85.

577 20 4
                                    

Twee dagen later was ik nog steeds ziek en Jasper was nog steeds bezorgd of ik niet zwanger kon zijn. 'ga nou maar trainen, ik vraag of Marije wel even langs de drogist voor me wilt gaan' zeg ik. 'zeker weten?' 'ja lieverd. Ga nou maar' zeg ik en geef hem een kus. 'tot straks' zegt hij nog en stapt dan het huis uit. Ik bel Marije op 'het met Britt. Ik wil je wat vragen' zeg ik meteen als ze opneemt. 'vertel' 'wil je uhm, langs de drogist voor me gaan?' 'tuurlijk, wat heb je nodig' ik zucht even. 'een zwangerschapstest' het is even stil aan de andere kant. 'ik ga gelijk. Tot zo' zegt ze dn hangt meteen op.

'alsjeblieft' ik heb de deur opengedaan en krijg meteen twee testen in mijn hand gedrukt. 'dankjewel, wat krijg je van me?' zeg ik en wil mijn portemonnee pakken 'niks, zorg er nou maar voor dat die twee van mij straks een speelmaatje hebben' zegt ze en ik lach even. 'oke' zeg ik en loop naar boven. Ik begin zenuwachtig te worden. Wat als ik wel zwanger ben? Het is best snel na de miskraam!

Ik kijk naar de letters die de woorden maken. Zwanger 3-6 weken zie ik staan en er komen tranen in mijn ogen. Ik kan het niet geloven, ik ruk de verpakking van de andere test ook open en doe deze ook. Die geeft precies hetzelfde aan. Ik begin te snikken, of het van blijdschap of ietd anders is weet ik niet. Ik hoor Marije oo de deur kloppen 'hij is open' snik ik. Ze doet de deur open en kijkt me aan. Ik geef de testen aan haar 'maar, dat is toch leuk?' vraagt ze. 'ik weet niet of ik zo snel na de miskraam alweer zwanger wil zijn' zeg ik en kijk haar met betraande ogen aan. 'ow lieverd' zegt ze en komt op me af. 'het gaat dit keer helemaal goed komen. En over negen maanden breng jij een prachtig en gezond kindje op de wereld, wat samen van jou en Jasper is' zegt ze en slaat haar armen om me heen 'dankjewel' zeg ik. 'hey, daar heb je vriendinnen voor' zegt ze met een glimlach.

Zenuwachtig zit ik op de bank, de tv staat aan maar ik kijk er niet naar. Ik hoor de voordeur open en dicht gaan en mijn hatt begint harder te kloppen. Jasper komt de woonkamer in en begroet me met een glimlach en een kus op me wang. Hij loopt naar de keuken en opent de koelkast waar hij het pak melk pakt en begint te drinken. 'daar hebbeb we glazen voor' zeg ik. 'ja weet ik, sorry' zegt hij en zet het pak terug. Hij komt naast me zitten op de bank en legt zijn voeten op tafel. 'Jas?' vraag ik waarna hij opkijkt. 'wat is er?' vraagt hij terug. 'ik ben zwanger'

Hello dames,
Ik heb besloten om aan dit verhaal een eind te maken.
Er komen misschien nog twee/drie hoofdstukjes en de proloog.

Ik zit eraan te denken om heel misschien een vervolg te maken, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

My one and only champion / Jasper CillessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu