Sweet?Cruel?

3.5K 326 24
                                    

(Sebelum tu,Sehun ni macam orang hidup juga.So,dia boleh tanggalkan apa yang dipakainya dan di boleh sentuh benda.Tapi dia tak boleh sentuh manusia kecuali Jihyo.Dan dia tembus kat benda kukuh macam dinding,pintu somethin like that lah.Sound weird kan,tapi ada aku kesah.Eh helo,ini ff I,ff jer pun bukannya bawa logik.Amaran,typo)

***************

Seorang namja keluar dari balai ketibaan.Perjalanan dari Amerika Syarikat ke Seoul,South Korea membuatkan tubuhnya lenguh.

Kaca mata hitam dibetulkan kedudukannya.Karisma namjanya membuatkan beberapa pasang mata yeoja memandangnya lapar.

Dia berhenti sejenak di hadapan pintu utama Incheon International Airport.Nafas ditarik untuk menggantikan udara yang dibawa dari Amerika di peparunya.Kini diganti dengan udara Korea,tempat asal kelahirannya.

Sebuah limosin berhenti tepat di hadapan namja itu.Seorang ahjussi membuka pintu kepada namja itu.Tanpa membuang masa,namja itu memasuki limosin itu lalu memandang ke luar tingkap.

Limosin itu bergerak menuju ke destinasinya.Senyuman senget tercetak di bibirnya.

"Song Jihyo,I'm here".Katanya.

***********

Kepala Jihyo terlentok ke kiri akibat terlelap setelah berusaha cuba melepaskan diri.Gila tak penat jika 13 jam terikat.Tubuh Jihyo basah akibat peluhnya sendiri.Dah kuyup dah Jihyo.

Mana taknya,kipas dan pendingin hawa dah dimatikan oleh si albino pelat tu.Sehun benar² membuktikan bahawa dia seorang hantu yang jahat.Dan Lakhanat.

Sehun kembali memunculkan dirinya di hadapan Jihyo.Tangannya dimasukkan ke dalam poket seluarnya.Bibir dimiringkan.

"Haishh!!Yeoja ni betul² keras kepala".Sehun menggelengkan kepalanya.Tali dibuka serta merta.Sehun mengangkat Jihyo ala bridal style.

Langkahnya dibawa ke katil.Dalam sekelip mata,katil Jihyo dah kemas seperti sedia kala.Sehun lalu meletakkan Jihyo di atas katil.Pendingin hawa dihidupkan.Sehun memandang dormnya yang berterabur disebabkannya.

Dalam sekelip mata,kesemuanya telah kemas sekelip mata.Barang² tersebut bagaikan bergerak sendiri kembali ke tempatnya.

Sehun naik ke atas katil Queen size yang Jihyo tempati.Tanan kanannya terhulur untuk mengusap ubun ubun Jihyo.

"Haishh,pehal kau degil erk? Kalau kau tak degil,aku takkan buat kau dengan teruk macam ni.Dalam banyak² penceroboh yang pernah aku jumpa,kau yang paling kuat dan bertahan setekat ni".Ujar Sehun sendirian.

Matanya meneliti setiap inchi wajah Jihyo dari mata,hidung pipi dagu dan akhir sekali,bibir plum Jihyo.

Sehun meneguk air liurnya melihat bibir plum Jihyo.Smirk mulai tercetak di bibir Sehun.Dia ada sebuah rancangan.Rancangan baru yang mungkin menguntungkannya.

'GRRRRRRR!!'

Sehun terkedu mendengar bunyi tersebut.Dipandang perut Jihyo sambil ternganga."Biar betul yeoja ni?Dalam tidur pun lapar.Haihh!".Sehun menggelengkan kepalanya.

Satu idea tercetus di mindanya."Apa kata kalau....".Sehun langsung bergerak ke dapur lalu mengeluarkan bahan² yang boleh dimasaknya.

"Hmm,ada mee spaghetti,ada sos spaghetti,ada bebola daging.Maknanya,spaghetti lah".Sehun langsung memeluk kesemua bahan dan menghilangkan dirinya ke suatu tempat.

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now