Same as Always

49 3 0
                                    

sekali lagi sendirian di dalam kelas,bukan kerna tiada teman tapi saya yang tidak mau bergaul.Dapat saya lihat mereka yang menghabiskan masa sebelum saem sampai dengan bercerita benda yang kosong.Hanya saya sendiri yang tidak duduk berkumpulan untuk bercerita.

"selamat pagi semua"ujar saem yang baru masuk ke kelas,semua pelajar langsung duduk di tempat masing-masing bila mata pelajaran akan dimulakan.

...
"hayeon!"
"ah yoona kenapa lambat sangat"
ringis hayeon bila yoona duduk di hadapannya untuk menjamu selera ..ya mereka berada di cafeteria.

"sorry saem tadi lambat kasih keluar..ah mana yang lain"soal yoona bila tidak melihat kelibat sahabatnya yang lain

"sooyoung dengan yuri kena denda oleh saem lee sebab tidak buat tugasan,hyoyeon,sunny ngan seohyun pula di perpustakaan dorang mau kasi siap tugasan untuk pembentangan esok"jawab hayeon sambil menyuapkan nasi di mulutnya.

"ah~jadi macam mana la kelas?jangan bilang kau sendiri lagi.."yoona memandang hayeon sambil menunggu jawapan darinya.

"macam biasa la..tiada yang spesial.."selamba hayeon menjawab sedangkan yoona sudah memandang tajam ke arah hayeon.

"yahhh!kan sya bilang jangan sendiri lagi..kau perlu bergaul dengan orang juga..takkan la kau mau begini saja..nanti macam mana kalau kau dalam kesusahan.."ujar yoona

"pabo,saya kan ada kamu..haha"hayeon gelak kecil sambil memakan makanannya.

"kau tau ka kita ne pemain wakil sekolah bola keranjang..dan kau tu ketua..banyak yang berebut mau berkawan dengan kita apatah lagi kau ..tapi satu pun kau tidak layan..banyak sudah rumor ada tentang kau ..dorang bilang kau sombong la..tidak friendly la-"kata kata yoona terhenti bila melihat hayeon yang menghentikan niat makannya.

"salah ka saya ada kamu ja?..kenapa kamu mau sangat saya kawan lain ..kamu pun mau kasih tinggal saya juga ka."dingin hayeon mengatakan itu tanpa memandang yoona..hayeon kemudian mengangkat dulangnya dan berlalu dari situ..selera makanya telah hilang..

.
.
.
cringg~

masa untuk pulang..hayeon mengemas bukunya untuk dimasukkan ke dalam beg.

"kajja"

hayeon yang mengenal suara itu tidak merespon sama sekali.

[COMPLETE] Purpose'Where stories live. Discover now