Chapter32-The time left

3.1K 301 76
                                    

Seungri masih menujukan pedang itu ke arah JungAe.Mereka saling berlawan renungan mata.

"My wife and my daughter are death 10 years ago..saya tak akan percaya cakap awak"kata Seungri."Saya datang ke sini bukan nak cari masalah tetapi saya nak awak tarik balik wajat awak itu dengan black witch tu!"kata JungAe.

"Which wish you prefer to?"

"Bunuh keturunan yang membunuh keluarga awak tu,keluarga kerabat raja..awak pernah terfikir ke bahawa isteri awak tu dari mana asal dia lari dari puak dia dan kenapa dia dibunuh?!its because she is the soon to be queen vampire and im the daughter of the half vampire and human!"dengan nadanya yang sedikit marah itu mengejutkan Seungri.

"Kurae..saya adalah anak kau! Dan juga mangsa kepada sumpahan awak bagi tu!"dalam keadaan bercakap itu dia sedang menangis.

"J..Ju-ng Ae?"

"Whats the point, saya ada beberapa hari lagi untuk hidup and the war is coming..I came here to give a warned"kata JungAe."Im such a fool"SeungRi terduduk."Mianhae.."

"That all that you have to say?"

"Then im leaving.."

Begitu sahaja JungAe lenyap sekelip mata meninggalkan Seung ri yang spechless itu.

Sebaik sahaja mereka tiba di destinasi mereka JungAe sekali lagi batuk darah badannya terasa lemah sekali hampir sahaja dia jatuh tetapi Bambam sempat menyambutnya."Yah..if you faint here, Jungkook will angry for sure at me"kata Bambam.

"I think the curse is started"JungAe tersenyum lemah.Bambam tersentak sekejap."Ae..you diffrent--"

"Mwo?"

"Your right face has written something and your eyes is--Red bloody"kata Bambam."Eh?"matanya mula mengalir darah."Jangan risau, kita akan balik sekarang juga, let me take your body for awhile"Bambam merasuki badan JungAe.

"Argh! Badannya panas macam baru sahaja di sembur holy water need to hurry to see Jungkook"pantas sahaja Bambam berlari.

-Residen Vampire clan-

"As you can see, tidak cara lagi untuk batalkan sumpahan itu ia dah terlambat JungAe hanya ada beberapa hari lagi"kata Luhan.

"This curse bukan sekadar sumpahan biasa"kata Sehun pula.Jungkook hanya membisu sahaja tiada memberi sebarang komen.

"You guys, bukan itu sahaja masalah peperangan itu masih di teruskan puak lain semestinya berebut mengambil kuasa the vampire queen power kita harus lindungi JungAe walaubagaimanapun"kata J-Hope.

Kedengaran pecah sesuatu di tingkat bawah."apa hal pula berlaku di bawah tu?"mereka segera pergi memeriksa.

Jungkook terdahulu menuruni tangga itu dan pantas ke arah JungAe."Yah..Ae gwenchana?"Bambam terus keluar dari badan JungAe membuatkan lain terkaku melihat kali pertama kehadiran Bambam itu.

"Am I still ghoul form?"

"Nuguyah?"

Bambam hanya mengeluh."Baik korang risaukan JungAe terlebih dahulu she sick now!"

"Shit! The formation getting worse, Namjoon hyung!"Namjoon segera pergi melihat."The power getting stronger but dalam keadaan JungAe yang lemah ini ia tak mungkin dia boleh mati bila² masa sahaja.."jelas Namjoon.

Jungkook sekali lagi diamkan dirinya, dia mengangkat JungAe naik ke atas."Jung--"Sehun baru sahaja ingin mengikutinya.Luhan menghalang. "let him be"Namjoon risau melihat keadaan kedua-dua mereka.

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now