Mereka bertiga memandang antara satu sama lain. Masing masing nampak blur, dan sedikit terpinga. Tiba tiba tangan Namjoon jatuh menghentak meja kayu dengan kuat. Bunyinya memekikkan telinga terus mengalihkan dua pasang mata itu tetap fokus pada Namjoon saja.
Seperti biasa, bila ada perkara yang mendesak perlu diselesaikan dengan segera, Namjoon, Jimin dan Yoongi akan berkumpul bersama. Selalunya di rumah Namjoon sendiri. Awal awal pagi lagi mereka disuruh oleh Namjoon datang ke sini selepas dikejutkan dengan mesej Hoseok di group whatsapp "Jin bangsat hidup balik. Lancauuu!"
"Sial! Apasal mamat tu boleh hidup balik,"Namjoon berdecit geram. Berderau darah naik berkumpul di otak, buat kepalanya kembali serabut. Baru ingat nak hidup tenang lepas celaka tu mati, tapi tup tup tup dengan ajaib Jin hidup balik. Ahh shit!
Jimin mengangkat bahu. "Idk, kita dah pakat kan tinggalkan dia kat pool. And Hoseok sendiri sure dia dah tak breathing masa tu,"
"But now, someone dah selamatkan dia masa kita tinggalkan dia. Shit shit shit laaa,"carut Namjoon.
"At least kita selamat lagi sebab dia belum gi bagitahu Taehyung. But one day, the truth will be revealed.....selagi Jin tu tak mati,"Yoongi mencelah, itu yang membuatkan mereka risau sebenarnya dan beriya mereka nak hapuskan Jin secepat mungkin.
"Kau ingat lagi tak saper yang last sekali tinggalkan pool tu,"Namjoon cuba memutarkan balik memori, mencari di mana kesilapan yang membuatkan rancangan mereka gagal.
Jimin ambil masa sedikit mengingati. Dia mengaru bawah dagu yang licin tanpa janggut. "Setahu aku, kita keluar dari pool tu sama sama kan,"
"Yes,"Yoongi angguk.
"But kau perasan tak masa kita teman Jimin pergi padam rakaman cctv, someone suddenly takde dengan kita,"
Yoongi petik jarinya. "Yeahh, it's Jung Kook. He did not with us at that time. Dia cakap dia nak gi jumpa kawan kat cafe. I remember that,"
"Right!"sokong Jimin.
"Jung Kook yang selamatkan Jin?"soal Namjoon.
"Yes!"Yoongi dan Jimin jawab serentak. "Saper lagi yang tahu Jin lemas kat pool tu melainkan kita. Budak budak lain tak berani masuk campur. Kau tahu kan Jung Kook pernah baik dengan Jin tu. Kau rasa dia sanggup tengok ke Jin mati,"
"Jung Kook dah batrey kita. Fuck la mamat tu,"Wajah Namjoon dah membengis. Matanya tajam, seakan melihat Jung Kook yang mahu dicarik carik sekarang.
"Call Jung Kook sekarang suruh dia datang jumpa aku,"marah Namjoon selalunya akan menyebabkan seseorang tu terima padah. Paling kurang pon makan dua tiga penumbuk.
"Kau nak pukul Jung Kook pulak ke? Tak payah. Kang jadi masalah besar. Kau tahu kan Taehyung lebih sayangkan saper antara kita semua,"sarkastik keluar dari mulut Yoongi.
"So, apa cadangan kau?"
"Kita cari cara lain. Liat sangat batak tu nak mati,"
Jimin yang diam sekejap tadi bersuara. "I know what to do now. Aku just bagi plan. Kau yang gi buat boleh tak Namjoon,"
"Boleh. Apa plan kau?"
"Malam nanti, kau gi bakar rumah Jin. Biar dia mati rentung. Ni nampak tak jahat sangat. Amacam!"Jimin angkat sebelah keningnya.
Namjoon angkat ibu jari. "Easy!Terbaik la idea kau Jimin,"bahu Jimin dirangkul erat.
* * * *
Malam—seperti yang dirancang Jimin. Tapi kali ni Namjoon kena buat kerja sendiri sebab Jimin dan Yoongi tak nak masuk campur. Tak jadi masalah pon sebenarnya—setakat bakar rumah orang...macam bakar sampah je.
YOU ARE READING
7 REASONS WHY▶KSJ
Teen FictionKematian Jin yang membunuh diri di dalam bilik air betul betul mengejutkan BTS. Namun,selepas beberapa hari BTS menerima satu bungkasan yang berisi 7 buah pita suara dan yang paling mengejutkan mereka pengirim bungkusan tersebut adalah Kim Seok Jin...