"apa plan awak ni Bella" kata Syeena pembantu peribadi Arabella. "i dah plan dengan Adriel yang kita akan berjuang sehingga titis darah yang terakhir" kata Arabella yang sedang menyapu losyen di lengannya. "Bella" pangil Syeena. "yes" kata Bella pandang Syeena. "you look fat" kata Syeena.
"disebabkan awak sorang je tahu rahsia saya, saya bagi tahu, im pregnant" kata Arabella. "seriously ? bila korang buat ?" soal Syeena. "haish dia ni, bila buat pon nak tanya, abistu dia handsome sangat, bila jumpa je aku yang tak tahan nak buat cemana" kata Arabella berkata jujur.
"oh i see, macam mana nak sorok ni, ni baru je bape bulan, kalau perut ni dah memboyot confirm tak boleh sorok" kata Syeena. "masa tu awak kena teman saya lari sembunyikan diri, Adriel pon tak tahu lagi pasal ni, dia tengah cari cara buat kami bersatu jadi saya tak nak susahkan dia" kata Arabella.
Tengku Adriel Eric
"kepala aku sakit" kata Adriel memuntahkan isi perutnya apabila terasa mual dan pening kepala. Seharian dia hanya lepak di toilet, Adriel pening lalu merangkak keluar dari bilik air, Elya yang sedang bermain telefon mendekati Adriel "are you okay ?" soal Elya. "i sakit kepala, you mengandung ke ?" soal Adriel. "you tahu kan i tak ready lagi, ofc tak" kata Elya.
"mungkin i salah makan kot" kata Adriel baring atas katil. "You, i nak keluar dengan kawan2 i nanti balik i tolong picit you okay" kata Elya. Adriel dia dan sambung pembaringannya.
kring kring
telefon berbunyi, nama Arabella tertera
Bella Sayang 🥰
"ye sayang" balas Adriel. "awak buat apa tu ?" soal Arabella, "i tengah baring i pening sangat, i ngantuk. i wish you were here sayang" kata Adriel. "datang Ferland, i treat you like a prince" kata Adriel. "i thought kat Narnia je dapat treat prince, rupanya kat Ferland i dapat juga, dapat extra treat atas katil lagi" kata Adriel.
"you i sepak you kang" kata Arabella. "hahahahaha, salah ke i cakap, you tau yang selalu rogol i" kata Adriel. "no, you yang layan i" kata Arabella menyalahkan Adriel semula
perempuan nak menang.
"esok i sampai Ferland, tunggu kat airport" kata Adriel. "okay bby" kata Arabella
Tengku Adriel Eric
matanya sudah menjalor mencari gerangannya, kelihatan wanita berambut panjang sedang kusyuk bermain telefon. "sayang, fokusnya, jom" ajak Arabella.
"malam you tidur hotel okay, tak kan nak tidur istana pula ?" soal Arabella. "as long as you sleep with me i will be okay" kata Adriel. "tak kan i nak tinggal suami i yang comel ni" kata Arabella.
flashback
"saya tak boleh tahan dengan rasa sakit ni lagi" kata Arabella. "Ad kahwin dengan Elya ada sebab, Elya akan jatuhkan empayar Narnia, you tahu empayar di Gristen tengah teruk sekarang, dia gunakan Narnia maju kan negara mereka, and you know what, aniq my cousin was know first because Elya is her first girlfriend.
"please love me back and Ad akan bagi segalanya untuk you sayang"
"please dont break my trust Adriel, sebelum awak hilang saya selama-lamanya.
"bagi kita masa, Ad akan berkorban dengan cara sendiri and you berkorban dengan cara you okay"
"okay deal" kata Arabella.
end flashback
Bella masuk kedalam hotel apabila pintu dibuka oleh Adriel "eh eh dia pula yang excited" kata Adriel. "awak mandi dulu ke saya mandi dulu ?" soal Arabella. "its up to you" kata Adriel. "awak mandi dulu lah, awak dahlah dari Narnia, gi mandi pastu saya mandi" kata Arabella
"okay sayang" kata Adriel lalu capai tuala dan mandi, beberapa minit keluar Adriel meramas rambutnya yang basah. "sayang! dah siap" panggil adriel. Arabella bangun dari katil dan menghampiri Adriel "wanginya dia" kata Arabella lalu menarik tuala dipinggang Adriel lalu dia lari masuk toilet.
"nak cakap, nak tengok-tengok pula" kata Adriel.
Arabella Tiana
Arabella hanya mengenakan cardigan panjang. Adriel yang sedang menonton televisyen dan pandang kepada Arabella "why you're looking me like that bby ?" soal Adriel. "i want you so bad" kata Arabella.
" i dah agak dah you rogol i" kata Adriel. "you suka kan" kata Arabella menarik tshirt Adriel. Arabella membuka cardigan panjang tadi, dia tolak Adriel baring lalu Arabella duduk diatas riba Adriel, Perlahan ciuman beralih ke rahang naik ke cuping telinga.
Arabella kedepan sikit merapatkan dirinya dengan Adriel, "sayang..." meleret Adriel mengeluh. "what ?" kata Arabella tersengih.
Arabella turun dan baring membiarkan Adriel yang melakukan kerja making baby ni, "can i eat my dessert now ?" soal Adriel
"baby nak perhatian" kata Adriel. Arabella gelak bila Adriel mencebik
to be continued
YOU ARE READING
[C] Arabella
Short Story"semua ni kolot, kau percaya lagi ke zaman sekarang ni mencintai tak semestinya memiliki, tu semua kolot tahu tak?" Tengku Aniq kysh "kalau dia nak kenapa awak tak turuti sahaja sayang?" bonda "memalukan keluarga sahaja, tak kenang budi" ayahanda "k...