Chapter29-The truth behind all the lies

4.4K 408 88
                                    

"Cubalah kalau awak berani,vampire hunter!"cabar Sehun."Hoi..jika awak bunuh satu daripada pemburu vampire ini,masalah lagi timbul"kata Jungkook.

"Awak dah jadi pengecut ke,Jungkook?"menyindir Sehun."Kau pula asal nak tunjuk kuat sana?"Jungkook rasa tak puas hati.

"Korang dua..dahlah tu"Taehyo cuba hentikan pergaduhan itu."Korang semua sama je!"Seungri sekali lagi keluarkan pedangnya.

Kini mereka tumpuh ke arah Seungri."Saya penat jadi seorang sentiasa bersembunyi disebabkan saya tunjukkan balas kesianlah kat puak korang aku kehilangan segalanya"kata Seungri.

"That's your own problem,not us"kata Sehun."Diamlah,mayat hidup!"Sehun tersengih."Wah,ingat aku ini macam tiga orang ini?"Taehyo pijak kaki Sehun."You so not helping Sehun,shut up!"geram Taehyo.Sehun mendengus sahaja.

JungAe dari tadi pandang rantai dileher Seungri."it seem familiar to me.."Jungkook dapat mendengar inner voice JungAe itu terus menoleh ke arahnya.

"Biarkan kita orang hidup,manusia"kata Jungkook."Not a chance!"jawab kasar Seungri."Taehyo-ah,its time to call your brother now,kuasa macam kita ni tak boleh batalkan perangkap ini,hanya kuasa berjenis cheongsa boleh"bisik Jungkook.

"Saya cuba buat panggilan sekarang"

"Please do,I buy you some time to call your brother"

Jungkook melangkah beberapa ke hadapan."Kalau macam itu saya takde pilihan untuk lawan dengan awak.."Jungkook membuka jaket hoddienya itu.Biji matanya automatik bertukar berwarna merah.

Seungri genggam kuat pedang itu apabila dia sudah melihat muka Jungkook."Awak adalah dalang segalanya.."Jungkook hanya pandangnya saje dengan wajah yang serius."Nampaknya awak dah baca pasal saya juga"kata Jungkook.

"Vampire yang menghuru-harakan kedamaian manusia,awak tahu ke berapa manusia hilang nyawa masa tu?"Jungkook mengangguk kepalanya."I know..saya menyesal dan saya perlu dapat hukuman tetapi aku bukan seperti itu lagi"kata Jungkook.

"Saya tak percaya satu pun awak katakan itu dan awak patut dapat hukuman yang lebih berat iaitu--mati!"Seungri gerakkan pedangnya itu.Jungkook pantas mengelak tetapi jaketnya terkoyak sedikit akibat terkena pedang itu."JungAe,abang saya dah hantar beberapa guardian untuk tolong kita"kata Taehyo.

"Saya patut tolong Jungkook"

Sehun menghalang."Betul ke awak ada 98 hari lagi untuk hidup?"JungAe mengangguk kepalanya."Saya ingat pengorbanan nyawa saya tu cukup untuk awak,huh~memang buang masa je tak dihargai pun"Sehun terus lenyap."Tsk!dasar penting diri sendiri!selamani dia boleh keluar sini begitu je!?"Taehyo mengetap bibirnya.

Tidak lama itu perlindung tersebut hilang."Nampaknya puak abang awak dah tiba"kata Jungkook.Dua orang yang Taehyo sangat kenal kini menghalang Seungri untuk terus menyerang."Di atas nama ketua guardian angel,Song Yunhyeong mengarahkan Lee Seung hyun,vampire hunter untuk berhenti"kata Chaeyong.

"Guardian angel ke?hah~"

"Taehyo,gwenchana?"Suhyeon pergi mendekati Taehyo."Ok je"balas Taehyo sambil tersenyum nipis.

"Kalau awak mula serang dekat meraka lagi,kami tak teragak-agak mengambil tindakan,this is your first and last warning"kata Chaeyong."Abang awak kata awak dah jadi vampire betul ke?"tanya Suhyeon."Saya takde pilihan,mujurlah ada juga yang nak saya hidup"Taehyo tidak sedar bahawa dia terfikir seseorang iaitu V."Saya dah rindu sayap saya bila nampak sayap awak lagi"kata Taehyo.

Suhyeon menghembus nafasnya lega."Awak selamat cukuplah,Hyo"kata Suhyeon."Kenapa puak seperti korang nak lindungi puak jenis begini?"kata Seungri.

"Ini bukan hal awak nak tahu"kata Chaeyong."kita perlu pergi sekarang kuasa untuk batalkan perlindung ini tak berkekalan lama.."jelas Suhyeon.

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now