Chapter19-The rescue

6.1K 570 51
                                    

Jam sudah menunjuk jam 11:40 p.m, Jungkook dan juga Sehun sudah menunggu di ruang tamu."Selalunya omma saya akan marah kat saya kalau stay up all night, kini suasana di rumah ini berubah.."kata Sehun wajahnya mempamerkan kesedihan.

Luhan baru sahaja masuk ke dalam rumah."Mianhae..Sehun-ah, ommaneun tidak dapat di selamatkan"kata Luhan."Saya tahu perkara seperti begini berlaku.."Sehun cuba menyembunyikan kesedihannya itu.

"Mamat ini nampaknya agak emotional juga" bisik hati Jungkook sambil memandang ke arah Sehun.

V hanya melihat Taehyo dari luar bilik kerana tidak berani untuk masuk ke dalak apabila melihat Yunhyeong masih disana menjaga adik perempuannya.

V mengeluh lalu ke biliknya.V menutup pintu bilik selepas masuk V perlahan-lahan ke arah kabinetnya mengeluarkan sesuatu dari rak tersebut.

V menelan air liurnya melihat benda yang di pegangnya sekarang, aura jahat mula di rasai.

"Andwae!"V menyimpan kembali benda tersebut."Saya dah berhenti menjadi orang itu..naneun vampire"V terduduk pandang ke arah kanan dan melihat refleksi di cermin."Mata ini.."V menutup mata kirinya."Penuh dengan--dosa!'kata V lalu menumbuk cermin tersebut.

JungAe membuka matanya perlahan-lahan, ia merasakan kedua-dua tangannya di ikat, baju sekolahnya pun telah di tukar ke dress hitam.

"Yeoja tersebut dah sedar.."kata Lay.Kris berdiri tempat duduknya."Chosohamida..Vampire princess, maid tak dapat cari drees putih untuk ceremonies ini"kata Kris.JungAe tidak langsung bercakap hanya memberi wajah seriusnya itu.

"But..Raja gembira dapat sacrifice yang masih muda..dan--pure"bisik Kris di telinga JungAe."Akhirnya..Dapat juga vampire ini, lama betul nak tangkap yeoja ini"kata Kai yang baru timbul dengan D.O."Apa korang nak dari saya ni?"soal JungAe.

"Awak mesti dah tahukan?"kata Kris."Bwo?"kali ini JungAe memberanikan diri."Malam ini adalah full moon dan tepat pada masa itu, raja serigala akan ambil jantung awak!"kata Kris sambil tersengih.

"Untuk apa?"JungAe menjeling ke arah Kris."Sebab nak buat puak kita orang the most powerful dari puak'2 lain..lebih-lebih boleh hidup immortality .."kata Kai yang menyampuk.

"Bukankah korang dah pun immortal ?"kata JungAe."Ahaha~puak serigala ingin lebih daripada itu..sebabnya dulu puak serigala alpha seringkali jadi mangsa oleh manusia, kini biarkan manusia rasa terseksa!"kata Kris.

"Andwae..korang tak boleh buat seperti begitu!"kata JungAe."Gwenchana..awak tak akan nampak juga masa peperangan itu..because why? You are already..dead!"kata Kris.

"Korang tak tahu ke?kehidupan korang hidup dulu tu bukan sama lagi seperti sekarang..dulu memanglah manusia memburu jenis seperti kita ni kerana mereka takut.."kata JungAe.

"Awak apa tahu? awak ketika itu belum wujud.."kata Kris."Tolonglah hentikan apa yang korang nak plan ni..don't make your peck is the bad person"kata JungAe lagi.

"Jangan nak buat damailah budak!"lalu Kris menampar pipi JungAe.

JungAe hanya menahan kesakitan."hyung..jangan melebih dia tu yeoja"kata Kai."Ish..dahlah saya nak buat persiapan untuk malam ni"kata kris lalu beredar dengan yang lain hanya seorang lagi Kai tinggal disana.

"Awak nak settle kan masalah ni pun dah terlambat.."kata Kai sambil mengelap darah di pipi JungAe.

"Awak belum tahu..kalau awak belum cuba"kata JungAe yang agak lemah.Kai tersentak mendengar JungAe berkata seperti begitu.

"Awak..memang berbeza betullah,sudah kena tangkap macam begini boleh'2 lagi cakap yang awak boleh ubahkan keadaan sekarang.."kata Kai.

"Saya nak..tanya awak..satu soalan sahaja..secara jujur awak nak ke perkara begini ni berlaku?"kata JungAe.

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now