l a p a n

918 90 1
                                    

" ingat ! aku nak dokumen pewaris ceo ateez holding's. semua ada pada kelapan lapan ateez tu. jadi aku nak korang bawak malam ni "

gadis itu memakai dress paras pehanya berwarna merah dan duduk membelakang orang suruhannya. tersenyum sinis dia di sebalik itu. keinginannya hampir tercapai.

" tapi bos , dorang kan kahwin dengan agent tu. tak ke mustah- "

" kau semua takut perempuan lembik tu ? korang nak aku tembak sampai berkecai ke otak korang ? "

pistol dikeluarkan dari laci almarinya. dia berdiri lalu mengacukan pistol itu pada kepala salah seorang orang suruhannya. mengigil seluruh badan lelaki itu.

" mesti tak nak kan ? jadi buat je apa yang aku cakap ! " , seraya mengetuk kepala lelaki itu dengan pistolnya.

cepat cepat semua orang suruhannya memulakan tugas untuk mencuri dokumen pewaris ateez holding's. dia banyak membodek ateez untuk mengahwininya tapi tidak dilayan.

" korang semua jual mahal dengan aku ? ingat setakat kahwin dengan agent korang semua boleh halang aku ? tak "

dia memandang papan kayu yang dilekat gambar ateez dan isteri mereka. semuanya diconteng dengan marker merah bertanda pangkah. dia tahu suatu hari nanti dia akan dapat memiliki semua harta ateez.

" aku nak aturkan temu janji dengan ex ateez. baru seronok permainan ni kan ? kau mainkan aku wooyoung ? tpi sayang , aku takkn nak kau wooyoung. aku akan ambil jawatan yang tinggi "

sudah terbayang kedudukan ateez di syarikat yang terkenal itu. mungkin isteri mereka ingatkan pesaing antara syarikat lain tetapi salh. pesaing mereka sendiri iaitu ex ateez.

____________________________________

para isteri sibuk melayan kdrama bertajuk 'mama fairy and the woodcutter'. ara dan hana tidak habis menjerit jerit seperti orang gila. yuna pula tidak habis habis admire wajah heronya.

chunae dan ren sibuk meneliti persekitaran menggunakan cctv kecil yang dipasang pagi tadi. munhee baru datang dari dapur membawa snek untuk mereka. wyna pula menyusun senjata kerana tidak berminat menonton kdrama.

" kau rasa suami kita tu tido ke mampus ? tak bunyi langsung " , micha berkata sambil makan snek jagung.

" aku rasa hampir mampus sebab penat uruskan syarikat besar tu. lapan ekor sekali urus "

terkejut juga mereka kerana semua jawatan penting dalam syarikat diambil alih oleh ateez. pengurus kewangan diberi pada san dan jongho yang sesuai. wooyoung tidak diharap kerana takut berjoli.

" korang ? kita ada tetamu malam ni. tengah sibuk pasangan tali nak masuk tingkap bilik kita " , kata chunae.

mereka berpandangan antara satu sama lain kemudian wyna melemparkan senjata milik masing masing untuk bertindak. dengan memakai baju tidur teddy bear serentak , boleh lagi.

" macam biasa. masuk bilik pasangan masing masing , jaga dokumen dengan mangkuk ayun yang tengah tidur tu " , bisik ren perlahan sambil mereka menaiki tangga.

semua berdiri di hadapan pintu bilik masing masing. ren mengangguk kepala dan barulah mereka pecah masuk bilik itu. para pencuri itu baru sahaja mahu menekup hidung suami mereka.

" WOI TAK GUNA ! " , kata ren.

" ADA HATI NAK CULIK CICAK AKU ! " , kata ara kemudian berlari ke arah pencuri itu.

" EH KEJAP APANI ? NAK ROGOL SUAMI AKU EH ? ! " , pelik betul cara chunae.

" WADUH JONGHO TAK GUNA ! BANGUN LAH ! " , terus terjaga jongho mendengar jeritan wyna.

" HELLO DUNIA. EH KAU TAK LAMA LAGI NAK MENINGGAL " , hana membaling pistol tepat ke dahi pencuri itu.

" AIK WOOYOUNG HAROM BETHOL ! TIDO PAKAI LAH BAJU ! " , sempat lagi micha bergusti tanpa melihat.

" MEE MAGGIE SEDAP DIMASAK ENAK DIMAKAN BANGUNLAH ! " , menari nari munhee dengan tagline tetapnya.

" WOI SEONGHWA ! BLAH LAH ! " , terkejut yuna melihat seonghwa yang boleh melawan lagi.

habis isteri mereka yang terpaksa bergusti sehingga selerak seluruh bilik. sehinggakan ada yang luka luka kerana terkena bucu meja dan serpihan kaca cermin kerana ren ditendang terlalu kuat.

chunae acah acah menelefon polis padahal menelefon orang orang di akademik untuk memberitahu tuan besar. mereka perlu menghantar agent untuk menyamar sebagai polis.

" kau nak bagitahu ke tak siapa bos kau ? " , tenang soalan yang diajukan oleh san.

salah seoorang pencuri itu dan merupakan ketua mereka hanya tertawa setelah lebam di seluruh wajah. san mengarahkan jongho untuk menumbuk lelaki itu.

baru sahaja jongho ingin menumbuk , wyna menghalang dan wyna sendiri ditumbuk di bahagian perut. tetapi wyna tidak menunjukkan reaksi.

" sudah. kita serahkan dekat polis. dia takkan bagitahu selagi kita tak serah dekat polis untuk bagi dia selesaikan benda ni "

" betul. jadi baik kita tunggu keputusan nanti bila dah disoal siasat " , sambung ren.

yuna dan munhee baru sahaja meletakkan kotak kecemasan di almarinya. mingi mahu menyoal dari tadi kepada munhee tetapi dia terus bertanya pada ateez.

" patutnya kita sebagai suami kena lindung isteri. tapi kenapa dorang yang lindung kita ? "

" biasalah. mungkin dorang ada tali pinggang hitam masa taekwondo dekat sekolah ? " , entah betul atau tidak tekaan seonghwa.

" hyung , dorang pengerusi untuk setiap permainan. dekat sekolah kita ada permainan apa je ? " , kata yeosang.

mereka terfikir balik permainan di sekolah. mana ada taekwondo. ada pun ren dan munhee bola jaring. hana dan ara bola tampar. wyna dan micha bola baling manakala yuna dan munhee badminton.

" takkan masuk permainan jadi handal macam tu ? " , fikir hongjoong.

" cakap apa sampai pencuri kena bawa pergi pun tak dengar ? " , tegur micha bersama yang lain.

ateez dan yang lain melihat ke belakang dan pencuri tersebut sudah dibawa pergi. seonghwa berdehem sedikit selepas malu dengan yuna.

" kami bincang pasal err... pasal apa wey ? " , yunho menyiku yiku lengan hongjoong.

" pasal apa ? " , soal ren dengan mendekatkan wajahnya dengan hongjoong.

" pasal kad kredit tadi. park yuna , bagus. esok pakai macam biasa. dah semua tidur " , walaupun malu , seonghwa masih berlagak dingin.

yuna mengajuk percakapan seonghwa sambil mengikutinya dari belakang. hana dan ren dipapah oleh yunho dan hongjoong kerana mereka berdua luka.

macam macam bermain di fikiran ateez. gadis yang mereka kahwini ini cuma gadis hot terkenal di sekolah dan jarang bermain taekwondo atau senjata tetapi apa yang dilihat tadi sungguh lain.

____________________________________

bersambung...

[c] Badboy Anti Perempuan [ Ateez ]Where stories live. Discover now