go on nanti aku join korang sekali”celah Jungkook lalu bangkit menuju ke dapur dan tanpa sengaja dia terdengar perbualan Min Hwa dan Sehun.

“I’ve searching for you everywhere don’t you know how much I miss you?”ucap Sehun.

“sorry? Aku rasa kepala kau terhantuk something kot... maaf aku tak kenal kau siapa”dalih Min Hwa.

“I’m looking for you for 2 years Min,2 tahun. Okay look kalau itu disebabkan kejadian 2 tahun lalu I’m sorry,I...”

“haha..2 tahun? Pfft you’re so funny Oh Sehun. Please just keep your explaination for your own,because I don’t need it anymore now. Lagipun antara kita there is nothing left so sorry”ucap Min Hwa lalu kembali untuk mengorak langkah.

“Min...”tangan Min Hwa diraih pantas oleh Sehun tetapi kehadiran Jungkook secara tiba-tiba membuatkan dia segera melepaskan tangan Min Hwa.

“apa yang korang borakkan? Korang berdua kenal ke?”soal Jungkook.

"Kitorang..."Sehun cuba untuk menjelaskan.

"Kook ah uri kkajja"pintas Min Hwa kemudian,berlalu pergi dari situ bersama dengan Jungkook sambil memegang tangannya. Sehun ingin memanggil Min Hwa namun,dia membatalkan niatnya sebaik terlihat Min Hwa memegang tangan Jungkook.

----------

Taehyung memandang ke televisyen dengan pandangan yang kosong. Jelas sekali fikirannya tidak kepada rancangan yang sedang bertayangan. Seok Jin dan Hoseok menjerit-jerit ketakutan macam suara acik bawang yang kena buli denganbudak-budak nakal maklumlah tengok wayang seram "The Conjuring".

Namjoon dan Jimin pula sedang cuba untuk mengawal diri daripada teriak namun,sekali sekala mereka tewas dan turut serta dengan Seok Jin dan Hoseok teriak akibat ketakutan.

Jungkook pula hanya bereaksi biasa sepertinya cerita itu tidaklah seseram mana. Mereka semua ada di rumah kecuali Yoongi. Yoongi sejak akhir-akhir ini lebih kerap keluar rumah.

Namjoon juga selalu menasihatinya untuk tidak selalu keluar kerana takut ada yang mengambil kesempatan untuk memulakan rumor palsu. Namun,sama sekali tidak diendahkan oleh Yoongi.

🌫️
"Hun ya"panggil Chanyeol mereka berada berhampiran dengan tempat letak kereta yang dipandu sendiri oleh Chanyeol.
Sehun menoleh,Yuju dan Jihoon pula sudah mendahului mereka.

"Neo gawenchana?"soal Chanyeol. Sehun diam. Chanyeol mengeluh berat.

Kebetulan Taehyung yang pada mulanya berlari anak ke arah Sehun dan Chanyeol terdengar perbualan mereka membuatkan suasana menjadi agak sedikit janggal.

Taehyung perlahan mendekati semak yang ada berdekatan untuk mendengar apa yang sedang dibicarakan mereka.

"Na gawenchana,hyung tak perlu risaulah"ucap Sehun lalu kembali mengatur langkah menuju ke kereta.

"Mian..."Chanyeol berjeda. Kepalanya ditundukkan rasa bersalah menyelubungi hatinya. Dia merasakan bahawa dia sedang menyeksa Sehun sepanjang parti tersebut. Langkah Sehun terhenti.

"Gawenchana bukan salah hyung,lagipun kita tak tahu yang dia ada sekali dekat parti tu"ujar Sehun lagi. Dia tidak menoleh.

"Sehun,hyung dah kata lupakan Min Hwa..."Chanyeol berjeda. Taehyung yang dari tad menjadi pendengar setia terkejut.

"Apa kaitan Sehun dengan Min Hwa? Seolma..."ujar Taehyung dalam nada berbisik. Sehun hanya diam,tanpa membalas kata Chanyeol Sehun melangkah menuju ke kereta.

"Sehun, Sehun!"panggil Chanyeol namun,tidak diendahkan Sehun. Taehyung keluar dari tempat persembunyiannya.

"Hyung!"panggil Taehyung berpura-pura seperti baru tiba. Chanyeol menoleh.

"Oh Taehyung ya"ucap Chanyeol. Taehyung memandangke arah Sehun yang baru masuk ke dalam kereta.

"Wae? Hyung dengan Sehun gaduh ke?"soalnya. Chanyeol turut menoleh ke arah keretanya. Dia tertawa janggal.

"Ani,mana ada kami gaduh. Oh gumawo Taehyung ya untuk hari ni dan sampaikan juga ucapan terima kasih hyung pada Jungkook"kata Chanyeol.

"Oh sebelum lupa ni ada kimchi eomma Jin hyung bagi"Taehyung menghulurkan plastik berisi sekontena kimchi buatan ibu Seok Jin.

"Ah,gumawo baiklah kami balik dulu"ujar Chanyeol lalu berlalu pergi. Taehyung hanya memandang dari kejauhan.
🌈

"Seram betullah cerita tu tadi sampai sakit tekak aku teriak"kata Hoseok sambil memegang lehernya terasa kering. Padan muka siapa suruh beria nak tonton wayang horror.

"Sebab kau teriak-teriak macam suara acik tipah yang jual nasi lemak dekat depan agency tu lah rasa nak pecah gegendang telinga aku ni tahu tak"bebel Jungkook. Hoseok sengih lalu menyusun sepuluh jari tanda maaf.

"Oh itu ke sebab kenapa kau pindah dekat Tae?"soal Namjoon. Jungkook mengangguk. Seok Jin menepuk tangannya sekali lalu berdiri.

"Memandangkan wayang dah habis,so sekarang aku nak masak..kook teman aku"ucanya tersengih. Mereka semua yang ada di situ kecuali Taehyung tertawa mendengar ayat yang keluar dari mut Seok Jin.

"Penakut lah hyung,tu lah padan denganmuka nak sangat tengok movie seram"ujar Hoseok.

"Eleh,dia pun sama jugak penakut suara kau yang paling kuat kau tahu tadi"balas Seok Jin. Hoseok sengih kepalanya digaru perlahan.

"Tak tahu pula Sehun pernah ada yeochin sebelum ni..."kata Taehyung sendirian. Dia masih memikirkan peristiwa semalam. Tiba-tiba sebuah bantal hinggap di wajahnya.

"Jauh termenung fikir apa?"tegur Namjoon.

"Ah? Apa dia?"soal Taehyung semula.

"Kau fikir apa? Macam nak berlubang dah tv tu kau tenung lama-lama. Kau ada masalah ke?"soal Namjoon prihatin. Taehyung mengusap belakang lehernya. Dia tidak tahu hendak memberi alasan apa. Patutkah dia memberitahu mengenai perbualan Sehun dan Chanyeol semalam?


BERSAMBUNG...

BIAS [ON GOING + BEING EDITED]Where stories live. Discover now