[11]. Stella meninggalkan Malaysia!

33 0 0
                                    

Di pagi yang indah ini Stella sudah bergembira untuk pergi ke sekolah kerana dia tidak sabar untuk memberitahu Bella tentang Harris.

******

Stella menolak pintu hall itu kerana setiap pagi sekolahnya itu ada assembly, Stella melangkah sahaja masuk ke dalam hall itu semua pelajar duduk di kerusi dalam keadaan teratur tetapi sebaik sahaja Stella makin dekat ke arah pelajar itu semua makin ramai yang memandang ke arahnya, reaksi muka pelajar itu bukan lah senyum tetapi marah dan ada juga yang menjeling Stella.

"Ya Allah apa semua ni? Mesti ada gossip yang tidak betul sudah tersebar." Stella berkata dalam hatinya, kakaknya itu memang famous di sekolah disebabkan ketua pasukan sorak dan juga senior di situ mana tidak pelajar disekolahnya itu tidak mengambil berat tentang gossip adik kepada kakaknya yang famous itu.

"Apa kau dah buat ni Stella?!" Bisik Bella kepada Stella.

"Aku buat apa? Tak faham lah." Dahi Stella mula berkerut kerana dengan kata-kata Bella itu.

"Kau baca ni." Surat khabar yang bernama 'Hot News' untuk sekolahnya sahaja dan yang membuat cerita itu semua sekumpulan murid yang di gelarkan 'Paparazzi S' apa sahaja yang berlaku pasti akan masuk dalam surat khabar itu termasuklah kisah Stella ni.

"What the hell?! Aku ada affair dengan Harris and campak Ad macam tu je?! Berita apa ni semua ni tak betul lah Bella!" Stella berbisik kepada Bella kerana dia takut Bella fikir yang dia ni seperti perempuan murahan.

"Ye, aku tahu kau tak buat semua ni kau jangan risau aku tahu nak buat apa." Bella ingin beri pelajaran kepada orang yang sudah membuat artikel tidak betul ini.

"Kau nak buat apa?" Stella binggung dengan Bella.

"Kau ikut je aku." Bella tersenyum kerana idea dia ni pasti menyeronokkan.

*****

"Kau nak buat apa ni Bella?" Tanya Stella yang sudah risau dengan Bella ni.

"Can you please stop asking me and keep your mouth shut." Bella sudah tidak tahan lagi dengan Stella yang asyik menanyakan dia soalan.

"Okay fine." Stella menjeling ke arah Bella.

"Hey you! Stop right there!" Dengan selamba Bella menjerit ke arah 'Paparazzi S' itu.

"We're don't have any problem so I got to go." 'Paparazzi' itu berkata kepada Bella dengan lagak sombongnya itu.

"Chill bro, I just wanna say that please stop creating stories that are not true at all! Did you understand?! or your life will be miserable!" Bella sudah tidak tahan dengan 'paparazzi' ni terus sahaja dia menggugut 'paparazzi' tu.

"O...O...Okay I understand." Tergagap-gagap 'paparazzi' tu kerana dia tahu yang disebabkan Bella 'famous' dan juga Daddy Bella ada pengaruh kuat juga dalam sekolah ini.

"Good!" Bella peluk tubuhnya dan menjeling kepada 'paparazi' itu lalu terus dia pergi begitu sahaja.

"Wow! You are so good hahahaha." Stella menunding jarinya ke arah Bella yang sama-sama sedang ketawa.

*******

Hari ini adalah hari sukan yang diadakan di sekolah Stella, Stella mengambil bahagian dalam sukan pasukan sorak dan juga lumba lari kerana badannya yang kurus tinggi itu membuatkan dia selalu mendapat nombor satu dalam lumba lari.

Without YouUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum