Kau Siapa?

2.5K 151 22
                                    

Fang terasa kepala dia amat berat sekali. Seperti ada sesuatu yang berat berada di atas kepalanya. Fang mulai membuka matanya dengan pelahan-lahan, lalu dia sedar bahawa dia bukan lagi berada di hadapan rumahnya mahupun tempat mana-mana yang dikenali olehnya. Fang terkejut, terus dia bangun terduduk dan lalu dia melihat sekelilingnya. Nampaknya dia sekarang berada di dalam gua tapi gua apakah ini. Setahu dia, dekat Pulau Rintis tiada gua. Adakah dia dibawa jauh dari Pulau Rintis seperti Pulau Terapung kerana situ terdapat banyak gua-gua yang dia boleh pernah terokai. Tak mungkin, kata hatinya. Mungkin ini gua yang tersorok, tersembunyi daripada mata khalayak ramai. Mungkin gua dibawah tanah? Mungkin juga. Fang perlu mencari jalan keluar dari sini.

"Akhirnya, kau sedar juga" 

Fang terdengar suara seorang perempuan dari arah belakang. Lalu dia memusing badannya ke belakang dan nampak seorang perempuan muda yang cantik tetapi mempunyai hati yang penuh dengan kegelapan dan dendam. Perempuan itu mempunyai rambut putih yang panjang seperti puntianak, muka yang begitu serius dan senyuman yang begitu menakutkan.

"Siapa kau hah! Kenapa kau tangkap aku?" Fang bangunkan dirinya dan berdepan dengan perempuan itu. Dia baru sahaja hendak menggunakan kuasa bayangnya tetapi jam kuasanya tiada di tangan kirinya.

"Hahahaha! Nama aku ialah Ratu Lily. Aku tangkap kau kerana abang kau, si Kapten Kaizo tue. Aku sudah lama perhatikan kau tapi aku hanya menunggu masa sahaja untuk menangkap kau. Selama ini aku bersabar dan perlu pastikan bahawa kau adalah adik kepada Kapten Kaizo"

"Kau tak kan dapat keluar dari sini" sambung Ratu Lily itu lagi sambil ketawa kecil "Oh ya, jam kuasa kau, aku telah rampas. Kuasa kau begitu kuat sekali, sama seperti kuasa abang kau. Aku tahu kau nak menggunakan kuasa bayang kesayangan kau nie. HARIMAU BAYANG!"

Fang terkaku sebentar selepas sahaja melihat harimau bayang telah terbentuk dan bersiap sedia untuk menyerangnya. Tanpa jam kuasa, macam mana dia mahu mempertahankan diri, lagipun kuasa penembus dia sudah lama rosak disebabkan diserang oleh abangnya sendiri. Fang mengundurkan dirinya secara pelahan-lahan dan matanya memandang ke arah kiri dan kanan jikalau ada jalan keluar untuk melepaskan dirinya dari gua ini.

"Hahaha! Kau takut dengan kuasa harimau bayang kau sendiri. Selama ini kau yang selalu menggunakan kuasa ini. Apa kata kau rasakan sendiri bagaimana harimau bayang ini menyerang kau!" Fang berhenti seketika, dia tidak ada jalan lain, melainkan mempertahankan dirinya dengan serangan harimau bayang itu. Dia bukan pengecut, dia tak kan lari. "Kau tak kan dapat abang aku. Aku tak kan benarkan kau mendekati abang aku. Aku yakin kawan-kawan aku akan mencari aku dan mereka akan hapuskan kau" Ratu Lily benci dengan kata-kata semangat dan keberanian dari Fang. Ya, dia memang benci dengan orang-orang begitu.

"Aku kagum dengan semangat dan keberanian kau. Kau dan abang kau sama sahaja. hahahaha! Rasakan serangan ini! HARIMAU BAYANG, SERANG BUDAK ITU!" Ratu Lily mengarahkan harimau bayang menyerang Fang. Fang dengan begitu pantas melakukan somersault ke arah belakang. Dia melompat ke kiri ke kanan ke depan, ke belakang, untuk mengelak daripada terkena harimau bayang itu. Ratu Lily hanya berdiri sahaja sambil ketawa sekuat hati seperti orang terkena rasuk.

"Hahahaha! Ambik ini pula, CAKARAN HARIMAU BAYANG!" Fang sempat mengelakkan dirinya tetapi malangnya kaki kanan Fang terkena cakaran harimau bayang tersebut. Fang terjatuh ke lantai tanah dan menahan kesakitan itu. Luka di kakinya begitu parah dan dia tidak berdaya untuk bangun. Ratu Lily berdiri dekat dengannya dan melihat Fang yang sedang menahan kesakitan itu, dia mengangkat tangan kanan "Bebola elektrik" sebuah bola elektrik muncul di tangan kanannya dan lalu baling ke arah Fang. Fang menjerit sekuat hati kerana badannya tidak dapat menahan dengan kuasa elektrik itu, lalu dia pengsan serta merta.

"Inilah salah satu kuasa sebenar aku, kuasa manipulati elektrik" Dia melutut dan lalu mengusap-usap rambut Fang sambil tersenyum sinis. "Kau akan datang ke sini juga Kaizo sebelum aku hapuskan adik kesayangan kau" Dia bangun dan terus beredar dari situ, meninggalkan Fang yang sedang pengsan itu.

Selamatkan Aku!Where stories live. Discover now