Prom Night?

2.7K 256 15
                                    

Sudah dua minggu pemergian Hanbin.Kehilangan dia agak dirasai oleh kelas 5 Chayne.Tempat duduk Hanbin dibaluti dengan kain putih.

Itu menyatakan bahawa mereka sedang berkabung dengan pemergian Hanbin.Warga Vrexco High tak percaya secepat itu Hanbin menghadap PenciptaNya.

Baru empat hari dia bersekolah kat VHS.Betul apa yang orang selalu katakan.Kita tak tahu bila ajal kita akan tiba.

Taehyung dan Jihyo duduk di tempat masing².Mereka hanya memaparkan wajah yang dingin.Kepala mereka asyik tertoleh melihat meja Hanbin,lalu memandang sesama sendiri.

Miss Suzy memasuki kelas 5 Chayne.Serta merta pelajar kelas tersebut berlari menuju ke tempat duduk masing²."Selamat pagi Miss Suzy".Ucap Minhyuk penuh lantang.

"Selamat pagi miss".Diikuti pelajar kelas 5 Chayne."Selamat pagi.Okey sebelum tu,kita ada sebuah pengumuman penting.Silakan masuk".

Bersamaan dengan itu,dua pelajar yeoja masuk ke dalam Kelas 5 Chayne.Mereka menyarungkan blazer berwarna merah,dan terdapat lambang lencana VHS di blazer mereka.

Tahulah keseluruh kelas 5 Chayne bahawa itu ialah Ketua Pengawas dan Penolong Ketua Pengawas."Gumawo Miss Suzy".Kata Taeyeon,Ketua Pengawas dan Mingyu,Pemolong Ketua Pengawas.

"Okey,pada tanggal 24 November nanti,Vrecxo Highschool akan mengadakan Prom Night.Tema kali ini adalah 'Mystery Behind The Mask'. To all the dazzled teens out there,I hereby invite you to an unforgettable, mystical and enchanting night!
To be the art of the night with a touch of mystery,
to be the one behind the mask to build up curiousity".Ujatmr Taeyeon seraya membaca sesuatu di dalam sebuah kertas.

"Prom night ini akan diadakan di dewan bola Keranjang VHS pada 7 petang hingga 11 malam.Jangan lupa hadirkan diri pada prom ini".Kata Mingyu pula.

"Baiklah,terima kasih Miss Suzy".Setelah itu,Taeyeon dan Mingyu keluar dari bilik darjah kelas 5 Chayne.Kelas itu kini kecih dengan suara pera pelajar membincangkan tentang prom ini.

Keculai Taehyung dan Jihyo Mereka masih sedih akan pemergian Hanbin."Kelas,senyap.Okey,hal prom belakang cerita.Sekarang ni,belajar".

Seraya berkata demikian,Miss Suzy mula mengajar 5 Chayne mata pelajaran Bahasa Korea.

****************

Bunyi loceng menandakan waktu rehat dah bermula.Taehyung menghampiri tempat duduk Jihyo.Dia melabuhkan punggungnya di kerusi yang berada di hadapan Jihyo.

"Bab,kau nak ke kantin tak?".Soal Taehyung ke arah Jihyo.Setelah berfikir sejenak,dia mengangguk perlahan.

Taehyung dan Jihyo lalu berjalan menuju ke kantin bersama sama.Tangan Taehyung terangkat untuk memeluk leher Jihyo.

"Hyo masih sedih ke?".Soal Taehyung perlahan.Jihyo menghembuskan nafasnya perlahan."Jujur,aku still sedih".Balas Jihyo.

"So,kau pergi ke Prom Night tu?'.Soal Taehyung ingin tahu."Of course lah aku pergi.Takkan aku tak pergi kot?".Balas Jihyo seraya tertawa perlahan.Taehyung memaparkan senyuman kotaknya.

"Jadi date aku nak?".Soal Taehyung pula.Jihyo membuat muka derpnya seketika."Kau tak bosan ke ngan aku terus Tae?".Soal Jihyo ingin tahu.

"Babe,aku takkan pernah bosan ngan kau.Sebab Tae sayangkan Hyo,tulah Tae tak dan takkan pernah bosan ngan kau".Balas Taehyung membuat muka.

Jihyo tersenyum seketika."Awlolo sawitnye TaeTae kita ni".Jihyo mencubit kedua belah pipi Taehyung.

"Auch,sakitlah.So,kalau ditungkan hari ada seminggu lagi Prom tu.Hyo nak pergi keluar beli baju ke?".Mereka tiba di kantin.

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now