Part 5-lunch

11.6K 180 2
                                    

"gais balik dulu!"aleesya bersiap sedia untuk pulang setelah subjek pengurusan tamat kuliahnya.

"leesya ko balik ngan sapa?"diana menyoal.

"balik sendiri kot ngan bas, keta aku blum g ambik lagi kat workshop!"balas aleesya.

"klo camtu jom balik ngan aku..lagipun kita sehaluan kan!"ujar diana.

"aku tak menyusahkan ko ke?"

"takdenya...jom ar skali, nati kita g makan luh baru balik nak tak?"

"bleh gak..aku pun lapa nih!"

"klo camtu jom.."mereka berdua jalan beriringan untuk pulang.

"beb tu bukan laki ko ke?"diana menunjukkan aleesya pada lelaki yang sedang menyandar di kereta sambil matanya memandang ke arah mereka.

"mana?"aleesya melilau pandang mencari orang yang diana bagitau. perhatiannya beralih dari fon yang ditiliknya dari tadi selepas keluar dari kelas.

"ko pandang mana?depan tu laki ko!" diana menolak muka aleesya memandang ke depan. pabila orang yang dia cari terjumpa dia terkaku.

"ko knapa tetiba berhenti..?"

"takde la..ko balik luh..aku balik ngan laki aku..maaf tau tak dapat temankan ko."

"it's ok la..aku tak kisah pun..nati kita makan sesama len kali k.." diana berlalu pergi selepas mungacapkan 'bye'.

"'ok.."aleesya mendekati ishraf. "dah lama tunggu?nape tak gtau?"aleesya memandang ishraf tapi ishraf langsung tak mengendahkan soklannya sebaliknya lelaki itu berpaling dan memasuki kereta. aleesya mendengus kasar..dia merungut lam hati, "orang tanya bukan nak jawab..ketuk juga nanti baru tau.."

"ko termenung apa kat luar..cepat masuk aku lapa nih..kan aku makan ko kat cni.."ishraf berkata sebelum enjin kereta di start. aleesya cepat-cepat masuk setelah terkejut di jerkah oleh ishraf. mengelamun sangat tak pasal-pasal terkejut.

kereta meluncur laju membelah jalan..aleesya mahupun ishraf keduanya tidak bersuara. masing-masing mendiamkan diri, hanya radio yang bersuara memutarkan lagu dan bercakap. sesekali ishraf memandang aleesya. aleesya tahu tapi dia malas layan. dia memandang keluar melihat persekitaran. dalam dia melayan perasaan sendirian, dia tak sedar destinasi yang dituju dah tiba.

"weh..keje ko memang mengelamun erk..turun la, dah sampai nih.."bunyi pintu tertutup kuat mengejutkan aleesya. alessya cepat-cepat turun dan membontoti ishraf.

"kita buat apa kat sini?"dia melihat sekeliling,..square one.."

"saja nak memancing..bosan mengadap ko je nati kat umah..better aku datang sini pancing ikan.."satu ketukan mengenai dahi aleesya. "ko dah lupa apa yang aku gtau smalam?"

That is Mine!! [slow update]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora