Die

2.7K 275 26
                                    

Hanbin berjalan menyusuri lorong yang gelap.Ditengah malam yang sunyi ini,dia harus berjalan menyusuri lorong yang sunyi sepi ini untuk tiba ke rumahnya.

Setelah bertemu dengan hyungnya,Hanbin terus sahaja balik untuk berehat.

Sewaktu pertemuan Hanbin dan hyungnya tadi,namja itu berbincang kembali soal Jihyo.

Dan namja itu ingin meminta kepastian Hanbin jika Hanbin benar² mencintai Jihyo atau setakat kagum sahaja.

Tetapi Hanbin dah sepakat untuk memberitahu namja itu jika dia benar² mencintai Jihyo.Dan dia maksudkan itu.

Hanbin tak gentar setelah namja itu memberi amaran kepada Hanbin dan risiko yang akan Hanbin hadapi apabila cuba merampas Jihyo dari namja itu.

Dia dah sedia dah.Dia harus berani untuk berhadapan dengan Jihyo jika dia sudah berani mencabar si singa.

Sewaktu dia berjalan,Hanbin rasakan jika seseorang sedang memerhatinya dan mengekorinya.Lantas,Hanbin menoleh ke belakang.

Tiada siapa berada di situ.Hanya dirinya seorang.Hanbin melihat ke arah jam yang melingkar di tangannya.Jam menunjukkan pukul 11.11 p.m.

Hanbin kembali meneruskan langkahnya.Kedengaran bagai derapan tapak kaki di belakangnya.Hanbin mula berjalan dengan perlahan.Ingin memastikan jika derapan tapak kaki itu bukan miliknya.

Tetapi,Hanbin rasakan derapan kaki itu turut memerlahankan langkahnya.Hanbin lantas menoleh kebelakang untuk melihat orang tersebut.

Tetapi,tiada siapa berada di situ.Hanya dirinya sahaja."Nuguya!?".Soal Hanbin agak lantang.

Tiada sahutan.Hanbin terkaku di situ selama seminit sebelum mula berlari meninggalkan tempat itu.

Dalam pada berlari,tiba² tubuh Hanbin terapung dan dihempaskan ke dinding konkrit.Tubuh Hanbin melurut ke bawah menahan sakit di belakangnya.

Hanbin melihat ke sekelilingnya.Tiada siapa di situ.Siapa yang buat semua ni kat dia?Dia sangat takut dan dikuatkan hatinya untuk tak percaya dengan benda paranormal ni.

Hanbin lalu berdiri dari duduknya dan mula berlari.Sesuatu mencakar lengan Hanbin membuatkan Hanbin menjerit kesakitan.

Darah bekas cakaran mulai mengalir.Lengan baju Hanbin terkoyak mengikut bentuk cakaran.

Hanbin kembali berlari cuba meninggalkan tempat itu secepat mungkin.Tetapi,setiap kali diaberlari,tubuhnya akan di hempas ke dinding.Hanbin cuba bangun,tetapi besi² dan kayu mulai dihumban ke tubuh Hanbin.

"Apa kau nak!?Apa salah aku!? Lepaskan aku!".Bentak Hanbin sambil menahan sakit di tubuhnya.Satu tawa membuatkan Hanbin mencari dari mana asal tawa itu.

"Munculkan diri kau!".Amuk Hanbin."Kau sure nak aku muncul?Kau tak kesah?".Soal suara itu lagi yang Hanbin yakini seirang namja.

"Keluar dan tunjukkan diri kau siapa kalau kau betul² jantan".Cabar Hanbin.Tiba² figura seorang namja muncul di hadapan Hanbin.Tubuh itu masih samar² di pandangan Hanbin.

Apabila Hanbin memfokuskan pandangannya,sungguh dia terkejut.Dia sangat terkejut melihat figura itu.'Tak mungkin! Tak mungkin!'.Monolog Hanbin tak percaya.

"Hello,Kim.Han.Bin".Sapa namja itu menyebut satu per satu nama Hanbin."O-Oh S-Se-Sehun?".Soalnya tak percaya.Sehun memaparkan smirknya.

"Lama tak jumpa kau.Sedihnya hati aku kau tak datang majlis pengebumian aku".Kata Sehun penuh sayu.Kepala ditundukkan.Lalu,dia kembali mengangkat kepalanya sambil memaparkan smirknya.

"Tak!Tak mungkin!Bukan salah aku kau mati.Bukan salah aku! Kau yang bunuh diri.Kau yang gantung diri!".Kata Hanbin sambil menggelengkan kepalanya.

"Aku gantung diri ada sebab.Kalau benda tu tak berlaku,aku takkan buat benda fatal tu.Hanbin,Hanbin.Kau masih ingat tempat ni?".Soal Sehun sambil memasukkan kedua tangannya ke dalam poket.

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now