[10]. Orang ketiga?!

11 0 0
                                    

Gambar Harris Nafi⤴️

Hari ini termasuk lah sudah seminggu Ad dan Hayden berada di Malaysia mereka harus pulang ke Australia hari ini juga disebabkan sekolahnya sudah lama di tinggalkan. Selama seminggu juga lah Ad dan Stella tidak berhubung di telefon mahupun berjumpa. Daddy Ad pula tidak sudah-sudah mahu Ad bersama dengan Natasya hanya kerana projek dia yang berbilion itu.

"Abang Ad tak nak ke call kak Stella? sebab kejap lagi kan abang dah nak naik flight." Kat adik Ad mula rasa curiga disebabkan abangnya sejak kebelakangan ini nampak macam banyak masalah dan setahunya susah juga nak melihat abang nya selalu senyum sebab abangnya ini macam sombong dan kurang senyum jadi Kat fikir mungkin abangnya ada masalah dengan Stella.

"Okay I'll try my best." Telefon Ad mula berdering dan Ad hanya menunggu jika Stella angkat panggilannya.

"Beep, beep, beep" Stella tidak mengangkat panggilan dari Ad.

"Macam mana ada tak?" Kat mula risau tentang abangnya yang akan rindu kan Stella sebab cuti sekolah lama lagi takut nanti abangnya jadi tidak tentu arah bila berada di Australia nanti.

"Tak." Ad hanya memberi jawapan yang singkat menunjukkan dia sudah berputus asa.

"Ad!" Ada suara perempuan yang memanggil Ad dari arah belakang, semua memandang ke arah pemilik suara itu.

"Ad jangan tinggalkan Stella." Tiba-tiba Stella muncul entah dari mana dan suara Stella mula berubah dan air matanya pun mula mengalir membasahi pipinya.

Ad datang menghampiri Stella dan pegang kedua-dua tangan Stella. "No matter what happenes I never leave you. Ad selalu ada dekat dalam hati Stella." Ad mengambil tangan Stella dan diletakkan di dadanya.

"Ad promise..." Air mata Stella mula mengalir dengan lebat dan Stella terus memeluk Ad.

"Yes, I promise sayang."

Pelukan itu dilepaskan dan Ad terus pergi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Pelukan itu dilepaskan dan Ad terus pergi. Stella tahu ada betul nya apa yang Ad katakan semasa di 'garden' rumahnya itu tetapi tidak mungkin Stella akan melakukan perkara seperti itu kerana ada baiknya dan ada buruknya.

****

Stella duduk di kerusi set yang ada meja kecil di atas meja kecil itu penuh dengan gambar-gambar yang di ambil bersama Ad, Stella berada di balkoni biliknya untuk menghirup udara segar sambil itu dia 'flashback' saat kenangan manis nya bersama Ad di Australia dulu ketika di pantai itu, Stella tergelak dengan kenangan nya itu kerana ada juga perangai bodoh yang Ad buat selama mereka bersama.

Stella duduk di kerusi set yang ada meja kecil di atas meja kecil itu penuh dengan gambar-gambar yang di ambil bersama Ad, Stella berada di balkoni biliknya untuk menghirup udara segar sambil itu dia 'flashback' saat kenangan manis nya bersama Ad ...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Without YouWhere stories live. Discover now