BMR&BTS

39 4 0
                                    

Author POV

Anyeonghasaeyo.

Nae?

Boleh saya cakap dengan CEO syarikat S.I.S?

Ye saya, Kim Woojin CEO syarikat Security Investigate Service. Ade ape yang saya boleh bantu?

Saya nak perkhidmatan team Boomerang dan team BZ.

Boleh, tapi cik nak perkhidmatan mereka bermula bila? Dan tempoh lama berapa?

Saya nak pakai mereka lusa selama 2 bulan.

Maaf cik tapi bulan ni syarikat kami ditutup untuk sementara.

Kenapa ye? Nak bankrupt dah ke? Pfft..

Mungkin syarikat cik yang bankrupt. Syarikat kami akan ditutup buat sementara waktu untuk team team kami rehat. Maaf cik.

What?!

Beeeeppppp...

Baiklah,  semua manager dan staff sampingan sila berkumpul di bilik meeting. Team team yang tiada misi sila hubungi team yang lain kemudian berkumpul di mansion! URGENT! ARRASEO?! pengumuman yang tiba tiba diberi oleh CEO S.I.S itu mengejutkan semua staff di syarikat itu. Disebabkan pengumuman itu semua staff berhenti membuat kerja masing masing dan mengikut arahan CEO mereka. Semua manager dan staff sampingan seperti pembekal komputer, chef cafeteria dan lain lain mula melangkah ke arah bilik meeting. Semuanya berdebar debar ingin tahu mengapa CEO mereka buat sedemikian. Team - team yang ada pula segera menelifon team yang sedang beroperasi.

Team U&D dan Team Aquatarius yang sedang menjalankan tugasan mereka dihubungi dan disuruh kembali ke mansion segera. Dengan tergesa gesa mansion mereka yang sebesar istana itu dipenuhi dengan ahli bodygurad,spy dan semua yang terlibat. Setelah beberapa minit mereka menunggu, 6 buah kereta mewah tiba di hadapan mansion mereka. 

Yang berada di dalam bilik semua berlari turun ke bawah,yang berada di dapur semua berlari ke arah pintu dan berbaris di ruang lega itu menyambut ketua ketua mereka. Ternyata 6 buah kereta itu milik Cha A-Yeong, Manager Aquatarius, Kim Mal-Chin, Manager U&D, Manager BZ, Lee Myung, Sung Yera dan Choi Yoojae, manager S6 dan manager Boomerang. 2 buah kereta lagi milik CEO mereka, Kim Woojin dan ketua teratas mereka semua, Park Daehwi, pemilik syarikat itu.

Ketujuh-tujuh ketua itu masuk ke dalam mansion. Semua yang berada di dalam mansion itu bergerak mengikut ketua mereka. Ruang tamu yang sangat luas itu dipenuhi dengan dengan 44 orang member dan ketua - ketua mereka. 

Bermula hari ini, semua misi kita akan ditangguhkan selama 2 bulan. Semua kerugian kita telah dibayar, jadi tak perlu risau. Ini arahan yang telah disetujui oleh pemilik syarikat kita dan manager manager lain. Dalam tempoh 2 bulan ini, kita akan bercuti ke suatu tempat. Setelah itu, kamu semua dibenarkan pulang ke kampung masing - masing. Pada hujung percutian kamu, saya akan buat family day untuk kesemua staff syarikat kita. Semua aktiviti ini tiada bayaran. Semuanya telah disponsor oleh dua buah syarikat besar.

Baiklah, semua boleh kembali ke bilik masing - masing. Chef! sediakan semua bahan. Malam ini akan diadakan BBQ dan party untuk mereka. Beberapa chef yang berada di tepi bilik makan segera menjalankan tugas mereka.  Memandangkan jam sudah menunjukkan pukul 4.00 petang, mereka semua bersiap siap untuk party malam itu. Ada yang keluar membeli baju dan barang solek. Ada yang masuk ke bilik semula lalu berehat. Ada yang ke gym di mansion mereka yang serba lengkap itu.

DI BILIK REHAT BOOMERANG

Ahli Boomerang sedang berehat. Tiba tiba Ryu Min duduk di sebelah Han Sha yang sedang melukis gambar sebuah pistol. Unnie. Panggil Ryu Min dengan lembut. Han Sha berdiri lalu bergerak ke sofa lain. Han Bin unnie. Macam mana Min nak minta maaf dengan Han Sha unnie ni? Soal Ryu Min kepada Han Bin yang sedang leka mencari baju untuk party malam itu. Huh? Senang je. Pegi kat dia. Cakap minta maaf. Kata Han Bin ringkas. Tapi dia mengelak dari Min. Macam mana Min nak cakap kat dia? Adu Ryu Min ke Han Bin. Beli kat dia cap je. Sampuk Eunbi yang terdengar perbualan mereka.  Kenapa ni Min? Soal Jin Ha yang baru sahaja masuk ke dalam bilik rehat mereka. Tu Han Sha unnie mengelak dari Ryu Min sebab aritu Ryu Min buat salah dekat dia. Terang Ryu Min.

Jom kita tanya eomma. Dia kan rapat dengan Han Sha unnie. Cadang Jiyeon. Hurmmm.. Betul jugak tuh. Tapi mana eomma? Soal Mitsuru yang sedar bahawa ketua mereka tiada di situ.  Eomma ngan Han unnie (Kim Hana) keluar. Beli baju untuk kita semua. Han Sha berdiri di sebelah adiknya lalu membisikkan sesuatu ke telinga Han Bin membuatkan Han Bin tersenyum. Aku keluar dulu. Kata Han Sha lalu memakai masknya. Nak pegi mana? Soal Mitsuru kepada Han Sha. Soalan itu dibiarkan tidak terbalas. Han Sha terus bergerak keluar. 

Di Dorm BTS

YARGH! KIM TAEHYUNG! PAK CIK ALIEN! BAGI BALIK BUKU TUH! laung seseorang di ruang tamu. HAHAHAAH NAK AMBIK LAAAAA. Taehyung berlari mengelilingi meja di ruang tamu dorm mereka. Tiba tiba kepala Taehyung di ketuk dengan sesuatu. Rupa rupanya kepalanya diketuk oleh Jin. Pfft- Padan muka. Kan dah kene ketuk dengan kuali pink Jin hyung. Rap Monster yang baru turun dari biliknya itu tergelak melihat Taehyung yang terlentang akibat diketuk oleh Jin. Mana mayat hidup tuh? soal Jin lalu bergerak ke dapur. Suga hyung ke? Dia tido. Katanya penat. Jawab Jungkook lalu mengambil banana milk miliknya. Membuta je keje dia. Letih apenye? Sekarangkan kita cuti. sampuk Jhope. 

Jimin. Baik kau terus terang. Kau suka Han Sha kan???? Kata Taehyung. Alah kau cakap kat aku. Kau ingat aku tak tau yang kau suka Jiyeon? Kata Jimin. Perkara itu membuatkan Taehyung memaparkan senyuman kotaknya. Sudahlah tu. Tak payah nak usik orang. Kata Rap Monster lalu memakai kasutnya. Taulah! Tapi hyung nak pegi mana tuh? Soal Jimin dan Taehyung. Pergi buat kerja. Balas Rap Monster lalu berlalu pergi. Kerja? Bukan cuti ke? Kini giliran Jungkook pula yang bertanya. Ouh ya. Lupa nak bagitau. Esok kita akan keeeeeeeeeeeeeeee... JEJU!!!! Kata Seok Jin dengan penuh gembira. Tau. Pd- Nim da bagitau kat aku. Kata seseorang dari tangga. Ha! Bangun pun kau.  Ingatkan nak jadi mayat terus tadi.

Hyung. Kita ke sana untuk apa???  

>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

.....

A/N:- HUHUUUUUUUUU... SATU OR DUA AGI CHAPTER KOT. SORRY LAMBAT PUBLISH. ADE PROBLEM SIKIT. HOPE YOU ENJOY THIS CHAPTERRRRR....

MY SECRET AGENT (BTS)Where stories live. Discover now