Justins perspektiv: idag var det hennes födelsedag. På morgonen så kom Ryan hem från sina föräldrar så jag berättade för honom om hennes suprise party jag skulle ha för henne! Han gick med på att hjälpa till och dagen började.
Alicia vaknade runt lunch tid, den tjejen asså. Hon kunna sova så länge hon ville om hon bara väljde.
När hon kom in till köket så låtsade vi som att det var en vanlig dag.
" goodmorning sleepy" sa jag och log emot henne.
" goodmorning" sa hon med en trött röst.
" want some breakfast" sa jag.
" yeah!" sa hon och log stort.
jag gav henne ett fat med en bredd macka på och sedan ett glas mjölk. En stund senare så satt hade Alicia bestämt sig för att åka till gymmet. jag trodde inte hon var sådan person men det är mycket Jag inte vet. men jag tänkte inte så mycket mer på det, istället så började vi planera.
Efter en timme så var vi klar med planerna och Alicia kom hem. klockan var 4 och jag skulle först överraska henne med en middag på en brygga. hon visste inte det men det var ju en överraskning right?
Planen var att jag skulle ta ut henne på middag och sedan så skulle Ryan förbereda hemma och när vi Kom hem så skulle det vara fullt med fina saker och sådant.
Klockan tickade iväg och det var dags att åka. min bortförklaring till att hon skulle klä sig fint var att vi skulle ut på en middag med min kompis och det skulle vara fin klädstil.
Jag stod nu i hallen då hon dök upp i hallen. när jag såg henne så var det som hela världen stannade upp och det var jag och hon bara. hon var så vacker... man kunde inte hitta nån vackrare! Hon hade en blå klänning som hängde naturellt på hennes kropp och Sedan så hade hon satt upp sitt vackra hår så allt hår satt bara på ena sidan.
"Wow, you look amazing" sa jag och log mot henne. jag räckte ut min hand så hon kunde ta den. våra händer tillsammans var som en ifyllt pussel,passade perfekt med varandra.
20 minuter senare så stannade vi utanför stället där vi skulle äta. det var resturang som har en sjö utanför och där ute vid sjön hade jag beställt bord. det var en brygga vi skulle äta på och jag tyckte det var jättefint där och jag hoppades verkligen hon skulle tycka det. hon förtjänar det finaste!
Hon kolla förvirrat på mig när jag ledde henne ut mot bryggan. när vi var framme vid bryggan så släppte Jag hennes hand och drog ut stolen. men hon stod stumt och kolla på mig.
Det var nu jag var tvungen att förklara. jag tog presenten så låg på min stol. det var en silvrigt halsband med ett hjärta på. tjejer gillar smycken..
" Ehm.. Alicia. i brought you here because i like you really much. you have changed.. i Feel it. it's a good thing. because i did'nt like Myself before. but now .. im here with you and it makes me Very happy. and we are here for a other reason too." sa jag och log.
"Happy birthday Alicia" sa Jag efter ha tagit lite luft.
Hon kolla chockat med liten tår på kinden. sedan när hon sprack upp i ett leende så log jag tog. hon gör mig hel.. så är det bara.
Hon kolla chockat på mig en stund, chockad över stunden. tänk om hon inte gilla det.. Tänk om jag har sårat henne..
Efter en stund så kom hon tillbaka till verkligheten och svarade mig.
" oh, you did this for me. no one has never done this for me. I love it! your best, you know that? you have done my Days much, much better! And i really like you to." sa hon och då jag kände jag att det värmde inom mig. hon gillade det.
Vi satte oss ner och började äta. Vi prata och skratta och hade det otroligt mysigt och bra. efter middagen så promenerade vi tillbaka till min bil. plötsligt s stannade Alicia till och kollade på mig.
" you know.. i Think i forgot something.." sa hon. jag kollade frågandes på henne och då luta hon sig upp på mig och kysste mig. jag tog mina händer runt hennes nacke och hon tog sina händer runt mina. efter en stund så drog vi oss undan för att kunna hämta luft.
" Let's go home." sa jag.
jag gillade tanken att " home " var både mitt och hennes. Alicia har bott hos mig i 3 veckor. men ändå är det något som oroar mig. varför har inte hennes föräldrar hört av sig eller letat efter henne. Varför vill inte hon gå hem?? eller prata om sin föräldrar eller prata med dem ? mycket som jag tänkte på. men jag älskade att ha Alicia hos mig. vakad och säker av mig. jag ska aldrig låta något hända henne!
Vi satt i bilen och startade musiken. " I really like you" av carly Jepsen spelades i högtalarna. jag börja sjunga med och kollade emot Alicia som kollade på mig med förvånad blick. Vad var hon så chockad över? jag slutade sjunga och sänkte musiken.
" What's the problem" sa jag och kollade frågandes mot henne.
" No problem here, but id just want too say that you have a incredible singing voice, do you know that? I didnt know that you were so good at singing? Justin Bieber are you a secret pop star or something? " sa hon och flinade stort. gosh i love here smile.
"HAha whut?" sa jag.
" You have Amazing singing voice, i said" sa hon.
" Hahah no, your lying" sa jag och lipa lite åt henne.
jag svängde upp på garage uppfarten och stängde av bilen. jag klev ur bilen och detsamma gjorde hon. innan jag öppna dörren så hörde jag henne säga " you have, i promise."
Det var mörkt i lägenheten, när vi hade passerat köket så tändes ljuset i vardagsrummet och ut kom massvis med folk och sjöng för henne. hon kolla chockat på mig och jag bara log tillbaka till henne. hon förtjänade det bästa och mest perfekta födelsedagen!
-- ----
"Oh thank you guys for this" sa hon efter alla hade lämnat. mycket prat och skratt hade skett ikväll och inom mig så hoppades jag verkligen på att hon gilla det jag och ryan hade fixat. det kanske var för mycket.
Ryan sa god natt till oss och där stod vi vid dörren och bara kolla på varandra.
" Thank you Justin for this. This have been the best birthday ever, i mean that! I like you." sa hon och kysste mig mjukt på mina läppar. våra läppar tillsammans passade perfekt ihop. Hela hon var perfekt!
-----------------------------------
Sorry för urdålig updatering. Har inte haft tid och lust. men kände att jag måste uppdatera om ni gillar min novell. Komentera jättegärna för ideer för framtida kapitel. Blir jätteglad då!
YOU ARE READING
Love didn't exist for me until I met her
FanfictionSka jag bara släppa taget om grenen eller inte? Snaran satt löst runt min hals och min darriga kropp stod skakandes på grenen nedanför mig. Jag släppte lite lite mer på fästet runt grenen. Men då händer det... Grenen under mig går sönder och snaran...