e m p a t

877 89 26
                                    

" kau rasa cikgu nak tangkap kita tak sebab ponteng kelas ? " , soal ara.

mereka berlapan mengambil udara di rooftop sekolah. sekali sekala dipandang pemandangan seoul dan menghirup udaranya yang segar.

semalam mereka melawat syarikat ateez dan bilik jawatan teratas masih kosong. nampaknya keluarga ateez benar benar mahu mereka berkahwin dulu supaya mereka dapat mengisi jawatan itu.

sekali sekala ditanya tentang keluarga ateez. ramai staff kata keluarga ateez lebih baik dan tenang berbanding anak mereka. cuma mereka tidak tahu tentang peristiwa hitam para member ateez.

" suka ponteng kelas ? "

terkejut mendengar suara suara yang datang dari belakang mereka. rupanya ateez datang dengan gaya badboy mereka itu.

baju sekolah dikeluarkan dan lipatan lengan tidak kemas. tali leher dilonggarkan  supaya tidak terasa ketat. rambut yang patutnya disikat kemas , diserabutkan.

" kau tengok apa ? suka dekat aku ke ? "

pelik yunho melihat hana yang tidak lepas dari memandangnya. tiba tiba ren memeluk hana yang masih kecil itu supaya yunho tidak lakukan apa apa.

" suka sangat duduk dekat rooftop ni ? sampai curi kawasan ateez " , san duduk di sebelah ara.

" ada je muka macam ateez san dekat sini. cicak hello cicak "

bila san mahu menumbuk ara , ara terlebih dahulu acah acah mahu menolak san jatuh dari rooftop ini. hampir saja terkeluar jantung san dengan kelakuan ara.

" kau , kalau dah kahwin nanti kau nak masak apa je untuk aku ? spagetti ke ? makaroni ke ? "

" since nama kau minggi , apa kata aku masakkan untuk kau maggie ke ? mi goreng mamak ? atau lagi spesial tambah telor goyang ? " , munhee mengusik minggi sehingga mereka berdua kejar antara satu sama lain.

yeosang masih melihat chunae dari jauh tetapi chunae tidak perasan. jongho perasan dengan kelakuan yeosang yang selalu malu malu kucing itu.

" hyung , kalau dah suka tu cuba bagitahu "

" mana ada hyung suka " , yeosang cuba menidakkan kata kata jongho.

" woi wooyoung ! kau ni tak hensem lah "

terkejut wooyoung dengan kata kata micha kerana ini kali pertama ada seorang gadis yang berkata dia tidak hensem. pertama kali dalam sejarah hidupnya.

" kau malang sebab kau kena kahwin dengan lelaki tak hensem " , wooyoung saja berkata begitu.

" kau ingat aku kisah ? tengok lubang hidung aku ni langsung tak kisah "

micha siap menunjukkan lubang hidungnya pada wooyoung sehingga wooyoung terpaksa larikan diri ke belakang hongjoong. ren pula menarik micha yang kuat membuli itu.

" yuna , esok kami nak bawak korang semua jumpa keluarga kami jadi siap sedia sebagai bakal isteri aku nanti " , seonghwa berkata tanpa memandang yuna.

" aku tahu. lagipun aku nak bilik asing nanti. i mean lepas kahwin. bukan aku je , kawan aku sekali "

seonghwa berjalan menghampiri yuna tetapi yuna masih tidak berganjak. mereka yang lain tadinya membuli antara satu sama lain , terhenti bila melihat seonghwa dan yuna.

" kau tahu kan apa akan jadi kalau seonghwa dengan yuna bergabung ? " , soal micha pada wooyoung. sempat lagi bergosip.

" jadi anak lah "

micha menolak kepala wooyoung itu. jawapannya sangat salah bangang , bisik micha. chunae yang melihat mereka berdua , menghentuk kepala mereka berdua.

" kenapa ? kau tak nak tidur dengan aku ? kau takut ? tak payah takut sayang " , seonghwa cuba mengoda yuna.

yuna menjeling pada seonghwa dengan kelakuannya. sudah tahu muslihat badboy kerana sudah lali dengan kenakalan badboy ini.

" eh ada ke baiknya kalau kita balik ? lagipun nak tamat sesi sekolah dah " , kata hongjoong.

" jom yuna , guys ! kita balik " , ren menarik yuna.

" woi budak pendek , aku nak nombor kau. senang nanti " , yunho mendekati hana.

hana masih tenang memberi nombor telefonnya pada yunho. walaupun yunho ada ciri ciri lelaki idamannya , dia tidak pernah gugup untuk dekati lelaki itu.

____________________________________

" betul ke ni alamat dia hana ? asal besar sangat rumah ateez ni ? "

terkejut mereka melihat rumah yang bagaikan istana diraja ini. berkali kali mereka melihat alamat yang dihantar yunho dan rumah itu.

jongho daan hongjoong yang datang untuk menjemput mereka masuk pun , pelik melihat kelapan lapan gadis itu. nasiblah ren perasan kedatangan jongho dan hongjoong.

" korang tunggu apa ? tak nak masuk ke ? "

kelapan lapan gadis itu menjejakkan kaki masuk ke rumah besar itu. tidak sedar ateez yang lain bersama keluarga mereka melihat dari balkoni tingkat atas.

" jadi gadis gadis tu pilihan kamu semua ? tak ada yang high class ke ? "

wooyoung dari tadi menahan telingannya kerana bebelan ommanya tentang micha yang tiada class. san membantu wooyoung mengendahkan omma mereka.

" ini dah cukup baik seonghwa nak kahwin dengan yuna. jangan sampai hongjoong dan seonghwa tak kahwin dan syarikat ateez tak ada pewaris "

sudah ditetapkan yang seonghwa dan hongjoong akan menjadi ceo syarikat ateez. jika mereka berdua tidak kahwin maka semua anggota ateez tidak dpat mengisi jawatan teratas juga.

keadaan menjadi senyap apabila hongjoong dan jongho datang bersama bakal isteri mereka. ateez berlagak seperti mereka sayangkan bakal isteri mereka.

" jadi kamu semua tahu kan yang ateez akan bakal warisi semua harta kami. jangan nak sapu semua "

kini mereka tahu keluarga ateez tidak sama seperti yang dikata. mereka lebih kurang sahaja dengan anak anak mereka. tetapi , misi ini pengetua kata diminta dari omma  appa ateez , kenapa macam bukan ? fikir ren.

" omma , chunae bukan macam tu " , yeosang cukup fed up dengan ommanya.

" jadi perkahwinan ni akan diadakan seperti biasa. minggu depan baju akan siap. no excuse about sexy ini , sexy itu "  , omma wooyoung berkata.

ren dan yuna memandang kawan kawannya yang tidak terbiasa memakai pakaian sexy di hadapan orang ramai. hongjoong faham bila ren melihatnya begitu.

" hongjoong rasa baik bagi dorang yang pilih sendiri baju pengantin. nanti tak puas hati dorang pula aunty " , sopan kata kata hongjoong.

" ini duit kami semua jadi biar kami yang belikan. perempuan perempuan tu miskin , tak ada duit " , kata omma seonghwa.

" omma , i think better omma tutup mulut omma. memang seonghwa bencikan perempuan but omma tak ada sebab nak cakap kaum omma macam tu. i mean perempuan dengan perempuan "

seonghwa menarik yuna pergi dari situ tetapi terhenti langkahnya. ateez juga menuruti langkah seonghwa dengan membawa bakal isteri mereka.

" biadap betul ! " , omma yunho berdiri sambil tuju pada ateez.

" dari dulu omma layan yunho buruk dan sekarang yunho balas balik "

____________________________________

bersambung...

[c] Badboy Anti Perempuan [ Ateez ]Where stories live. Discover now