*New Story* 방탄 소년단 ✧ KE KEDAH KE KITA ✧

210 8 1
                                    

New fanfic updated! Check out at my profile. Thank you. ✨

---

BANGTAN SONYEONDAN a.k.a BTS merupakan kumpulan idola yang baru saja debut. Lagu debut mereka 'No More Dream' mendapat perhatian ramai hanya kerana salah seorang ahli mereka, Jimin menunjukkan 'abs' miliknya.

Bangtan Sonyeondan kemudiannya membuat kemunculan semula dengan lagu berjudul 'N.O' dari album O!RUL8,2? Namun, album kali ini tidak mendapat banyak sambutan dan mereka menganggap album ini sebagai kegagalan mereka sendiri.

Bang Sihyuk merangkap CEO syarikat Big Hit Entertainment, iaitu syarikat yang mendebutkan Bangtan pada mulanya membuat keputusan untuk membubarkan Bangtan. Hal ini disebabkan oleh Big Hit kekurangan wang untuk menampung segala aktiviti artis dibawah naungannya.

Namun, Big Hit Entertainment mengambil keputusan untuk merehatkan sebentar idola mereka daripada industri hiburan Korea kerana berpendapat Bangtan masih lagi berpotensi untuk berjaya.

Bang Sihyuk bekerjasama dengan kenalannya di Malaysia untuk menghantar Bangtan ke negara tersebut.

Pada mulanya Bangtan menolak sekeras-kerasnya. Tetapi mereka terpaksa rela dengan cadangan syarikat mereka. Siapalah mereka untuk menentang arahan pihak atasan.

Sebelum bertolak ke Malaysia, Bangtan diajar untuk berbahasa Melayu supaya mereka dapat berkomunikasi dengan penduduk di sana tanpa adanya halangan.

Bangtan dihantar ke sebuah kampung di Kedah, Malaysia buat beberapa ketika sementara Big Hit Entertainment mencari jalan untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Kehilangan mereka dalam industri hiburan Korea tidak memberikan apa-apa kesan kerana mereka hanyalah kumpulan idola daripada syarikat kecil.

Mereka tinggal bersama-sama dengan Tok Wan dan Tok di sebuah rumah di Kedah. Mereka juga ditemani cucu-cucu Tok Wan dan Tok yang menggelarkan diri mereka GirlsGrey. Tapi hubungan Bangtan dan GirlsGrey umpama 'Tom and Jerry'.

Persaingan demi persaingan terus berlaku.

Kejap baik kejap bergaduh. Kejap benci kejap sayang.

Bak kata orang tua-tua, benci-benci lama-lama jadi sayang.

Apabila Bangtan dan GirlsGrey mula rapat, satu kejadian yang tidak dapat dielakkan berlaku.

Bangtan diarahkan Big Hit Entertainment untuk pulang ke Korea Selatan serta-merta.

Bangtan pergi dan hanya meninggalkan memori buat GirlsGrey.

Apakah yang akan terjadi selepas itu? Adakah masih ada lagi peluang untuk Bangtan mengucapkan selamat tinggal dengan baik kepada GirlsGrey?

Teruskan membaca!

+

P/s: Fanfic ni saya edit dan publish sekali lagi. Harap readers seronok membaca story ni. ✨💜

☆⇨★
comment (✔)

©Peanut_Kookie

[✔] HiPsTeR LoVe | 최신 유행 아이콘의 사랑 | J.J.K Where stories live. Discover now