'Die zag ik he' zegt ayla als ik naast haar ga liggen. 'Ja dat zal wel weer' 'val je op hem?' Vraagt ze me. 'Ja. Erg he. Ik ken hem pas net' zeg ik. 'Inderdaad wel heel erg, je weet ook dat hij een vriendin heeft?' Zegt ze. Meteen kijk ik haar aan. 'Hij heeft een vriendin?' 'Ja al sinds 2010' zegt. 'Oke' zeg ik en leg me neer en sluit me ogen. 'Britt' 'laat maar. Dan hoef ik ook geen aandacht meer aan hem te besteden' zeg ik En zucht even. 'Sorry britt' ik kijk ayla. 'Jij kan er toch ook niks aan doen' zeg ik en doe mijn ogen weer dicht. 'Britt. Britt. Britt' hoor ik iemand roepen en ik ga overeind zitten en zie robin op me afkomen. 'Robin. Robin. Robin' Zeg ik terug. 'Weetje?' 'Nou vertel?' 'Onze vrouwen en kinderen komen morgen' zegt hij blij. 'Bouchra. Shaqueel en dina komen?' Vraag ik en hij knikt. 'Yaaay' zeg ik. 'Komen alle vrouwen?' Vraagt ayla. 'Ja en de vriendinnen' zegt hij en is helemaal blij. Alle vriendinnen, dus ook die van jasper. 'Wat is er?' Vraagt hij en komt naast me zitten. 'Je had me wel mogen vertellen dat jasper een vriendin heeft' zeg ik hem. 'Sorry britt. Maar ik dacht eerlijk gezegd dat het uit was tussen hun' zegt hij. Ik knik. 'JASPER' gilt robin en als hij omkijkt wenkt hij dat jasper moet komen. Hij komt onze kant op. 'Wat is er?' 'Heb je nog met joan?' Vraagt robin en jasper knikt. 'Hoezo?' 'Omdat britt je leuk vind' zegt robin. Mijn ogen worden groot en ik kijk van jasper, die verbaaad kijkt naar robin.
'Robin. Serieus he' zeg ik boos en sta op. 'Britt komop' zegt hij. 'Het was een grapje' 'nou. Ik vind er niks leuks aan' ik pak al me spullen en Loop het strand af. 'Britt?' Hoor ik iemand roepen maar ik loop gewoon door. 'Britt wacht nou' ik schudt me hoofd en blijf doorlopen. Ik hoor dat diegene gaat rennen en binnen no time staat jasper voor me waardoor ik wel moet stoppen. 'Laat me gewoon even' Zeg ik en probeer om hem heen te lopen. Maar hij pakt me arm vast. 'Wat is er?' Vraagt hij. 'Gewoon. Wat robin deed vond ik niet leuk' nog steeds houdt hij mijn arm vast. 'Dat hij zei dat je me leuk vind?' Ik knik. 'Maar dat was toch een grapje? Tenminste dat is wat Robin zei' ik zucht even. 'Een grapje. Inderdaad' zeg ik en trek mijn arm weg en loop van hem weg. 'Britt komop nou' ik draai me om. 'Misschien is het een grapje voor jou. Voor robin of alle andere jongens. Voor mij niet oke' zeg ik en draai me weer om en loop weg. Jasper komt, gelukkig, niet achter me aan. Ik loop zo snel mogelijk door naar het hotel en voel me helemaal niet op me gemak. Ik hoor van iedere kant wel een woord naar me toekomen en nog even en dan ga ik rennen.
In het hotel aangekomen kleed ik me om en ga met een boek op bed liggen.'Britt. Wil je alsjeblieft de deur opendoen' hoor ik aan de andere kant. Ik doe alsof ik het niet gehoord heb. 'Britt ik weet dat je hier bent' hoor ik robin nog een keer zeggen. 'Laat me met rust jij' schreeuw ik naar hem. 'Nee. Doe die deur open. Ik blijf net zolang hier staan tot je open doet' ik zucht omdat ik weet dat hij het meent. Ik sta op van bed en doe de deur open. 'Sorry het spijt me. Ik had het niet mogen doen' zegt hij meteen en ik zie de spijt in ze ogen staan. 'Hij dacht dat het een grapje was rob. Ik heb gezegd dat het niet zo is. Heb het dus zelf gedaan' zeg ik en ga op de bank zitten. Robin komt naast me zitten 'britt. als je jasper echt leuk vind. Dan moet je er gewoon voor gaan' zegt hij, ik draai me naar hem toe en kijk hem aan. 'Zijn vriendin komt morgen, en ik ken hem net. Dit kan toch niet rob. Ik ben godverdomme nu al hotel de botel' zeg ik en stap de bank af en ga voor het raam staan. 'Het komt wel goed britt' zegt hij en komt achter me staan en legt een hand op mijn schouder. 'Ik weet het niet. Hij weet nu dat ik hem leuk vind. Ik kan hem.toch niet meer onder ogen komen' zeg ik en draai me om. 'Tuurlijk kan je dat wel. Je bent sterk britt. Komop' zegt hij en opent zijn armen. 'Danmje robin' zegt ik en sluit me op in zijn armen. 'Altijd schat' zegt hij en drukt een kus op mijn haar. 'En nu gaan we lunchen' zegt hij en ik lach. 'Vreetzak" zeg ik en we lopen naar beneden.
'Alles oke?' Vraagt ayla als we beneden komen en ik knik. We lopen naar het buffet en ik begin met een croissantje. Na het lunchen hebben we besloten om met het hele team te gaan bowlen en stappen nu met zijn alle de bus is.
YOU ARE READING
My one and only champion / Jasper Cillessen
RandomBritt van Gaal reist samen met de selectie van het Nederlands elftal af naar Brazilië voor het wereldkampioenschap voetbal 2014. Eenmaal in het vliegtuig leert ze Jasper Cillessen, de keeper van het team, kennen. Al snel valt Britt als een blok voo...