Pukul 10 malam baru lah suaminya itu balik ke rumah. Aku yang duk tunggu dia macam patung cendana dekat depan sofa ni, dia boleh buat tak tahu je. Selamba je jalan nak naik ke atas.
"Ehem!" Aku berdeham, lantas terhenti langkahnya di anak tangga pertama.
"What?" Katanya selamba. Macam takda apa-apa berlaku je sekarang ni.
Aku berdiri lantas mendekatinya. Kardigan baju yang terselak dan menampakkan bahu ku itu, ku tarik ke atas.
"Awak pergi mana subuh tadi? Baru sekarang nampak batang hidung?"
"What do you expect Arwa.
Office la..""Sejak bila office awak kena masuk waktu subuh?" Aku mendekatinya lagi.
"Aku ada benda urgent tadi..
Sebabtu keluar awal.." Dia pun taktahu lah alasannya itu logik ke tidak."Ouh really? Atau awak nak lari sebab semalam?"
Air liur di telan.Tepat sekali tekaan isterinya itu. Aku pun taktahu lah kenapa aku nak lari..Ego mungkin!
"Apa pun yang jadi semalam..Aku tak ingat apa-apa..I was drugged" Ye..Dia yakin. Selepas sahaja dia minum air yang diberi Jenny. Terus kepalanya pusing, nasib baik la dia sempat minta Ferdi hantar dia balik. Kalau tak..Bermadu la Arwa sekarang ni. Siap kau Jenny, tempah maut kau bermain api dengan aku!
"What? Siapa letak dadah dekat awak? Awak report polis tak?" Kecewa juga bila Daniel Tan tak ingat apa-apa yang berlaku semalam. Malam dimana mereka bersama buat pertama kalinya.
"None of your businness. I can handle it myself...So can I go now?" Katanya mendatar.
"Betul ke awak tak ingat apa-apa?" Arwa bertanya. Daniel Tan menggeleng malas.
"Sikit pun tak ke?"
"Look Arwa...Whatever happend, just forget it...Aku tak ingat apa-apa...Dahlah aku nak naik..." Dia terus melangkah dan meninggalkan Arwa terkebil di anak tangga.
Terasa ada air yang mengalir di pipi Arwa. Lantas dia menyeka dengan tangan. Kecewa? Haruslah..Tertunduk dia dengan kata-kata Daniel Tan. Dia sedih sebab Daniel Tan langsung tak ingat apa-apa..Malam mereka telah bersama...
Sebelum pulas tombol pintu bilik, sempat Daniel Tan memandang Arwa nun di bawah tangga. Dia nampak tangan wanita itu menyeka pipinya. Tentunya dia menangis. Arrghhh! Bukan salah aku, aku berada dibawah pengaruh dadah malam tadi. Bukan niat aku nak tidur dengan dia. Ish..Segera dia masuk dan kunci pintu bilik.
Sudah tentu dia ingat segala yang berlaku malam tu. Sentuhan hangat sang isteri masih segar di di dalam mindanya.. Arghh! Stress aku!
YOU ARE READING
Under Mission : [Seduce Him]
RomanceBiar beribu kali kau menolak, Aku sasarkan target berpeluru cinta... ****** "Kita tidur asing-asing ke?"Dengan polos aku bertanya. Bukan aku tak tahu niat dia tu. Memang kalau boleh nak aku lenyap dari pandangan dia. -Arwa Dariya- "Why? Do you expec...