Part 4-1st day

13.1K 170 1
                                    

aleesya membebel lam hati..sapa tak sakit hati klau pagi-pagi dah ada yang wat hal..tadi pagi dia dah la terlewat bangun n bila bangun si ishraf tak guna tu dah tak ada..alhamdulillah..tapi yang sakit hatinya bleh dia tinggalkan aku kat umah nih..dah la aku ada klas pagi nih..umah klau dekat tak pa..terpaksa aku naik bas gi kelas..nasib baik umah tak jauh dari asrama..jadi bleh la dia menumpang bas yang ada kat asrama tu tuk g klas.

masuk je klas..semua menepuk tangan dan mengucapkan selamat pengantin baru pada ku..nih mesti si julia yang bising-bising ngan budak klas..

"weh leesya..lepas nih aku dah tak bleh ajak kau date la..melepas la aku."ujar bahrain.

"a'a la kan..kau mesti dah tak nak lepak ngan aku kan lepas nih?" anuar plak bersuara.

"patut la slama nih aku ushar kau tak layan..rupa-rupanya buaya tembaga dah sambar kau.."satu kelas tergelak dengan lawak bodo si haikal nih.

"dah..dah..jangan nak mgarut sangat..buaya tembaga kau cakap tu suami aku k! dia lagi elok dari korang smua.." aleesya bersuara.

"kau yakin ke..kami kenal sangat la si ameer ishraf tu..satu u nih tahu prangai dia cam ne..slera len dari yang len!"

"amboi mulut korang..dengar sini, klau aku dapat buktikan si buaya tembaga korang nih lelaki sejati, stiap dari korang bayar aku rm1000 sorang tau."

"eleh..klau kau tak berjaya, kau kena bayar kami 2x ganda tau.."ujar fikri.

"baik..aku stuju."aleesya memang pantang di cabar n dia akan buktikan yang dia akan dapat apa yang dia nak.

"ok deal..so camne kau nak buktikan yang dia tak seperti kami bayangkan?"soal fikri lagi manakala yang lain mengia-iakan.

aleesya terdiam..ye kan apa yang aku nak buktikan pada diorang klau si ishraf nih lelaki sejati. dia terpikir-pikir.

"apakata klau lam masa dua bulan nih klau kau mengandung, kami percaya si ishraf nih lelaki."haikal membuat taruhan.

"keje giler..aku tak nak ada anak lagi..huhuhu.." aleesya berkata-kata lam hati.

"dah..dah..jangan nak kacau si leesya nih sangat..dia kawin ngan sapa ke tu pilihan keluarga dia..korang jangan nak masuk campur sangat."zalikha bersuara selepas dia tidak tahan melihat kawannya nih cam susah hati je.

"ohhh..lega..akhirnya ada juga yang nak menyelamatkan aku.."aleesya bersuara lam hati..

"ye la..kami minta maaf leesya..kami terover bergurau.."fikri, haikal dan anuar memohon maaf serentak.

"tak pe la..aku maafkan korang..walaupun aku dah kawin..kita masih bleh lepak sesama..buaya tembaga aku tu tak kisah pun as long as aku jaga pergaulan aku ngan korang."

"so sweet..bila nak ajak kami ke umah ko..nak juga kenal si ameer tu, slama nih nama dia je famous..orangnya susah nak jumpa."balas anuar.

"nati aku jemput korang..biar aku bincang ngan ishraf luh."ujar aleesya.

"gais..lec dah nak masuk.."dani yang baru masuk bersuara. tidak lama selepas tu Dr khalida masuk.


Ishraf memasuki kelasnya dengan tersenyum lebar. suara tepukan dan ucapan dari kawan-kawannya memenuhi ruangan kelasnya itu.

"TAHNIAH BRO!!!"

"Skrang ko dah tak bleh nak membujangla sebab dah ada bini.."ada gelak tawa selepas ucapan ini.

"aku harap title gayboy ko dah bleh dibuang dah..sebab skrang ko dah ada bini.."suara gelak ketawa itu semakin kuat.  Ishraf hanya tersenyum sahaja.  dia tidak bercadang untuk menganggapi apa-apa.

"nati jangan lupa kenalkan kami dengan isteri ko..dengar-dengar dia budak hot kat fakultinya.."kawannya Idrus berkata sambil menepuk bahunya.

"kitorang tak pernah tengok pun ko date ngan dia kat sini..cam mane ko bleh melekat ngan dia weh?"sani plak mencelah.  ntah dari mana dia datang tiba-tiba dah berdiri disebelahnya.  dia masih berdiri di hadapan meja kelas.

"apa yang bising-bising nih?ambik tempat masing-masing.."Prof Zakaria memasuki kelasnya dan menuju ke meja pensyarah.  Ishraf, Sani dan Idrus berlalu ke tempat duduk mereka di tengah-tengah.

"bro makan tengah hari nanti..blanja kitorang tau..jangan lupa.."Sani membisikan pada Ishraf dan diangguki oleh Idrus yang berada di kanan ishraf.  kemudian mereka berhigh five.  Ishraf hanya tersenyum saja dengan tingkah kawannya itu.

"Sani apa yang kamu duk berbual tu..cepat kutip semua tugasan yang saya bagi sebelum cuti hantar ke depan.."Prof Zakaria bersuara, sani cepat-cepat berdiri dan mengutip tugasan yang diminta itu.

Ishraf mencapai fonnya, dia melihat gambar yang terpapar di screen fonnya sebelum dia tersenyum sendirian. ingatannya pada apa yang dia perbuat pagi tadi kembali bermain di kepalanya.  dia yakin, sekarang aleesya sedang mengamuk padanya.

"weh..takyah nak tersenyum sangat..bak sini tugasan ko aku nak g hantar ke depan nih.."Ishraf yang terkejut dengan sergahan sani mendengus sebal.  dia membuka begnya dan mengeluarkan tugasannya dan memberi pada sani dengan kasar.

sani hanya tergelak pada Ishraf kerana sebal dengan dirinya.  kemudian dia berjalan ke depan meletakan tugasan-tugasan yang dia kumpul tadi. "terima kasih sani..bila-bila berbual lagi masa saya bercakap kat depan.."Sani tersenyum kecil dan berbalik untuk duduk semula ke tempatnya.

"kejap..belum selesai lagi..nah tolong saya padamkan whiteboard tu..lepas tu awak boleh duduk.."Sani buat muka geram tapi tidak terlihat oleh Prof Zakaria sebaliknya kawan-kawan sekelasnya yang melihat.  ada yang tergelak kerana tindakannya itu tapi mereka hanya mengawalnya agar Prof Zakaria tidak ketahui.

Prof Zakaria merupakan lecturer precast mereka.  lecturer yang tegas dan straight dengan pelajar-pelajarnya.  jadi mereka perlu berhati-hati agar mereka semua boleh lulus semester nih. 


That is Mine!! [slow update]Where stories live. Discover now