BAB 40

315 15 0
                                    

"Sayang, harini kita makan malam kat rumah mama ye" Nellysha menganggukkan kepalanya.

"kita tidur sana sekali nak?" kata Nellysha sambil mendekati Haider yang duduk di sofa. "nak!" teruja betul laki ni. Mengalahkan budak.

"nanti abang bagitahu mama" kata Haider. "wokeyy" jawab Nellysha sambil mengunyah biskut.

Mereka tiba di rumah Datin Hana. Nellysha mula mengutuk pintu.

Knock knock knock

Haider Berdehem. "Assalamualaikum!, kami dari jabatan agama isl-" Ayat Haider terhenti apabila pintu rumah itu terbuka.

"waalaikumussalam, bertuah punya budak. Papa ingat apa lah tadi, tiba-tiba JAIS datang" Dato' Hazreel menggeleng kepala melihat telatah anak bongsunya. Dah kahwin pun still tak berubah.

"Assalamualaikum paa" Nellysha menyalam bapa mentuanya. Begitu juga dengan Haider.

"mama mana pa?" Nellysha mengerling ke ruang tamu. Tak ada pun...

"mama mesti lah kat dapur" jawab Dato' Hazreel. "masuk lah dulu" Haider dan Nellysha masuk ke dalam.

"abang, bawakkan beg nell kat atas. Nak tolong mama kat dapur jap" Haider menganggukkan kepala. "anything for you, sayang"

Nellysha pergi ke dapur manakala Haider meletak beg mereka di bilik tingkat atas.

Beberapa minit kemudian, semua dah berkumpul di meja makan dan makan sambil bergelak tawa. Kat meja makan itu Cuma ade mereka berempat. Hareeq tak ada sebab pergi belajar.

"Haider, Nellysha. bila nak bagi mama cucu? Mama tak sabar nak ada cucu" Tersedak Nellysha bila Datin Hana cakap pasal anak.

Haider memberi Nellysha segelas air sambil mengusap belakang badan. Dato' Hazreel menggelengkan kepala. "Nell, okay tak?" Soal Datin Hana. Nellysha mengangguk kepala.

"Nell okay je maa"

"haa... bila Haider?" Soal Datin Hana sambil mengangkat kening.

"on the way maa" Balas Haider. Merah muka Nellysha. "dah dah, makan...tengok muka menantu awak tu. Merah sudah" tegas Dato' Hazreel.

Semua menyambung makan dengan tenang.

Selesai makan, Mereka semua duduk di ruang tamu dan berbual. Mata Nellysha terasa amat berat.Nellysha merehatkan kepalanya di bahu Haider dan Perlahan-lahan Mata Nellysha tertutup.

Dato' Hazreel perasan yang Nellysha tidur memanggil Haider. "Haider, pergi bawak Nell masuk bilik. Penat sangat tu" kata Dato' Hazreel.

Haider memandang ke arah Nellysha. Haider senyum

'comel'

"Haider naik atas dulu lah pa, ma." Dato' Hazreel dan Datin Hana menggagukkan kepala sambil senyum.

Haider bangun dengan perlahan-lahan dan mencempung tubuh Nellysha. "goodnight maa paa" Haider menuju ke bilik tidur mereka.

"Haihh, sweet betul pengantin baru ni." Kata Datin Hana.

"Apa bezanya dengan kita dulu." Jawab Dato Hazreel ingin menyakat namun dibalas dengan jelingan.

Haider membaringkan Nellysha di atas katil. Haider menyelimut dan mencium ubun-ubun Nellysha. Selawat juga tidak lupa dibaca.

"Sweet dream, sayang." Haider bangun dari katil dan mengambil computer ribanya bersama dokumen dan kembali duduk di katil. Dia ingin buat kerja sekejap.

Nellysha terjaga dan melihat ke arah jam dinding. Ia menunjukkan pukul 1a.m. Nellysha melihat ke sebelahnya. Haider focus membuat kerja.

"abang? Kenapa tak tidur lagi" soal Nellysha sambil menggosok matanya. Haider terus melihat ke arah Nellysha. "abang ada kerja sikit, sayang tidur lah dulu" Haider mengusap lembut kepala Nellysha.

Enemy to LoverWhere stories live. Discover now