십 ; 10

291 41 22
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




Jam sudahpun menunjukkan pukul 5 petang. Makcik Kiah tiada di rumah. Katanya hendak ke rumah ketua kampung. Rasanyalah.

Kesemua ahli Bangtan melepak di pondok di mana Yoongi melantak rambutan dua hari lepas. Oh, lupa pula. Jungkook saja yang tiada bersama mereka. Entahlah dia ke mana. Pergi membuang kot. Kalau korang nak tahulah, jamban dekat rumah Makcik Kiah ni dekat luar tau. Bilik air untuk nak mandi je dekat dalam.

Alaa, tak adalah teruk mana. Sebab kampung author Chim pun macam ni HAHAHAJKJSKAJAKSJAK.

"A-aku rindulah job kita dekat Korea sana tu..." ujar Yoongi memecahkan kesunyian.

"Samalah kita. Bang PD tak cari kita ke?" soal Jimin yang terasa ingin menangis. Taehyung yang berada di sebelahnya memeluk bahunya.

"Dekat sana sejuk, dekat sini... Tak panas, hujan. Tak hujan, panas. Itu je la." ujar Namjoon pula.

"LEPAS TU, DEKAT SINI TAK ADA CHOPSTICK HUAAAA!" sampuk Hoseok. Macam terseksa sangat je kalau makan tak pakai chopstick. Haih la.

Suasana kembali sunyi. Masing-masing mengenangkan kembali apa yang mereka rindui semasa di Korea. 

"Hyung, dekat pekan tak ada public phone ke?" soal Taehyung tiba-tiba.

Seokjin terdiam seketika. Dia menganggukkan kepalanya tidak lama kemudian. "Ada. Tapi... t-tapi... TAPI HYUNG TAK INGAT NOMBOR BANG PD!! HAA, KORANG INGAT TAK NOMBOR TELEFON DIA?"

Mereka semua yang berada di situ menggelengkan kepala. "Nombor telefon eomma aku pun, aku lupa. Zaman sekarang, kalau nak telefon tekan nama je. Mana nak tulis nombor dah." ujar Yoongi.

"Hmm bermurunglah kita ya di kampung ini." 

Mereka semua mendiamkan diri kembali. Yoongi, Jimin dan Taehyung sedang melantak rambutan yang dikait sebentar tadi. Namjoon pula memejamkan matanya melayan perasaan. Seokjin dan Hoseok pula bermain 'kai bai bo'.

SIAPA TAK TAHU, ENGKO MEMANG JAKUN TAK PERNAH TAHU LANGSUNG PASAL KOREA, KPOP, K-DRAMA, RUNNING MAN HAA.

Satu suara membuatkan mereka berenam mengalihkan pandangan ke suatu arah. Serentak itu, mereka semua melopong melihat ke suatu arah itu.

"KORANGGG!! LARI! ANGSA NI MENGGANAS BALIK!" Jerit Jungkook sambil berlari. Kalut mereka berenam turun dari pondok itu lalu melarikan diri. 

"YAHH, JEBON! KAU CARI PASAL DENGAN ANGSA NI LAGI KE APA?!" soal Jimin. Biji rambutan yang tadinya berada di dalam mulut, diludahnya entah ke mana.

Tanpa sedar, mereka bertujuh sudah selamat memanjat salah satu pokok yang agak besar yang berada di kawasan rumah Makcik Kiah itu. Jangan terkejut macam mana ketujuh-tujuh manusia ini boleh panjat pokok dengan mudah. Benda biasalah, kalau dah takut benda yang tak boleh buat pun tetiba boleh buat.

☆ミ Salah Tempat, Bangang! ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now