BAB 52 💛

13.4K 531 6
                                    

Cyber Holding's

Irfan melangkah masuk kedalam bangunan syarikatnya, semua pekerjanya menyapanya dengan mesra, dia hanya mengganguk sahaja, lif ditujui dan meloloskan diri kedalam.

Sampai sahaja ditingkat dimana bilik CEO terletak, dia terus keluar dari lif tersebut dan meja PA nya ditujui.

"Selamat pagi boss, Encik Iskandar, Daniel dan Raziq sudah menunggu boss. Mereka semua berada dalam bilik boss," jelas PA nya yang bernama Riska itu kepadanya. Irfan mengganguk setuju dan melangkah masuk kedalam. Pintu bilik dibuka, dia lihat rakannya sedang berbual di sofa dalam bilik tersebut.

"Dah sampai pun." kata Daniel namun Irfan tidak menghiraukannya, dia terus mengambil tempat disebelah Iskandar dengan kaki yang disilangkan serta mata memandang kearah Daniel dan Raziq yang duduk bertentangan dengan mereka.

"So, apa maklumat yang kau dapat pasal lelaki yang berani masuk rumah aku tu?" soalnya dingin kepada Daniel.

"Apa yang aku tahu, lelaki itu adalah orang upahan dari kumpulan Dark, dia sangat handal memecah masuk kedalam rumah siapa sahaja, walaupun rumah tersebut sudah mempunyai kawalan yang ketat," terang Daniel dengan wajah yang serius.

"Apa pula kumpulan tu nak masuk rumah Irfan? Takkan dia nak culik Putri? soal Raziq kepadanya pula.

"Yep! Dia memang nak culik Putri pun tapi waktu itu dia tidak sempat nak menculiknya," jawab Daniel lagi kepada Raziq.

"Kenapa pula dia nak libatkan adik aku? Semua ni tiada kena mengenalah dengan adik aku! Cukuplah adik aku terseksa!" sampuk Iskandar pula dengan sedikit kuat.

"Mereka nak culik sebab nak bunuh adik kau, dan mereka yakin kalau mereka bunuh adik kau, automatik kamu berdua akan jadi lemah. Dan waktu itu mudah mereka untuk hapuskan kumpulan kita, sebab itulah dia nak culik Putri, tapi tak sempat kerana dihalang oleh anakbuah Irfan yang menjaga rumah mereka dan waktu itu juga dia toreh leher adik kau berfikir yang torehannya itu sudah menyebabkan adik kau mati," terangnya panjang lebar kepada Iskandar.

"Shit!" jerit Iskandar, meja ditumbuk dengan sekuat hati.

"Nak bunuh isteri aku konon, langkah mayat aku dulu." sampuk Irfan dengan senyuman sinis, dia takkan sesekali membenarkan kumpulan itu menyentuhnya isterinya lagi.

"Yoo! Korang berdua janganlah marah, chill bro! Aku dan Daniel dah tangkap lelaki sial tu untuk korang berdua." kata Raziq dengan bangga sambil tersenyum senget.

Iskandar dan Irfan sudah tersenyum penuh makna, awalnya mereka merancang untuk menangkap lelaki tersebut, tetapi tak sangka pula Daniel dan Raziq cepat bertindak.

"Good! Sekarang dia ada dekat mana?" tanya Irfan dengan senyuman sinisnya.

"Dia macam biasalah bro, dalam bilik penyeksaaan nombor 3," jawabnya kepada Irfan.

"Lelaki bodoh! Kau tunggu nasib kau sial!" kata Iskandar sinis, sakit pula hatinya bila mengenangkan lelaki tersebut melukai adiknya.

Sedangkan dirinya sendiri tidak pernah melukai adiknya, inikan pula lelaki sial tu  memang dia tidak akan maafkan.

"So, ni malam aku nak kita pergi markas, kita ada 'game' nak dimain." ujar Irfan kepada rakannya.

Laju sahaja mereka mengganguk, mereka pun tak sabar nak tengok movie free ataupun game yang sangat menyeronokkan.

Seketika keadaan mereka senyap, masing-masing menghadap telefon bimbit mereka.

"Bro, kau takde meeting ke? " tanya Iskandar kepada rakannya, Irfan hanya menggeleng sahaja.

"Kalau macam tu, kita pergi turun dekat cafe dibawah, aku dah lapar ni." kata Raziq sambil memegang perutnya, mereka semua mengganguk setuju dan melangkah keluar.

"Kalau ada yang cari saya, cakap je saya keluar." pesannya kepada Riska, dia mengganguk faham dengan arahan bossnya.

Mereka berempat melangkah menuju ke kif untuk turun kebawah, mereka semua hanya mempamerkan wajah yang serius namun tetap kelihatan kacak.

Sampai sahaja ditingkat bawah, tempat parking kereta ditujui dan melangkah masuk kedalam kereta masing-masing untuk pergi ke cafe.

𝐓𝐇𝐀𝐓 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now