-It's hard at times to be ourselves, but it's even more difficult to be somebody else.-
Brandon memejamkan matanya rapat saat segelas air kosong disimbah ke wajahnya. Mata dicelikkan semula lalu senyuman manis ditarik.
Nafas dalam ditarik lalu dihembus perlahan. Pandangan tajam yang dilemparkan padanya itu dibalas dengan tenang.
"Bukan macam itu."
"Apa?"
Kata-katanya itu dipintas laju oleh gadis di hadapannya dengan nada yang agak tinggi. Sikap gadis itu berjaya menarik perhatian seisi kafe itu.
"Perlahankan suara you. Ramai yang tengok kita nanti. Malu sikit." ujar Brandon.
"Biar! Biar semua orang tengok! I memang nak biar you malu! Biar semua orang tahu yang you ini jenis lelaki tak cukup seorang perempuan!"
Keluhan dilepaskan. Hujung kening yang tidak gatal digarunya. Brandon kembali memandang gadis di hadapannya itu.
"You salah faham ini. I dengan dia cuma..."
"Apa lagi alasan you? Sudahlah, Brandon! Bosanlah I dengan perangai you ini! Dasar lelaki buaya! Memang tak pernah cukup satu! Lelaki tak guna! Kita putus!"
Usai kata-kata kasar itu dilemparkan buatnya, gadis itu terus melangkah pergi tanpa ditahannya. Dia berdecit perlahan melihat langkah bekas teman wanitanya itu.
"Haih," keluhan kecil dilepaskan.
Tisu di atas meja dicapai lalu wajahnya yang basah dikesat. Dengan bersahaja, belakang tubuhnya disandarkan pada kerusi.
Pandangan orang ramai langsung tidak membuatnya terkesan. Apatah lagi dengan adegan yang berlaku tadi.
Telefon pintarnya dikeluarkan dari dalam poket seluarnya. Kenalannya dibuka. Kenalan yang bermula dengan nombor tujuh dicari.
"Nombor 7. Game over. Delete." ucapnya sendirian lalu kenalan itu disekat dan dipadam.
Meja yang di dudukinya dipandang. Brandon berdecit perlahan.
"Selepas itu, aku lah ini yang kena bayar makanan dia? Nak putus pun, agak-agaklah. Bayarlah dulu makanan sendiri sebelum pergi."
Wang tunai dikeluarkan dari dalam dompetnya lalu diletakkan di atas meja. Airnya disedut sehingga habis. Tidak mahu membazir.
YOU ARE READING
The Stupidos 2 | The Shadow Bones
Teen FictionTeen Fiction ' Humor | on going Season 2 || The Stupidos Series ••• Luke Harvey - Dia seorang lelaki yang mempunyai gaya hidup bebas. Merokok, pergi ke kelab malam dan bergaduh. Semua itu sudah begitu sebati di dalam hidupnya. Ada sesuatu yang disi...