BLUE : 03

24 4 0
                                    

KIM Taehyung sedang bersiap-siap selepas menjalani rutin hariannya berada di gym dirumahnya. Wooshik yang baru bangun dari tidur terhidu bau yang wangi dan terlihat Taehyung sudah bersiap kemas. Kepalanya digaru.

“Kau nak pergi mana, Taehyung?” Tanya Wooshik. Taehyung hanya senyum herot.

“Cari pasal.” Jawab Taehyung langsung ketawa dan terus berlalu keluar dari rumahnya.

“Sayang, kenapa dengan Taehyung tu?” Tanya seorang gadis yang Wooshik bawa pulang ke rumah. Pinggang Wooshik dipeluk lembut.

“Entah. Wayar rosak agaknya. Jom, mandi. Lepas itu kita keluar makan tengahari. I belanja you, okey.” Pelawa Wooshik. Gadis itu terus mencium pipi Wooshik dengan ghairah apabila mendengar perkataan ‘belanja’ itu. Wooshik hanya geli hati.

🔹🔹🔹

Kim Taehyung melangkah masuk ke lobi syarikat penyiaran baharunya. Oh bukan syarikat baharu, tetapi pengarah eksekutif syarikat penyiaran yang baharu. Atau lebih dikenali sebagai CEO. Saham terbesar syarikat ini telah dibeli oleh Taehyung dengan jumlah yang besar menjadikan Taehyung memegang jawatan pengarah syarikat itu.

“Selamat datang, tuan Kim Taehyung. Nama saya Park Jimin. Dari bahagian penyiaran siaran langsung.” Ramah lelaki yang bernama Park Jimin. Kim Taehyung terkebil memandangnya.

“Macam kenal. Kita pernah jumpa di mana?” Tanya Taehyung. Lelaki bernama Park Jimin itu menggaru kepala.

“Mestilah tuan Taehyung pernah jumpa saya. Jumpa di dalam berita televisyen. Saya kan pembaca berita.” Jawab Park Jimin dengan kutukan berbuih dari dalam hatinya. Senyuman lebar dengan rasa geram.

“Oh yeke? Tak tahu pula. Tak pernah tengok televisyen.” Kata Taehyung. Park Jimin mulai menggepal tangannya. Kim Taehyung mulai menyedarinya.

“Kenapa tangan tu? Lenguh ke?” Tanya Taehyung lagi. Jimin ketawa sambil menahan geram.

“Tak ada apalah, tuan. Kebas sikit je. Haha!” Jawab Jimin sambil ketawa pura-puranya.

“Oh, okey.” Jawab Taehyung dan terus berlalu. Park Jimin yang tadi ketawa terus bertukar wajah geramnya.

“Naik pula aku dengan dia ni. Kalau aku dapat, dah lama kau aku lumat-lumat.” Bisik geram Park Jimin.

Taehyung terasa bagai sedang diumpat terus menoleh ke arah Jimin yang memandang ke arahnya. Langsung Jimin yang sedang menggosok tapak tangannya terus mengangkat kedua-duanya dan senyum lebar. Taehyung yang agak kenal dengan gaya popular itu terus membalasnya dan ketawa. Park Jimin di dalam hati terus menyumpah Kim Taehyung.

🔹🔹🔹

Kim Taehyung bersama pekerja di syarikat penyiaran berjalan melihat sekitar suasana syarikat itu. Lalu mereka terus masuk ke dalam kawasan studio pengambaran. Kim Taehyung melihat staf yang berada di dalam studio melakukan tugas mereka dengan tekun.

“Disini studio pengambaran. Studio penyiaran berada di sebelah. Kami mempunyai beberapa orang staf yang merupakan jurukamera sangat profesional. Hasil kerja mereka cukup kemas dan cantik.” Terang pekerja itu. Kim Taehyung hanya mengangguk dan memerhati keadaan sekeliling.

Matanya tertangkap seorang gadis yang sedang mengambil gambar beberapa model disitu. Matanya mulai gatal apabila melihat punggung gadis itu yang boleh dikatakan besar dan mantap.

“Maaf bertanya. Siapa gadis yang mengambil gambar itu?” Tanya Taehyung yang masih melihat ke arah gadis yang membelakanginya.

“Oh itu jurukamera kami yang paling istimewa. Orangnya cukup profesional. Dia juga merupakan seorang wartawan. Namanya Hae Yoojung.” Terang pekerja itu. Taehyung berkerut dahi.

“Hae Yoojung?” Tanya Taehyung. Pekerja itu hanya mengangguk. Taehyung terlihat figura lelaki yang pernah dilihatnya pada malam itu bersama Yoojung. Tak salah lagi.

“Baiklah. Kita bersurai dahulu. Saya mahu melihat sekitar studio ini dahulu.” Pinta Taehyung diakur. Taehyung hanya berdiri disitu sambil menunggu pengambaran tamat.

Disaat semua pekerja di studio itu sudah bersurai, Taehyung mula melangkah mendekati belakang tubuh Yoojung. Tangan yang gatal itu terus menyentuh perlahan punggung Yoojung yang terasa lembut walaupun masih berlapikkan pakaian. Yoojung yang terkejut mulai menjauh dan memandang ke arah pelakunya.

“Hello, miss Hae. We meet again.” Sapa Taehyung dengan nada yang menggoda dan perlahan berjalan menuju ke arah gadis itu.

“Jauhkan diri kau 10 meter dari tempat aku berdiri.” Kata Yoojung dengan keras. Yoojung terus menyentuh punggungnya yang telah diraba oleh Taehyung sebentar tadi.

Taehyung hanya terus mendekati gadis itu tanpa mempedulikan amaran yang telah dikeluarkan. Gadis itu terus terkebelakang kerana takut.

“Lembut. I like it.” Kata Taehyung yang sudah dekat di depan Yoojung. Tanpa menunggu masa, peluang keemasan begitu terlebar luas terus sahaja lututnya menghentam harta lelaki itu tanpa segan.

Kim Taehyung terus menyeringai kesakitan menjepitkan kakinya berlutut. Hae Yoojung berpura-pura menutup mulut dan terkejut namun hatinya berasa puas.

“Oh, maaf. Saya betul-betul tak sengaja. Sakit ke? Maaf.” Lakon Hae Yoojung. Para staf mendekat ingin membantu namun Taehyung mengangkat tangannya mengatakan ‘tidak apa-apa’.

“Cepat-cepat pergi ke hospital. Bimbang nanti tak boleh beri anak lagi.” Sindir Yoojung dalam wajah sedihnya lalu menjauhkan dirinya.

Taehyung memandangnya dengan penuh rasa geram yang menggebu-gebu. Bibirnya digigit menahan sakit. Nafas ditarik dalam dan dihembus kasar.

“Aku akan pastikan kau akan dapat anak dari aku, Hae Yoojung. Saat itu kau takkan mampu tendang aku lagi. Kau akan memanggil nama aku tanpa henti.” Geram Taehyung dan menyeringai nakal meskipun sudah ditendang.

_
_

To be continue

🔹🔹🔹

Update : 25th January 2022

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 24, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[ OG ] BLUE 💙 X KTHWhere stories live. Discover now