20 December 2014
Al anderhalve week ben ik opzoek naar het perfecte kerstcadeau voor Jasper maar ik kan het maar niet vinden. Ik kan het ook niet zomaar aan Ayla vragen want die woont nu in Manchester. Eerste kerstdag vieren we bij Jasper zijn ouders samen met Thomas, Milou en zijn opa en oma. Die avond vliegen we nog over naar Engeland en vieren we het bij mijn vader samen met Ayla en Daley. Voor hun allemaal heb ik de kerstcadeautjes al binnen. Een hele klauw met geld koste het me wel. Maar dat heb ik ervoor over.
Jasper is op de training en ik zit in de auto opweg naar Nellie, we gaan samen de stad in, Nellie moet nog verschillende cadeautjes kopen en ze gaat me helpen met een cadeautje voor Jasper. Als ik de auto geparkeerd heb doe ik mijn jas goed dicht en sla ik mijn sjaal nog een keer over me heen. 'Kom snel binnen lieverd, het is koud' Nellie heeft de deur al open gedaan en ik loop naar binnen. 'Warme chocomel?' Vraagt ze. 'Ow lekker' zeg ik en hang me jas op. Ik ga aan de keukentafel zitten en niet veel later krijg ik een dampende kop chocomelk voor me neergezet. 'Dus, weet je al wat je wilt halen?' Vraagt Nellie als ze tegenover me komt zitten. 'Nee. Ik heb echt geen idee' lach ik en neem een slokje van mijn chocomelk. 'We vinden wel wat voor hem' zegt ze waarna ik knik.
Lachend stap ik het huis weer in met verschillende tassen in mijn handen. Ik heb Nellie geholpen met de laatste cadeautjes en heb voor mezelf ook wat dingetjes gehaald. Ik heb ook een cadeautje voor Jasper. Ik drink nog een kop thee samen met Nellie en ga dan terug naar huis. Ik begin vast aan het avondeten en tegen de tijd dat Jasper thuis is kan hij gelijk aanschuiven, 'en heb je nu eindelijk al je cadeautjes?' Vraagt hij. 'Ja ik heb ook eindelijk iets voor jou' zeg ik 'zo moeilijk ben ik toch niet?' Lacht hij. 'Nee dat niet. Maar ik wist het gewoon echt niet' 'wil je morgen met mij mee cadeautjes halen? Ik moet alleen nog voor je vader, Daley en Ayla halen, maar jij kent hun het best' 'ja is goed' zeg ik. Na het eten ruim ik de tafel af en gaat alles de vaatwasser in.
hand in hand loop ik met Jasper door de straten van Amsterdam. Beide met een dikke jas en handschoenen aan. We hebben al verschillende cadeautjes gehaald en hij wilt nog een klein ding voor zijn moeder halen. Daarom stappen we nu de juwelier binnen en begint hij naar oorbellen en ringen te kijken. 'Wauw Jas, deze zijn geweldig' zeg ik als ik een paar diamanten knopjes zie liggen. Jasper komt naar me toe en ik laat ze zien. 'Wow, die doe ik' zegt hij en kijkt niet eens naar de prijs. Hij haalt een er een verkoopster bij en ik kijk nog even rond. Ik zie een prachtige ring liggen maar slik snel als ik het prijskaartje zie. 1255 euro. 'Wat zie je?' Vraagt Jasper en legt zijn hand op mijn schouder. Ik schudt me hoofd 'niks, laten we gaan' zeg ik en pak zijn hand vast. We lopen de juwelier uit, 'wat zag je nou? En ik zag je kijken' 'en ring. Maar wat te duur' zeg ik. 'Welke?' En hij wilt me al terugtrekken. 'Nee, je hebt al genoeg geld uitgegeven' zeg ik en trek hem mee bij de juwelier vandaan. 'Maar' begint hij. 'Nee. Niks maar. Meekomen' zeg ik. Vanavond hebben we een etentje met de ajax selectie en eigenlijk wil ik nog een nieuw jurkje halen. Daarom trek ik Jasper mee in verschillende winkels en vind bij de h&m uiteindelijk toch een leuk jurkje.
Als we weer thuis zijn neem ik een vlugge douche waarna ik licht wat mascara aanbreng, terwijl ik me haar sta te doen staat Jasper onder de douche te nurieën en glimlach ik even. Ik doe was mousse in mijn haar en laat het over mijn schouders hangen. Ik moet toch volgende week ergens naar de kapper. In de slaapkamer trek ik mijn nieuwe jurkje aan en besluit om er hakken onder te doen aangezien we toch de hele avond moeten zitten. Als we beide klaar zijn stappen we in de auto en rijden we naar het restaurant waar we gaan eten. We gaan naar binnen en worden begroet door de gene die er al zijn. Als iedereen er is gaan we aan tafel zitten en begint Frank een speech over dit goed jaar. Het behalen van de vierde landstitel en derest van de goede prestaties. We proosten op een mooi 2015 en bestellen dan ons eten.
Sorry voor de plotselinge tijdsprong. Maar ik vond het even wat makkelijker. Aangezien ik al veel wedstrijden en belangrijke dingen vergeten was. Nu kan ik daar weer mee inlopen.
JE LEEST
My one and only champion / Jasper Cillessen
RandomBritt van Gaal reist samen met de selectie van het Nederlands elftal af naar Brazilië voor het wereldkampioenschap voetbal 2014. Eenmaal in het vliegtuig leert ze Jasper Cillessen, de keeper van het team, kennen. Al snel valt Britt als een blok voo...