ㄞ ; The king.

345 28 1
                                    

" Terima kasih untuk yang hadir,beta sangat berbesar hati " kata baekhyun hanya sekadar untuk menghabirkan kata-katanya,tapi dia sungguh gembira dan sangat terharu dengan rakyat jelata,rakyat jelata ? Oh yes ! baekhyun,atau lebih tepat lagi King Baekhyun,raja kepada kingdom tersebut,Where's the queen ? baekhyun mengambil keputusan untuk tidak berkahwin selepas apa yang terjadi 20 tahun lepas,jadi dia hanya mahu menduda,siapa cakap lelaki tak boleh maju tanpa perempuan di belakang ? Atau lebih tepat lagi seorang isteri ?

Tepukan gemuruh dari rakyat bergema,majlis untuk park mirae,anak jimin dan mijoo merangkap cucu pertama kepada baekhyun.Majlis yang menjemput beratus rakyat jelata untuk turut serta.

Sedang semua orang sibuk melayan karenah masing-masing,Jimin masih lagi diam sambil senyuman tidak lekang dari bibir,dia akan rindukan suasana ni,dah lama istana mereka tidak sekecoh dan seharmoni ini dengan rakyat jelata,terlalu lama berdiam diri dan terlalu lama istana itu sunyi sepi.

Mijoo yang mendukung mirae sambil bersembang dengan saudara keluarga diraja diperhatikan,terlalu sayang,terlalu rindu walau mijoo berada di depan matanya,dari mata,jatuh ke hidung mancung dan jatuh ke bibir kecil itu,jimin geleng kepala sambil tersenyum,sah dia anggau dengan mijoo ! anggau dengan isteri sendiri,dan akhir sekali matanya jatuh ke bawah,melihat mirae di dukungan bersama puting comel di mulutnya,mirae sudah berusia sebulan,cepat sahaja anak sulungnya itu membesar.

" Hyung,hai ! " jerit jisung betul-betul di sebelah jimin,hampir pengsan jimin dibuatnya,dada dipegang,mentang-mentang semua orang termasuk rakyat bermain dengan sihir atau lebih tepat lagi semua berketurunan vampire dan white witch.

" Hai " lama jimin diam sebelum senyuman diherotkan,rambut jisung dikusutkan,anak saudaranya,terlalu ramai,sehingga kadang-kadang terlupa nama ! Apa kau ingat vampire ni tak pelupa ke ?

" Heol " jimin tersedak apabila hai nya bukan hanya disambut oleh Jisung,tetapi hampir 5 orang,mark,chenle argh semua.

" apani menyempit,sana la sikit,sibuk jelah korang ni halamak,aku nak sembang nak hyung pun tak boleh " bentak jisung,annoying dengan hyung-hyungnya,selalu sangat membulinya !

" Hyung, sung rasa,sung ada jalan untuk masalah hyung tu " kata jisung tiba-tiba.

" Masalah apa ? hyung mana ada masalah " Jimin gelak besar atau lebih tepat lagi gelak yang dibuat-buat.

" Hyung tak sayang noona ke ? mirae ? " pancing jisung lagi,dia tahu masalah yang dihadapi Jimin memandangkan dia mempunyai kuasa untuk membaca yang akan dan sudah berlaku dalam setiap diri orang.Jimin ? Ya dia mempunyai kuasa itu juga tetapi untuk membaca nasib dirinya,mungkin tidak,kuasa itu tidak berkesan langsung untuk membaca nasib dirinya.Tak semua daripada keluarga baekhyun mempunyai kuasa membaca nasib.

" Kau baca nasib hyung eh ? kau sini ! " Marah Jimin sekadar bergurau,telinga jisung ditarik manja,sebelum dahi jisung dijentik.

" Ah sakit lah hyung,tak sengaja la terbaca,tapi jisung tahu cara untuk selamatkan keadaan semua " kata jisung membuatkan jimin geleng kepala,sebenarnya dia tak berminat untuk tahu.

Baru-baru ini dia membaca nasib mijoo,gembira dan dalam masa yang sama dia sedih,dalam memori tersebut jelas menunjukkan yang mijoo seronok bergelak ketawa bersama anak mereka dan ada seseorang yang membelakangi,pelbagai spekulasi negatif yang bermain di minda jimin membuatkan dia serik untuk membaca nasib mijoo mahupun orang di sekelilingnya,dia takut dan dalam masa yang sama dia lega,mijoo gembira,mungkin ketika itu mijoo sudah mendapat penganti ? adakah dia akan dilupakan oleh semua orang ? jelas menunjukkan setiap pergerakkan dan situasi itu dibaca oleh jimin,semua orang berada di situ kecuali dia dan seorang yang dia tidak kenali,mungkin suami baru mijoo ? ahh ! Merepek jelah jimin !

Tapi baguslah,at least isteri kesayangannya bahagia,kan ?

Kan ?

KAN ?!

Jimin menggeleng kepalanya sekali lagi,ah makin dilayan,makin dia runsing.Tiada siapa boleh gantikan tempat dia sebelah mijoo ! No way ! Seolma !

' Tapi,kau kan akan mati ? Tak ingat ke ? '

Zupp

Jimin terkasima,bisikan tersebut membuatkan dia teringat bahawa dia akan mati tidak lama lagi.

" hyung ? Hyung ?! "

" Jisung cakap dari tadi,hyung langsung tak focus,mesti tak dengar kan jisung cakap apa,kan ? " jisung menarik muncung sedepa,bebal dengan sikap jimin,orang nak tolong dia,dia jual mahal !

" bisik-bisik apa tu ? IngatY hyung tak dengar ke " jelas bisikan hati jisung didengari oleh jimin,alahai budak ni.

" Sayang,awak dukungkan mirae kejap,saya nak pegi tandas kejap " mirae bertukar tangan.

" bwo ? Tak dengar la sayang,awak cakap apa ? Ulang sekali lagi boleh ? " kata jimin ingin menyakat,Mijoo mencebik,sengaja dia ni ! Orang tak tahan ni

" Sayang,awak pegangkan mirae kejap,saya nk ke tandas ni tak tahan ! "

Jimin tarik senyuman miang

" nak ikut boleh ? "

" habistu mirae siapa nak pegang ? Dah awak jangan nak mengada ey " kata mirae seraya dia terus mengorak langkah ke tandas.Jimin mencebik sambil pipi mirae dicium berkali-kali sehingga tawa kecil itu terletus,geli mungkin ?

Jisung buat muka,sabar jelah ! Dia give up,mungkin belum masa yang sesuai,terus dia hilang dan muncul semula di ruangan makan.

Jimin geleng kepala,dia bukan apa,dia cuma tak nak menyusahkan sesiapa sahaja,biarlah dia yang hadap seorang diri.

YES,IM VAMPIRE | PJMWhere stories live. Discover now