Chapter24-The visitor

5.3K 511 75
                                    

"Hmm~ maksudnya antara kita harus jadi master dia lah?"kata J-Hope sambil berpeluk tubuh."Mwo?saya tak benarkan siapa'2 sentuh adikku!"kata Yunhyeong.

"Yunhyeong,awak nak Taehyo hidup kembalikan?"tanya Namjoon."Nae.."Yunhyeong memegang tangan kanan Taehyo."Awak harus benarkan..kalau tak,kitaorang tidak dapat tolong awak lagi"kata Namjoon sambil menepuk bahu kiri Yunhyeong.

"Huh~..baiklah"

"Hyung let me be Taehyo master!"kata Jimin.V memandang Jimin dengan mata tajamnya."Wae?"..

"Biar Yunhyeong sendiri yang pilih antara kita..yang dia boleh percaya"kata Namjoon.

Enam mereka kini pandang ke arah Yunhyeong."Awak.."ia menunjukkan jarinya ke arah...

V..

"Saya serahkan adik saya kepada awak,saya nak awak jaga dia seperti awak jaga benda terpenting awak dalam hidup"kata Yunhyeong."Benda kini terpenting bagi saya--adalah Taehyo"balas V dengan jujurnya.

JungAe melihat badan Sehun yang kini tidak bernyawa sudah membuatkan dia berasa bersalah."Saya dan Jin hyung tadi bersihkan badannya,sebagai peringatan atas pengorbanannya, badannya akan di simpan pada keranda yang bersuhu sejuk supaya badan ini tidak akan reput"kata Jungkook.

"Jungkook,saya rasa saya dah ambil kehidupan seseorang--korang tak perlu buat seperti begini,saya tak sanggup lihat orang sekeliling yang saya kenal korbankan apa sahaja untuk diri saya ini.."JungAe cuba menahan air matanya jatuh.

Jungkook memeluk JungAe dengan erat sekali."Sehun sendiri membuat pilihan, its not your fault"kata Jungkook sambil membelai rambut JungAe dengan lembut sekali.

"Yunhyeong-sshi,awak dah bersedia?"soal Namjoon."Untuk apa?"kata Yunhyeong."Dah sedia serahkan nyawa Taehyo kepada kita orang.."balas Namjoon."What choice do I have now?"kata Yunhyeong."Baiklah,kita akan mulakan sekarang.."kata Namjoon lalu pergi mendekati Taehyo.

"You're not dead nor alive,it something new is about to be born,a new hope for next generation,your life will accepted.."kata Namjoon lalu mencium dahi Taehyo untuk Contract tersebut.

"The Contract has been mark..and sealed"kata Namjoon.

Yunhyeong hanya menghelakan nafasnya."Kita akan memberikan ruang kepada V untuk buat bahagiannya.."kata Namjoon.

Mereka pun keluar daripada bilik tersebut,sebelum Yunhyeong beredar ia mengatakan sesuatu kepada V."I'm counting on you..please take care of my sister.."

V menelan air liurnya sebelum ia mengangguk kepalanya.

"Kita akan tunggu di ruang tamu"arah Namjoon,yang lain mendengar lalu turun ketingkat bawah kecuali Yunhyeong."Gwenchana,adik awak akan selamat juga,sekarang awak perlu percayakan sepenuhnya kepada V..Sebelum ni, budak itu tidak pernah tawarkan dirinya when its come menghisap darah manusia"beritahu Namjoon.

"What?dia vegetarians?"Yunhyeong bergurau."Dia hanya hisap darah haiwan sahaja,V seorang saje lain daripada kita orang.."kata Namjoon."So you telling me him--"

"Dia sukakan adik awak.."

JungAe melihat pemandangan dari beranda."Its beautiful right?pemandangan di sini ketika malam?"Jungkook cuba senangkan hati JungAe."Nae.."JungAe hanya mampu menjawab dengan ringkas.

"Saya dah beritahu rakan'2 Sehun bahawa hal ini.."kata Jungkook."Saya rasa bersalah sebab semasa dia hidup the lasting saya layan dia tak baik"kata JungAe.Jungkook membelai rambut JungAe tangan kanannya rapi memegang tangan kiri JungAe.

"Tuan muda Sehun adalah pewaris serigala putih yang berkuasa seluruh negara bersalji.."suara dari belakang mereka membuatkan mereka terus memandang ke arah belakang mereka.

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now