5.

1.1K 31 0
                                    

Terwijl de jongens aan het omkleden zijn begin ik alvast aan een warming up. Als ik daar klaar mee ben doe ik wat bal oefeningen. 'Zo hehe' zeg ik als ze eindelijk de kleedkamer uitkomen. 'Het is maar een training jongens. Geen voetbalgala' zeg ik. 'We moeten er altijd top uitzien' zegt memphis. 'Dat is bij jou niet moeilijk' zeg ik en geef hem lachend een knipoog. Hij lacht ook even en de jongens beginnen aan de warming up. Sommige kijken mij aan 'ja hallo. Ik heb hem al gedaan' zeg ik en steek me tong uit. Ik doe nog wat rek en strek oefeningen en loop daarna alvast naar het doel met een zak ballen. Ik ren terug voor mijn handschoenen en wacht geduldig op jasper. Als hij klaar is komt hij naar me toegelopen. 'En wat was je bedoeling?' Vraagt hij. 'Strafschoppen. Best out of ten?' Stel ik voor en hij knikt. 'Jij eerst op doel' zeg ik en hij gaat tussen de palen staan. 'Kom maar op' zegt hij. Ik leg de bal neer en ga er achter staan, neem een kleine aanloop en schiet hem recht in de kruising 'yay' zeg ik. 'Ach. Nog negen'

'Jeetje jasper. Verloren van een meisje' zeg ik. 'Jaja zal wel' zegt hij chagrijnig. 'Aah. Kan je niet tegen je verlies' lach ik. Uiteindelijk had ik er zeven in weten te knallen en jasper vijf. 'Niet als ik verlies van een meisje. Damn britt wat ben jij goed' zegt hij. Ik maak een buiging. 'Dankje dankje' 'niet te ver naast je schoenen gaan looen he' 'zal ik nooit doen. 'Jasper. Britt' roept me vader en we lopen erheen. 'We gaan partijtje doen. Jullie op doel' zegt hij. 'Oke' zeg ik. Me vader maakt teams en ik loop naar mijn doel. Daley komt dichtbij met de bal maar hou hem nog net tegen met mijn vingertoppen. Mijn teamgenoten juichen en ik gooi de bal weer uit.

'Haa. Ik heb het met winnen vandaag' zeg ik. 'Je bent wel goed hoor' zegt martens indi. 'Thanks' zeg ik en drink mijn bidon leeg. 'Dit was het jongens. Morgen een vrije dag. En nu een vrije middag. Geniet ervan' zegt mijn vader. De jongens lopen het veld af en ik help nog met het opruimen van de ballen en derest. Hierna stap ik ook naar de kleedkamers en doe een deur open. De kleedkamer is leeg en ik sluit hem achter me. Ik zet mijn muziek aan en haal alles uit me tas. Mijn vieze kleding gaat erin en ik haal een hotpants en hempje eruit. 'en wat ga je vandaag doen' vraagt robin die naast me komt zitten in de bus. 'Ik ga bij het zwembad liggen en niks doen'  zeg ik. 'Dat is wel een heel goed idee' 'ik heb alleen maar goede ideeën' zeg ik. 'Nou niet altijd. Weet je nog die ene keer dat je met shaqueel wel ev-' 'ja robin. Dat weet ik nog. Ik liep namenlijk twee weken met krukken' zeg ik en robin begint te lachen. Ik kijk hem aan en draai even met mijn ogen. Bij het hotel aangekomen ga ik naar boven waar ik mijn bikini aandoe, hier doe ik een jurkje overheen en trek ik mijn slippers aan. Ik pak mijn handdoek, zonnebrand, zonnebril, mobiel en oordopjes nog en loop dan naar beneden naar het zwembad. Ik zoek een mooi plekje in de zon uit en trek mijn jurkje uit. Ik ga heerlijk in de zon liggen en stop mijn oordopjes in mijn oren en zet Enrique Iglesias aan.

´bommetje´ hoor ik iemand roepen en open mijn ogen. Het halve team is naar buiten gekomen en springen in het zwembad. ‘britt kom’ roept jermaine. ik knik en leg mijn zonnebril en mobiel weg en loop dan naar het zwembad toe, als ik er bijna ben voel ik hoe iemand me oppakt en met me naar het zwembad loopt. ‘oh gosh, daley, laat me los’ gil ik maar hij loopt gewoon door. Ik doe me ogen dicht en voel het water me omsluiten, daley laat me los en ik zwem naar boven, ik hoest even en als daley ook boven is duw ik hem meteen weer naar beneden. ‘dickhead’ zeg ik als hij weer boven is en zwem de andere kant op. Ik ga aan de rand hangen en kijk naar de spelers die nog niet in het zwembad liggen, maar wel zonder shirt lopen. Zo onopvallend mogelijk kijk ik naar jasper en keur zijn sixpack goed. ‘kan je het zien?’ ik schrik op en kijk naast me waar robin aan komt zwemmen. ‘jij bent ook overal’ zeg ik. ‘je hebt niet geantwoord. Kon je het zien?’ vraagt hij nog een keer. ‘ik was gewoon aan het rondkijken’ ‘ja, naar jasper’ ‘halloo, heb je gezien wat voor sixpack hij heeft, tuurlijk kijk ik daar naar’ zeg ik met een lach. ‘ik heb ook een sixpack’ zegt hij en doet een wenkbrauwwriebel. ‘ja weet ik, maar jij hebt een vrouw en bent wat te oud voor mij’ zeg ik. ‘hoe oud was je ookalweer, twaalf?’ ‘robin komop zeg. Ik ben 23’ ‘owja, mooie leeftijd voor onze jasper’ zegt hij. ‘ga je ook nog stoppen?’ ‘nee je gaat het dit hele wk horen’ ik zucht diep en zwem richting het bubbelbad.

My one and only champion / Jasper CillessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu