t u j u h

949 84 7
                                    

setelah pagi , chunae dan ren sudah siap membaiki kamera litar tertutup cctv milik mereka. ianya perlu diagihkan seorang satu untuk dipasang di bilik masing masing. mereka meninjau setiap satu bilik.

maklumlah suami suami mereka keluar pagi pagi buta lagi untuk selesaikan dokumen pewaris ceo ateez holding's. jadi peguam mereka pagi pagi lagi sudah tercegat di hadapan pintu.

seperti biasa , anak dara dah macam teruna. tak macam isteri orang , tak bangun bangun lagi sehinggalah ren dan chunae terpaksa menjerit seperti monyet di setiap bilik. tinggal yuna sahaja , masuk sahaja bilik yuna kosong.

" yuna si cantik eh- aku cantik lagi " , sempat lagi ara bergusti dengan micha.

" apahal selerak sangat bilik dua ekor ni ? macam gaduh tak ingat dunia " , ren menendang baju seonghwa yang bertaburan di lantai.

" aku bau lain macam lah dekat cadar ni " , micha terbau bau di cadar itu.

wyna sudah berfikir pelik dengan apa yang berlaku pada yuna. cepat cepat wyna menyuruh munhee mengetuk pintu tandas tetapi tiada sahutan.

" yuna ! bukak pintu ni. aku tahu kau ada dekat dalam " , jerit munhee.

tiba tiba pintu dibuka dari dalam. mata yuna sembam dan merah seperti baru sahaja menangis. basah lencun baju tidur teddy bear warna pink kegemarannya. jarang sekali dia buat begitu.

" kau kenapa yuna ? ada masalah ke ? kau gaduh dengan seonghwa ? " , soal munhee pelik.

wyna melihat kesan melekit dan berbau masam di cadar dan terdapat juga kesan darah yang dilap. baru saja dia terfikir cepat cepat hana dan ara ditolak keluar bilik.

" kau kena rog- maaf- seonghwa ? "

tiba tiba sahaja yuna menangis lalu melutut di hadapan munhee. ren dan yang lain cepat memapah tubuh yuna ke katilnya tetapi yuna tidak mahu duduk di atas katil itu.

chunae perasan lebam di pergelangan tangan yuna sepertinya diikat ketat. dia tahu yuna sembunyikan tangannya dari tadi. ara dan hana sibuk mengetuk pintu dari luar.

" ni seonghwa ikat kau ? sebab nak buat benda bodoh tu je ? ! dia tu binatang lah yuna ! bukan manusia ! " , chunae menendang almari di hadapannya.

" sabar. lagipun kita isteri dorang. itu hak dorang , chunae " , yuna menenangkan chunae.

micha baru teringat yang mereka mengupah panderi olok olok untuk perkahwinan tu dan maknanya mereka bukan isteri sah ateez. jadi seonghwa tiada hak.

" kan tu paderi olok olok je ? tuan besar dah kata kan ? "

" aku baru dapat info yang paderi tu tak sempat datang. jadinya kita isteri sah ateez "

" APA ?  ! "

seakan tidak percaya seawal usia 19 tahun mereka sudah bergelar isteri ceo. micha siap menyuruh wyna menampar pipinya dan satu tamparan kuat hinggap di wajah micha.

" yang penting , kita kena kemas bilik ni dulu then pasang cctv. okey yuna ? jangan risau , micha ada stok pil perancang banyak "

micha menunjukkan pil perancang yang terdapat 1 beg. pelik betul macam mana dia boleh dapat stok pil banyak macam tu. takkan nak buat persediaan dengan wooyoung ?

" apa ? aku beli lah untuk kita "

ara dan hana membuka kunci dari luar. sudah agak kerana hana mempunyai keistimewaan dalam pecah masuk rumah orang. hari itu rumah wyna dimasuknya.

" sudah , alang alang maknae dah masuk. moh ler kita bergotong royong bilik yuna ni sebelum seonghwa balik "

ren menarik ara dan hana untuk menolongnya membuka cadar. chunae menyuruh yuna untuk mandi semula kerana dia tidak mandi bersih lagi.

tiba tiba , hana dan ara lagi keluar dari bilik sambil menjerit. pelik micha dan wyna melihat dua maknae itu keluar begitu sahaja. munhee sibuk memasang cctv.

" apahal dua ekor maknae tu ? tak pernah bukak cadar ke ? "

" dorang dapat tahu tu air seonghwa. sebab tu lah lari " , selamba ren berkata.

wyna berlari keluar bilik untuk ke sinki kerana geli mendengar kata kata ren. jijik pula bila dikata begitu. kali ini wyna pula dituduh mengandung anak jongho.

" eonnie ! suami kita belikan pizza untuk kita semua ! starbuck pun ada "

hana dan ara menjerit dari bawah sambil membawa 3 kotak pizza bersama 8 air starbuck yang dipesan khas oleh ateez. kemudian , yuna keluar dengan lengkap berpakaian.

" macam tak percaya dorang ingat kita. ingatkan nak bagi mati kebuluran dekat rumah " , kata yuna.

teringat peti ais dan almari yang dipenuhi habuk sahaja. baru sahaja yuna ingin menyikat rambutnya , satu nota dan kad kredit ada di meja solek.

" ini kad kredit untuk semua. ateez yang lain pun tinggalkan dekat sini. jangan keluar shopping pula. lebih dari 100 won siap kau , park yuna "

" kata tak nak isteri pengkikis lah sangat. aku kikis muka kau baru tahu "

geram dengan peristiwa semalam sehingga membuatkan hati yuna terluka dengan tindakan bodoh seonghwa. kad kredit dicapai dan turun ke bawah untuk sertai kawan kawannya.

____________________________________

bersambung...

[c] Badboy Anti Perempuan [ Ateez ]Where stories live. Discover now