ㄞ ; I hate you.

2K 225 12
                                    

Bumm!!!

mereka bertujuh terus memandang mijoo dengan riak wajah terkejut level 999.99

Mijoo terus terduduk di atas lantai,kek yang dipegang untuk jimin tiup sudah jatuh ke atas lantai,terus air mata gadis itu mengalir.

" mi-mijoo,wa-waeyo?" Tanya Jimin terkejut,baru sahaja gadis itu tengah berseronok menyanyikan lagu happy birthday kepadanya tadi bersama ahli bangtan,baru sahaja dia nak melepaskan keseronokkannya untuk meniup lilin di atas kek itu terus sahaja kek itu berjumpa dengan lantai,omo!

"Ani ani " mijoo mengeleng kepalanya berkali-kali,air matanya laju mengalir,mereka semua sudah jadi kelam kabut.

"Gwen-gwenchana?" Tanya Jimin gagap,dia sudah cuak dengan apa yang berlaku,mereka saling berpandangan antara satu sama lain.

" jangan sentuh aku!! Arghh!" Jerit mijoo,kepalanya terus terasa ditekan-tekan oleh benda tajam,tangan jimin yang menyentuh bahunya ditepis kasar oleh Gadis itu membuatkan Jimin menekan perit liurnya.

" kau bunuh diorang!" Jerit Mijoo kuat,kepalanya ditekan lagi.

"Aku benci korang!" Jerit Mijoo lagi membuatkan mereka tersentap.

Takkanlah? Mijoo dah tahu,mereka semua berganjak kebelakang,terkejut,terkelu.

"Tak guna" desis Jin,dia sudah dapat baca apa yang akan terjadi,memang dari tadi dia.dapat merasakan satu aura yang amat pelik dan janggal melintasi mereka sebentar tadi,memang tak sah lagi,our enemy.

"Mi-mijoo" jimin mengetap bibirnya.

"Bodoh! Jangan kacau aku!" Jerit Mijoo,dia seperti sedang bercakap dengan orang lain dan bukan mereka,daritadi gadis itu menutup kedua belah telinganya dan badannya sudah menekup ke lantai.

"Kau-kau bunuh omma appa aku!" Mijoo sudah persis orang gila,jimin pula sudah menitiskan air mata,penghujung yang amat menyedihkan dan menyakitkan.

" berambus korang dari rumah aku! Aku taknak tengok muka korang! Bodohnya aku ! Bodoh sebab kawan dengan korang! Vampire tak guna!"

Mereka semua menekan perit liur.

"khaja" gumam Jin di dalam kuasa telepati,mereka semua sudah siap-siap untuk menghilangkan diri tapi bukan jimin

"ani" balas Jimin dalam tangisan,keadaan mula menjadi lebih teruk,mijoo sudah hilang arah.

"takkan nak tinggalkan mijoo ?" Gumam Jungkook pula.

"kuasa lain ada dekat sini! Korang paham tak!" Jerit Jin lagi membuatkan mereka kecut perut,lambat-lambat mereka menghilangkan diri,jimin terpaksa juga meninggalkan mijoo sebegitu.

"Omma,appa" desis mijoo dalam tangisan,air matanya tidak henti-henti mengalir,dia tidak menyangka baekhyun,appa kepada mereka yang bunuh omma dan appanya,tapi kenapa? Kenapa ?

seperti ada satu kuasa yang melintasi otaknya dan menunjukkan setiap satu apa yang terjadi kepada mrs Lee dan mr Lee semasa dirumah,mereka dibunuh dengan begitu teruk,adakah ini kuasa yang dikatakan Jin tadi ? Kuasa yang sudah lama memerhati mereka dan tunggu masa untuk membongkarkan rahsia.

Perit rasanya,jelas suara mrs Lee dan Mr lee yang sedang bergelut dan menjerit apabila nyawa mereka di hujung tanduk,mijoo menangis lagi.

****

"Shit! " jimin membaling botol kaca yang dipenuhi dengan cecair pekat yang berwana merah terang itu ke dinding membuatkan habis dinding itu dipenuhi dengan cecair merah itu,terkejut bts dibuatnya apabila jimin bertindak sebegitu,bunyi kaca yang terhentak di dinding itu terasa ngilu di telinga mereka.

"Dia dah tahu jimin,kita takda jalan lain,kalau kita sorokkan,at last she will know,macam sekarang" kata Jin sambil mengusap bahu jimin,jimin sudah mengalirkan air matanya.

"Tapi mijoo takkan tahu kalau sesiapa dari kalangan kita tak bukak mulut!" Hambur jimin,dia masih tidak dapat menerima setiap patah perkataan yang keluar dari mulut gadis itu tadi,semuanya diserap dan ditafsir satu persatu.

"Aura tu,hyung yakin,dia yang bagi tahu,dan ni mesti ada kaitan dengan leo,Hyung tak rasa appa yang bunuh omma dan appa mijoo,ni mesti ada seseorang tengah perangkap kita" kata Jin serius membuatkan mereka semua terkejut,masing-masing membuntangkan mata cuba memahami yang dikatakan oleh Jin.

"Leo? Hyung yakin ? hyung yakin kita kena perangkap? Tapi V yakin,appa tak sengaja bunuh diorang,atau appa kena paksa,or orang lain yang menguasai diri appa,or-"

"Banyaklah kau punya or! Aku tengah serabut ni!" Marah Jimin,sempat kepala V ditunjal dengal penutup botol dengan mengunakan kuasanya.

"kita kena siasat satu satu,kita tak boleh buat keputusan drastik,maybe appa buat bersebab" kata Jungkook pula.

"takkan Leo lagi ? pakcik tu dah mati okay! Huh menyampah" kata V sambil mencebik,bibirnya digigit-gigit,geram pula rasanya.

"mijoo?" Gumam Jimin,mereka semua memandang satu sama lain.

"Jangan risau,kita biarkan dia tenang dulu,kita settelkan satu-satu,lepastu mijoo akan paham situasi kita,author memang nak kena dengan hyung ni" marah jin sambil memandang tepat ke arah author.

Eh hello! Aku tak terjebak okay! kameramen! Fokus-fokus!!! Aku yang buat cerita korang ikut jelah!

Dan jin mula tertunduk-tunduk.

Okay author dah gila,back back!

"Jimin takut,takut dia tinggalkan jimin" gumam Jimin,mereka semua sudah sebak,memang mereka semua sudah tahu,jimin memang cinta mati dengan mijoo,mate yang sudah lama dicarinya.

"Don't think about it too much,it will hurt you park Jimin,don't worry,kitorang akan tolong kamu,arraso?" Kata Jhope sambil mengangguk perlahan ke arah Jimin.memberi sedikit semangat kepadanya.

YES,IM VAMPIRE | PJMDonde viven las historias. Descúbrelo ahora