Two Gallows

2.3K 244 9
                                    

Typo....

"Babe,tolonglah sambut call aku ni!".Taehyung melekapkan iPhonenya kembali ke telinga setelah mendail nombor Jihyo.

............

'Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi-'

"ARGHHHH!!!".Taehyung melemparkan iPhone nya di atas katil.Wajahnya diraup kasar.Dia memandang seketika iPhone di atas katil tersebut.

Dengan gerakan perlahan,Taehyung kembali mengambil iPhonenya.Kemudian,dia menggenggam iphone itu dengan kuat.

"Kalau kau tak sambut call aku lagi sekali,aku akan pergi ke dorm kau.Persetankan itu dorm yeoja".Taehyung menghembuskan nafasnya lalu kembali mendail nombor Jihyo.

"Jebal".iPhone kembali dilekapkan ke telinga.Bunyi penyambungan panggilan mula bergema.

..........

'The number you call is unavailable.Please sent a mass-'.

Taehyung menamatkan panggilannya.Dia berlalu ke almarinya lalu mengambil jaketnya.

Taehyung segera berjalan ke ruang tamu dan mengambil kunci keretanya yang diletakkan di atas meja makan.Kasut dipakai dengan gelojoh.Langkah besar mulai diambil untuk ke keretanya.

"Mana kau ni Hyo?Dah tiga hari kau tak khabar kat aku".

*************

Entah mengapa,dia rasa semakin tak sedap hati apabila dia mendekati asrama VHS.Perasaannya itu sejak dari tiga hari yang lepas.

Setelah Jihyo menengkingnya.Dengan langkah yang cepat,Taehyung menghampiri meja pertanyaan.

"Yes,apa yang boleh saya tolong?".Soal ahjumma yang menjaga tempat tersebut."Ahjumma,saya nak tanya.Pelajar bernama Song Jihyo duduk dorm kat mana?".Soal Taehyung tidak sabar.

"Oh.Cik Muda Jihyo.Dia kat dorm 0094 di tingkat dua.Ada apa ya?".Soal ahjumma itu ingin tahu."Gumawo ahjumma".Taehyung segera berlari menuju ke dorm 0094.

"Yah,apa yang awak buat tu?".Soal ahjumma apabila Taehyung langsung berlari.Taehyung bukannya tak tahu jika pelajar namja dilarang sama sekali ke asrama yeoja.

Ahjumma itu mengejar Taehyung sehingga mereka berada di hadapan pintu dorm 0094."Kamu buat apa ni?Kamu tak boleh berada kat sini".Ahjuma itu menarik narik tangan Taehyung.

Cuba untuk membawa Taehyung keluar dari sini."Ahjumma tunggu dulu".Taehyung menahan dirinya dari terus ditarik tarik oleh ahjumma tersebut.

"Hyo".Taehyung mengetuk pintu bilik Jihyo.Langsung tiada jawapan daripada penduduk dorm 0094."Jihyo-ah.Song Jihyo".Ketukan pada pintu dorm 0094 makin kencang.

Hal sedemikian berjaya menarik beberapa orang pelajar yeoja yang duduk berdekatan dorm 0094."Waeyo?Apa yang dah berlaku?".Soal yeoja yang duduk disebelah dorm 0094.

"Taehyung isn't it?".Soal yeoja itu.Taehyung mengangguk."Mianhe tapi awak ada nampak tak Jihyo kemana?".Soal Taehyung ke arah yeoja itu.

"Meolla.Tapi saya rasa dia tak pernah keluar dari dorm ni selama tiga hari".Balas yeoja itu.Taehyung melebarkan matanya.

"Mwo?Jihyo-ah".Taehyung kembali mengetuk pintu dorm 0094.Kuat dan kencang.Para yeoja mulai berbisik sesama sendiri.

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now