Cemburu

11.2K 201 37
                                    

aleesya membelek-belek buku yang berada di hadapannya.  dia malas rasanya nak balik awal ke rumahnya.  dia sepertinya hari ini ingin menghabiskan masa di library sehingga malam.  padahal  bukan ada tugasan pun untuk dia settelkan.

fikiran dia berkeliaran menerawang memikirkan pelbagai perkara yang perkara yang paling utama adalah ishraf.  dia sedar bermain dengan perasaan itu sangat bahaya.  sama ada dia atau ishraf yang akan jadi korban,sudah pasti.  dia berharap ishraf yang akan jatuh cinta padanya tapi sepertinya dia juga akan mengalaminya.

memikirkan tentang ishraf rancangannya masih tak berjalan.  dia takut sebenarnya untuk memikat ishraf.  seperti yang dia katakan tadi. salah sorang pasti akan merasai cinta dan apa yang sangat takuti jika dia yang merasainya.  pasti sakit jika cintanya tak berbalas mengingat ishraf seorang gay.

"ishhh..malas la pikir.."aleesya mengeluh tanpa sedar ayat-ayat itu kluar dari bibirnya.

"apa yang ko taknak pikir?"terkejut aleesya dengan soklan itu.  dia memandang lelaki yang berada dihadapannya kini.  sejak bila lelaki tu ada disini.

"apsal ko pandang aku cam tu..dah terpikat ke apa?"soal lelaki tu lagi.  aleesya menutup bukunya dan mengemasnya ke dalam beg.

"weh..aku cakap ngan ko bukan ngan patung..apsal susah sangat nak jawab nih!"ujar lelaki itu lagi.

aleesya memandang lelaki di depannya. harapkan muka je hensem tapi perangai cam pompuan..kepo. aleesya menarik begnya dan mengalasnya.

"jom balik..penat!"ujar aleesya berlalu meninggalkan lelaki itu.

"weh..jap..jap..sapa kata aku datang sini nak ajak ko balik.."lelaki tu menyoal lagi.

"dah sudah..klau ko taknak balik..aku balik sendiri..bukan susah pun.."aleesya semakin menjauh.  "apsal aku ajak dia balik..hishhh..mulut nih gatal betul"bebal aleesya sendirian.

"weh..tunggu la..yang ko cepat sangat apsal..tak menyabar..cakap camtu skit dah merajuk..pompuan betul!"aleesya berhenti dan memandang pada lelaki itu.  kemudian memandang sekeliling.  ingin rasanya dia nak sembur lelaki dihadapannya ini tapi memikirkan dia skrang di library dia membatalkannya.

aleesya menekan button lif dan mengabaikan lelaki itu. malas dia nak layan.  menyakitkan hati.

ishraf gelisah sendirian.  salah dia apalagi kali nih.  niat di hati ingin berbaik dengan aleesya tapi sepertinya cara yang dia gunakan telah salah.  buktinya skrang aleesya langsung mengabaikannya. penat je dia datang library mencari aleesya.

sesampai di tempat letak kereta, ishraf menarik aleesya mengikutinya pabila dia melihat aleesya menuju ke bus stop.

"masuk..kita  balik sesama.."selepas membuka pintu pada aleesya.  dia menyuruh aleesya masuk.  aleesya teragak-agak untuk masuk.

perjalanan selama 15 minit hanya diisi dengan suara-suara riuh rendah dari radio era.  tiada kata dari mereka berdua.   sesampai di rumah,aleesya terus keluar tanpa menunggu ishraf.

dia segera masuk menuju biliknya. tapi bau makanan membuat langkahnya terhenti.  dia memandang meja makan semasa melintasi ruang makan dan melihat banyak hidangan makanan. 

"aku lapar..jom makan.."tanpa sedar aleesya mengikuti langkah ishraf yang membimbing tangannya ke meja makan.  dia melihat stiap hidangan tersedia. 

sepertinya dia juga lapar.  seingatnya dia blum makan nasi lagi hari nih hanya pagi tadi je dia makan roti.  dia memandang ishraf.

"ko buat semua nih?"ishraf mengabaikan soklan aleesya.

"makan je la..takyah banyak tanya."ujar ishraf.

"tak sangka aku ko pun pandai masak..sweetnya my husband!"tanpa sedar ucapan itu kluar.  ishraf yang mendengarnya berasa bahagia dipuji.  rona merah rasa bersemu dimuka.  manakala aleesya terkejut dengan kata-katanya sendiri.  demi mengelak, dia buat-buat busy mencedok nasi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 23, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

That is Mine!! [slow update]Where stories live. Discover now