BAB 2

2.8K 111 3
                                    

"Ayah apa hal penting yang nak dibincangkan tu.Kedengaran macam sangat penting aje." kata Alisya.
"Memang penting pun.Ini tentang kamu berdua.Kamu berdua mesti terima kerana keputusan kami telah muktamad.Faham?" tanya Dato Hafiz.

"Apa ni ibu.Macam penting aje.Can you straight to the point,please?" kata Ashraf dengan bertutur sedikit bahasa Inggeris.
"Ibu nak kamu berdua kahwin tak kira apa pun." kata Datin Lisa dengan nada yang serius.
"Apa kahwin!?!?!?" tengking Ashraf dan Alisya serentak.
'Biar betik bin papaya mak angkat aku ni.Nak kahwinkan aku dengan mamat gila ni?!?Tak masuk akal,tak masuk akal...' kata Alisya dalam hati.
"Tapikan saya dah anggap Alisya macam adik." kata Ashraf.
'Uwek,nak muntah pulak aku sebab cakap macam tu.' Ashraf mengejek dalam hati.
"Maaflah kalau ayah cakap macam ni Alisya.Alisya ni takde pertalian darah dengan kita.Orang lain nanti ingat kita duduk serumah dengan dia ni ada something wrong.Jadi ibu dan ayah nak sangat dia jadi sebahagian keluarga yang sebenar keluarga ni.Bukan lagi anak angkat tapi anak menantu kami.Kalau kamu berdua nak lihat ibu dan ayah gembira yang teramatnya,tolonglah nikah ya?"
Kata Dato Hafiz dengan panjang lebarnya.Mereka berdua tidak tahu apa ingin dilakukan.Jika mereka membantah ibu dan ayah mereka akan sedih,jika mereka menerima,mereka masing-masing tidak mempunyai rasa cinta sesama sendiri.Akhirnya mereka hanya mengangguk sahaja tanpa berkata apa-apapun.

-----------------------------------------

Mrs Tomboy Suka Mr SweetWhere stories live. Discover now