Choose one

2.6K 256 8
                                    

Jihyo menunggu Taehyung di luar bangunan dormnya.Matanya sesekali melilau kekiri dan kanan mencari keberadaan kereta Taehyung.

'Pin Pin!!'

Bubyi hon berbunyi dari kereta Taehyung membuatkan Jihyo serta merta memandang kereta Taehyung yang bergerak mendekati.

Langkah dibuka menuju ke kereta Taehyung.Tangannya diangkat untuk membuka kereta Taehyung.Lalu Jihyo memasuji kereta Taehyung.

Seatlbelt ditarik untuk menjaga keselamatannya.Manalah tahu jika penyakit alien Taehyung muncul.Entah nanti budak seekor ni pergi drift.

Jihyo masih sayangkan nyawa dia weii!

"Hyo nak pergi mall mana ni?".Soal Taehyung sambil memandu kereta BMW hitamnya kluar dari bangunan asrama perempuan VHS.

"Aku terserah kau jer.Kau rasa kat mana Tae?".Soal Jihyo balik.Taehyung membuat muka seperti orang berfikir.

"Rasanya kat Athala Mall lah.Kat sana banyak baju yang sesuai untuk kita babe.Lagipun jarak dari asrama kau taklah jauh sangat".Balas Taehyung.

Jihyo mengangguk.Hanya radio yang menemani sepanjang perjalanan mereka.Setibanya mereka di Athala Mall,Taehyung memarkirkan keretanya di Parking Lot.

Taehyung memegang tangan Jihyo sewaktu mereka memasuki mall itu.Mereka berdua bagaikan sepasang kekasih yang dah lama bercinta. Tapi hakikatnya,hampeh -.-

Cara Taehyung memegang tangan Jihyo membuatkan mereka berdua sesuai dianggap sepasang kekasih.Lihatlah cara Taehyung memegang tangannya.Taehyung menyelitkan jarinya di celah² tangan Jihyo.

"Kau nak beli baju apa babe?".Soal Taehyung sesekali matanya melilau memandang sana sini.Kot² ada kedai baju yang sesuai untuk mereka.

"Aku pun tak tahu Tae".Balas Jihyo.Dia turut membuat perkara yang sama.Mencari kedai.

"Hmm,kita pakai baju kahwin je lah.Itu pun sesuai kan untuk Prom nanti".Jihyo lantas memandang Taehyung.

Mukanya dah berkerut pelik.Tangannya langsung menampar bahu Taehyung.Geram dengan ucapan Taehyung nanti.

"Auch,sakitlah babe".Taehyung mendesis kesakitan.Pedih wei yeoja ni pukul."Hah,memain lagi ngan aku.Orang cakap betul² dia memain.Itu baru aku pukul.Belum aku sepak".Ugut Jihyo.

Taehyung lantas mengankat tangan kirinya yang bebas itu."Assa,assa.Mana ada aku memain.Betul lah aku cakap tu.Baju kahwin pun sesuai apa untuk Prom.Manalah tahu baju tu boleh dipakai bila menghadap paderi nanti".Ucapan Taehyung itu membuatkan Jihyo mong seketika.

'Apa alien ni cuba sampaikan?'.Monolog Jihyo.Matanya memandang Taehyung."Hah?Maksud?".Soal Jihyo.

"Takdelah.Hah,tu kedai baju.Jomlah kita masuk".Taehyung lantas menarik tangan Jihyo memasuki kedai itu.

Mereka mulai mencari baju apa yang sesuai.Taehyung tak masalah.Dia dah menemukan tuxedo yang sesuai denganny.

Tetapi,Jihyo masih lagi dalam pencariannya.Ini kerana Taehyung berkali kali menyatakan jika kesemua dress pilihan Jihyo tidak padan dengannya.

'I know my ABC's.Yet you keep teaching me.I said fck your degree.Alphabet Boy'

iPhone Taehyung bergegar menandakan ada panggilan masuk.Taehyung melihat ke arah id caller.Segera Taehyung menerima panggilan itu.

"Y-yobo-s-saeyo?".Soal Taehyung sedikit terketar ketar.Jihyo masihencari gaun yang sesuai untuknya di Prom night itu nanti.

Tehyung membelakanginya ketika ini.

'Tinggalkan Jihyo di sana.Aku tahu kau dengan Jihyo'.Balas sebuah suara yang berada di seberang sana."T-t-tapi hyung.Dia sendiri kat sini.Macam mana aku nak tinggalkan dia?Aku tak sanggup".Balas Taehyung perlahan.

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now